Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Problemen c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2012 om 13:35 #17254009
Ik zit met problemen met men c20ne.
Hij ligt in een crossauto, de vorige was kapot gegaan.
Nu een nieuwe motor erachter (occasie) maar deze wil niet starten.
In het begin pruttelde ie wel even zoals ie precies wil aanslaan maar nu niets meer
Hij krijgt ontsteking en benzine maar wil niet aanslaan.
-Compressiedruk is goed, 10.5 bar op elke cilinder.
-rotor en verdelerkap zijn al gewisseld en volgorde nagekeken.
-Krukassensor is gewisseld
-computer en kabelboom zijn al eens gewisseld.
-Timing van de distibutieriem nagekeken, toen ik de motor erop wou leggen lag deze 5 tanden mis.
->hier nog effe een vraagje over, hoe kan ik zien dat ik de nokkenas niet 180° verdraait heb t.o.v de krukas?
-Massakabels zijn er extra bijgetrokken.Wie kan er helpen?
30 december 2012 om 13:55 #18089265Gebruik de zelfde ecu als van je vorige motor. En lees deze eens uit. Congtroleer de merktekens op je nokkenas / krukas. bij het plaatsen van de riem. Als je gas bij geeft blijft die dan wel lopen als dat het geval is zal je riem nogsteeds verkeerd staan .
30 december 2012 om 22:27 #18089266Er hing gewoon dezelfde kabelboom en ecu aan als de vorige motor.
Ik krijg hem niet gestart, hij krijgt nochtans benzine en de bougies vonken.30 december 2012 om 23:27 #18089267Wat heb je nu in gebruik van de nieuwe en oude motor?
Qua sensoren enzo31 december 2012 om 06:16 #18089268Als je krukas en nokkenas op de merktekens staan, even bougie van cilinder nummer 1 eruit draaien (distributiekant) en even met een lampje erin schijnen om te kijken of je zuiger bovenin staat.
31 december 2012 om 17:27 #18089269ok, dat ga ik even doen maar ik heb al eens geprobeert om de nokkenas 180° te verzetten maar dat hielp ook niet.
Sensoren enz zijn overgezet van de andere motor alleen de gaskleppositiesensor en het stationair toerental klepje niet.31 december 2012 om 17:53 #18089270Zet die 2 ook s over
Je hebt namelijk 2 types gasklepschakelaar gehad
1 januari 2013 om 18:12 #18089271Start de auto normaal ook niet zonder gasklepschakelaar?
2 januari 2013 om 14:17 #18089272Mss effe een checklist opmaken, kunnen andere mensen in de toekomst ook baat bij hebben.
1) compressie ok op alle 4 de cilinders?
2) krijgen de bougies een vonk?
3) krijgt de motor benzine (worden de bougies nat?)
4) zitten de bougiekabels op de juiste volgorde en is de rotor, kabels enz nog in orde?
5) staat de distributie nog goed?
6) is men startrelais nog ok? -> welke kabels moeten stroom krijgen en welke massa
7) zijn de sensoren nog ok?Iemand nog toevoegingen? Ook mss invullen welke kabels stroom moeten krijgen en welke massa ( voor de ecu enz)
5 januari 2013 om 14:27 #18089273Oplossing is gevonden, er stond een “vreemde” poulie van op voor de riem van de alternator.
Zo waren we er vanuit gegaan dat de distributie juist stond met het pinnetje en de poulie.
Nu deze poulie verwijderd en dan zag je op de poulie van de krukas dat het niet juist stond.7 januari 2013 om 07:09 #18089274Fijn dat het opgelost is!
Is 10,5 bar niet wat weinig voor een 2.0 OHC?
7 januari 2013 om 14:20 #18089275Had die poulie ook andere vertanding ?
21 januari 2013 om 09:07 #18089276@GS2.6 wrote:
Fijn dat het opgelost is!
Is 10,5 bar niet wat weinig voor een 2.0 OHC?
Volgens mij ligt de compressieverhouding van een C20NE inderdaad tussen de 11 en 13Bar, maar kan het verkeerd hebben..
Ho foutje, *compressieverhouding = compressiedruk :shock:21 januari 2013 om 18:59 #18089277De compressie verhouding van een standaard C20NE is 9,2 : 1
Daarom zijn ze ook zo geschikt om er een turbo op te zetten.
2 februari 2013 om 19:03 #18089278ja idd :P maar volgend mij passen c20let zuiger er ook in king: …
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.