Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › verschil x14xe en x16xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2013 om 17:28 #17254094
weet iemand soms wat het verschil qua motorblok tussen de 2 of is het juist de boring mvg sven
2 januari 2013 om 17:31 #18090281De cillinder inhoud. x14xe is 1400 cc en de x16xe is 1600 cc. Of doelde je hier niet op?
2 januari 2013 om 17:43 #18090282ik bedoelde is de krukas cilinderkop enz het zelfde
mvg sven2 januari 2013 om 20:44 #18090283Zowel boring als slag verschilt.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=14897&id2=14900″ onclick=”window.open(this.href);return false;
3 januari 2013 om 06:40 #18090284boring
slag
cilinderkop: kanalen zijn kleiner van n 1400
inlaatspruitstuk: kanalen zijn kleiner van n 1400x16xel:
inlaatspruitstuk heeft n andere vorm en n kleinere diameter in pipingalles is wel uit te wissellen tussen deze 3 motoren
3 januari 2013 om 16:28 #18090285oke dat moest ik weten perfect
bedankt voor de reactie7 januari 2013 om 21:38 #18090286Op de X14XE zijn de Grote en kleine inlaten door elkaar geleverd geweest..
ook is de X14XE in de tigra geleverd geweest met het X16XEL inlaat. (meer koppel, meer souplesse)
Willem
9 januari 2013 om 19:27 #18090287dus als ik het begrijp kan ik zonder probleme een cilinderkop van een x16xe monteren op de motor
nu nog een vraag als ik snelle nokkenasse wil monteren op deze motor welke type en aantal graden
is het beste voor deze motor (is voor de autocross ) mvg sven9 januari 2013 om 20:16 #18090288@otdh wrote:
boring
slag
cilinderkop: kanalen zijn kleiner van n 1400
inlaatspruitstuk: kanalen zijn kleiner van n 1400x16xel:
inlaatspruitstuk heeft n andere vorm en n kleinere diameter in pipingalles is wel uit te wissellen tussen deze 3 motoren
we vergeten er een, de moeder van het hele spul
de c16xe ;)9 januari 2013 om 20:29 #18090289n c16xe is niet geheel gelijk, in elk geval het inlaatpruitstuk ( geheel ) en t uitlaatspruitstuk zijn anders, dit ivm geen EGR
verder zijn ze wel gelijk ( onderblok en kop )
9 januari 2013 om 20:34 #18090290alle drie genoemden zijn niet gelijk
dus vind dat ook deze in het rijtje hoort
want ook alles van de c16xe is uitwisselbaar ;)kleine edit
behalve de ecu is niet uitwisselbaar
wel met de gehele kabelboom er bij11 januari 2013 om 14:12 #18090292Dus als ik het goed begrijp zou je zonder problemen een inlaat van een x16xel op een x14xe kunnen plaatsen? Praten we hier dan over het bovenste én het onderste gedeelte?
11 januari 2013 om 15:26 #18090291ik zou de complete inlaat van een x16xe pakken, boven en onderste deel
genoeg te vinden op de sloop11 januari 2013 om 19:19 #18090293en welke snelle nokkenas is het beste voor deze motor
mvg sven12 januari 2013 om 22:39 #18090294262 of 264 graden merk je al prima, is ook nog mee in de file / stad te rijden.
288 graden loopt hij niet meer stationair mee.13 januari 2013 om 11:13 #18090295met die 288 heb je dus chip op maat nodig ?
mvg sven14 januari 2013 om 16:24 #18090296Bij allemaal zou ik chip op maat adviseren.
En zelfs met een opmaat programma loopt een motor met 288ers erin niet netjes stationair.14 januari 2013 om 17:15 #18090297oke bedankt voor de nuttige info
heb de motor nu uitelkaar alles proper maken gsi kop erop en snelle nokkenassen
iemand een idee wat het kost voor de chip op maat op een rollebank? mvg sven14 januari 2013 om 17:27 #18090298Ik zou het hier: viewtopic.php?f=191&t=171656 even vragen ;)
20 januari 2013 om 17:13 #18090299zijn de drijfstangen ook hetzelfde? mvg sven
21 januari 2013 om 08:48 #18090300http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier vind je het antwoord ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.