Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Van gas naar diesel overstappen!?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2013 om 20:57 #17254072
Nouuu we rijden al zo’n jaartje in onze vectra c gts 1.8 bj. 2003 op LPG G3. Er is wel wat gebeurd motorisch i.v.m. lpg aan onderhoud. Maar probleem blijft zich herhalen.
Eerlijk gezegt ben het zat om problemen mee te maken op lpg… we hebben eerder 3 auto’s op lpg gereden nog nooit zo veel problemen gehad (ze rijden zelfs bijna probleemloos op lpg), alleen bij deze dan..
Ik vind vectra c gts nog altijd zo mooie auto, weg legging is fijn en comfort is ook zo lekker! dus wil graag bij een vectra c gts blijven!
Nu zit ik te denken aan een diesel. Ben ook al op marktplaats, gaspedaal.nl aan het rond kijken. Vraag me af of het echt waard is om diesel te rijden of toch op lpg?
Per jaar maken we toch zo’n gemiddeld 25.000 / 30.000 km. Is het dan wel waard kwa wegenbelasting en diesel prijzen? (zit al zo’n ~ 50/60 euro verschil aan wegenbelasting per maand)
En zo ja, welke motor is toch het meest betrouwbare op diesel?Ik hoop dat jullie me kunnen helpen kwa ervaring en informatie.
Alvast bedankt!
Gr. Musti20
1 januari 2013 om 22:20 #18090000betrouwbaar???
De meeste diesels krijgen een keer te maken met een kapot vliegwiel / koppelingsset, danwel een kapotte M32 6bak
bij veel kortere ritten zal je toch ook wel een keer moeten zorgen dat de EGR en het inlaat traject gereinigd word..
bij de 150pk moet je opletten of er al een gemodificeerd inlaat op zit.
willem
2 januari 2013 om 08:25 #18090001dan kan diesel wel voor je uit, en diesel is wat minder onderhoud nodig dan gas en ik zelf vind diesel veel beter rijden dan een gas bak.
en net wat willem aangeeft kan kapot gaan. maar op ebay zijn er vaak genoeg te vinden voor beter prijzen dan bij de vod
2 januari 2013 om 09:08 #18090002Ik ben een echte diesel-man. Zou niet eens overwegen de moeite nemen om deze vraag te stellen hierzo! ;)
Qua diesel kom je met die kilometers per jaar mss ietsje duurder uit , maar veel zal dat niet zijn.
Diesel rijdt veel beter , meer kracht en is betrouwbaarder dan gas ! En .. je kan met een diesel vrijwel oneindig doorrijden omdat de motor gewoon veel beter is.:thumb
2 januari 2013 om 15:29 #18090003Let bij de 2.2DTI’s op de turbo die heeft een levensduur van +/- 200.000 en inderdaad wat Willem zei de EGR. Maar als je hem op tijd reinigt voor dat die problemen geeft dan is er niets aan de hand.
2 januari 2013 om 17:51 #18090004Jelle, Hoe kom je erbij dat de 2.2DTI turbo die levensduur heeft? 2.2DTI staat gekend voor de dieselpomp, Maar turbo heb ik nog nooit van gehoord.
2 januari 2013 om 18:39 #18090005Al meerdere mensen gehoord die er last van hadden. Bij mij is die met 175.000 ook vervangen.
2 januari 2013 om 18:48 #18090006Ik rij ook 2.2dti maar ik ook geen last van mn turbo. Heerlijk en betrouwbare motor. Voor mij al ruim 70000 km zonder motorische problemen
2 januari 2013 om 20:08 #18090007de 2.2 gaat wel, maar een gemiddelde 1.9CDTi behoeft meer onderhoud als de gemiddelde Z18XE op gas, met een originele gasinstallatie.
Ik heb er hier een in de onderhoud, nergens problemen mee, af en toe de verdeler schoonmaken, en eens in de 200.000km een nieuwe verdamper plaatsen.
Willem
5 januari 2013 om 20:15 #18090008Bedankt voor al jullie reacties!
Na al het berekeningen word het toch bij lpg blijven. Diesel komt veelste duur uit voor ons.
Hoogstwaarschijnlijk word onze lpg systeem vervangen door een nieuwere type. Dit gaat ons zo’n 900 euro kosten en krijgen we 2 jaar garantie er bij.
Ik ga het nog even toch voor de zekerheid rond vragen bij de lpg specialisten.
En nog een kleine vraagje ons vectra gebruikt best wel veel olie, ik weet even niet hoeveel liter per km. Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen?
Gr musti20
6 januari 2013 om 09:59 #18090009mag ik vragen hou jullie die berekening gemaakt hebben
7 januari 2013 om 11:33 #18090010@teungts wrote:
mag ik vragen hou jullie die berekening gemaakt hebben
Begrijp ook niet hoe je aan die cijfers komt heb namelijk samen met mijn buurman er wel eens reken sommetje op los gelaten
Hij op gas +/- 30000 km/jaar
Ik op diesel +/- 30000 km/jaarInclusief onderhoud wegenbelasting en brandstof is hij gemiddeld zo’n €750 tot €1000,00 meer kwijt per jaar
Dit verschil zit hem hoofdzakelijk in onderhoudHierbij gerekend dat beide auto’s door mij onderhouden worden en zelden tot nooit een garage zien behalve de mijne :afro
7 januari 2013 om 13:52 #18090011Ik heb 4 jaar lang G3 gas gereden. En rijd nu sinds 5 jaar diesel. En ik zal nooit maar ook nooit meer g3 gas gaan rijden. Diesel is goedkoper en onderhouds vriendelijker dan gas.
Het enige nadeel van diesel is dat de wegenbelasting redelijk duur is ten op zichte van bezine of G3 gas. Maar dat verschil haal je weer makkelijk terug met diesel zuiniger in verbruik is en veel
onderhoudsvriendelijker dan gas. Ik ben ten op zicht van gas en diesel. Met mijn diesel veel goed koper uit dan met gas. En ik rij op dit moment met mijn diesel nog maar +/- 10.000KM per jaar.
Was 3 jaar geleden nog +/- 45.000KM per jaar.Voor mij is echt diesel veel goedkoper en rijd heerlijk.
7 januari 2013 om 18:04 #18090012tja mensen, ik zou zo willen ruilen met een zuinige diesel, ik heb de 3.0 en die slurpt toch gauw 1;12
kijk ik naar een nieuwe corsa met 1;24 rijd ik liever diesel
maar ga ik naar een zafira die 1;11 rijd op gas dan is dat toch aantrekkelijk!
gas 73 cent en diesel 1,40, scheelt voor mij per maand bijna de helft aan brandstofkosten
dus als er iemand een mooie deal wil maken??????????7 januari 2013 om 19:48 #18090013@ Dolby: jouw dieseltje is nog betrouwbaar, maar als je het onderhoud gaar rekenen van een 1.9CDTi motor, ben je gauw uitgedieselt.
ik heb die berekening al gemaakt voor iemand die met een Vectra-B Z18XE al 3 jaren en Dik 120.000km zonder enig EXTRA onderhoud met veel kosten nodig heeft gehad, met een gemiddled verbruik van 1 op 13 op LPG.
ik heb een aantal 1.9 diesels, zowel astra als vectra hier gehad, en daar de gemiddelde reparatie kosten van reparaties via ons, komt ie FLINK!!!! duurder uit.
> d’n 1.9 diesel
Disrtri is duurder, en meer werk, kan wel langer mee
je krijgt zowiezo 1x koppeling vliegwiel en druklager ook weer rond de 1000 a 1200 incl montage
houd centen apart voor een M32 inclusief inbouw
EGR wil nog wel vaker dan eens kapot
Krukaskeeringen hebben zeker niet eeuwige leven bij deze fiat diesels
als hey intlaat van de Z19DTJ / Z19DTH nog niet is vervangen en is een model voor de modificatie komt die er ook nog bijpak dan nog de CIM modules erbij van zowel de Astra als Vecta die nog wel eens kapot willen
Wij komen niet voordeliger uit, als we ook de onderhouds en reparatie kosten erbij leggen.
ja, alleen als je een Astra-H 1.7CDTi diesel koopt met handgeschakelde 5 versnellignsbak met VAST vliegwiel, dan bespaar je een hoop kosten, zeker de modellen zonder roetfilter (ook euro4)
de Z17DTH heeft wel een vlotte rijstijl nodig om toch goed zuinig te rijden, en de EGR schoon te houden..Willem
24 april 2013 om 22:43 #18090014Eindelijk na zo’n 3/4 maanden rijden we weer op lpg! Na lang onderzoeken en te twijfellen hebben we het toch goedkoop kunne laten repareren! Er is alleen injector 4 (weet even niet zeker of het zo heet) vervangen. Het koste ons 175 euro.
Wat me wel opviel is dat zo ding zelf ook te vervangen is! Ik heb een foto gemaakt van de oude, ik ga die zo even uploaden.
Weet iemand of ik dit stukje ook los kan krijgen ergens anders!? Zou wel heel fijn zijn, wanneer ze stuk gaan kan ik ze eventueel veel malen goedkoper laten vervangen!
@willem en thnx nog willem voor al je informatie! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.