verschil x14xe en x16xe

Forumindex Forums Techniek Ecotec verschil x14xe en x16xe

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254094
    svenv
      Lid sinds:
      24 October 2010

      weet iemand soms wat het verschil qua motorblok tussen de 2 of is het juist de boring mvg sven

      #18090281
      Juhroen
        Lid sinds:
        10 December 2011

        De cillinder inhoud. x14xe is 1400 cc en de x16xe is 1600 cc. Of doelde je hier niet op?

        #18090282
        svenv
          Lid sinds:
          24 October 2010

          ik bedoelde is de krukas cilinderkop enz het zelfde
          mvg sven

          #18090283
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Zowel boring als slag verschilt.

            http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=14897&id2=14900″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18090284
            otdh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 March 2010

              boring
              slag
              cilinderkop: kanalen zijn kleiner van n 1400
              inlaatspruitstuk: kanalen zijn kleiner van n 1400

              x16xel:
              inlaatspruitstuk heeft n andere vorm en n kleinere diameter in piping

              alles is wel uit te wissellen tussen deze 3 motoren

              #18090285
              svenv
                Lid sinds:
                24 October 2010

                oke dat moest ik weten perfect
                bedankt voor de reactie

                #18090286
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Op de X14XE zijn de Grote en kleine inlaten door elkaar geleverd geweest..

                  ook is de X14XE in de tigra geleverd geweest met het X16XEL inlaat. (meer koppel, meer souplesse)

                  Willem

                  #18090287
                  svenv
                    Lid sinds:
                    24 October 2010

                    dus als ik het begrijp kan ik zonder probleme een cilinderkop van een x16xe monteren op de motor
                    nu nog een vraag als ik snelle nokkenasse wil monteren op deze motor welke type en aantal graden
                    is het beste voor deze motor (is voor de autocross ) mvg sven

                    #18090288
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      @otdh wrote:

                      boring
                      slag
                      cilinderkop: kanalen zijn kleiner van n 1400
                      inlaatspruitstuk: kanalen zijn kleiner van n 1400

                      x16xel:
                      inlaatspruitstuk heeft n andere vorm en n kleinere diameter in piping

                      alles is wel uit te wissellen tussen deze 3 motoren

                      we vergeten er een, de moeder van het hele spul
                      de c16xe ;)

                      #18090289
                      otdh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 March 2010

                        n c16xe is niet geheel gelijk, in elk geval het inlaatpruitstuk ( geheel ) en t uitlaatspruitstuk zijn anders, dit ivm geen EGR

                        verder zijn ze wel gelijk ( onderblok en kop )

                        #18090290
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          alle drie genoemden zijn niet gelijk
                          dus vind dat ook deze in het rijtje hoort
                          want ook alles van de c16xe is uitwisselbaar ;)

                          kleine edit
                          behalve de ecu is niet uitwisselbaar
                          wel met de gehele kabelboom er bij

                          #18090292
                          2e-c14nz
                            Lid sinds:
                            5 June 2009

                            Dus als ik het goed begrijp zou je zonder problemen een inlaat van een x16xel op een x14xe kunnen plaatsen? Praten we hier dan over het bovenste én het onderste gedeelte?

                            #18090291
                            trashmetal
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 February 2007

                              ik zou de complete inlaat van een x16xe pakken, boven en onderste deel
                              genoeg te vinden op de sloop

                              #18090293
                              svenv
                                Lid sinds:
                                24 October 2010

                                en welke snelle nokkenas is het beste voor deze motor
                                mvg sven

                                #18090294
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  262 of 264 graden merk je al prima, is ook nog mee in de file / stad te rijden.
                                  288 graden loopt hij niet meer stationair mee.

                                  #18090295
                                  svenv
                                    Lid sinds:
                                    24 October 2010

                                    met die 288 heb je dus chip op maat nodig ?
                                    mvg sven

                                    #18090296
                                    Corsa_GSi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Bij allemaal zou ik chip op maat adviseren.
                                      En zelfs met een opmaat programma loopt een motor met 288ers erin niet netjes stationair.

                                      #18090297
                                      svenv
                                        Lid sinds:
                                        24 October 2010

                                        oke bedankt voor de nuttige info
                                        heb de motor nu uitelkaar alles proper maken gsi kop erop en snelle nokkenassen
                                        iemand een idee wat het kost voor de chip op maat op een rollebank? mvg sven

                                        #18090298
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          Ik zou het hier: viewtopic.php?f=191&t=171656 even vragen ;)

                                          #18090299
                                          svenv
                                            Lid sinds:
                                            24 October 2010

                                            zijn de drijfstangen ook hetzelfde? mvg sven

                                            #18090300
                                            trashmetal
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 February 2007

                                              http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                              hier vind je het antwoord ;)

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.