Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Dubbele Carburateurs op een 2.0E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2012 om 15:49 #17253986
Hallo allemaal!
Met het lezen van de alles op een rij kwam ik niet heel ver.
Ik ben op zoek naar beginnersinformatie voor het ombouwen naar dubbele carburateurs:Het gaat om een 2.0E Cih motor met de slang bovenop het kleppendeksel
1. Wat heb ik allemaal nodig?
2. Welke Carburateurs passen? En wat zijn de verschillen etc.29 december 2012 om 16:03 #18089053Ik ga met bijzonder veel aandacht met je meelezen :thumbup
29 december 2012 om 16:05 #18089054:thumbup :D
29 december 2012 om 17:12 #18089055Weber dcoe 40ers. op marktplaats staat een set inlaten voor 100euro
29 december 2012 om 18:38 #18089056kijk daar heb ik wat aan. kan de set van 100 euro alleen niet vinden…wel een van 150 maar die zien er niet zo goed uit en er staat bij: staat: onbekend….
29 december 2012 om 18:48 #18089057nog een vraagje, aan hoeveel vermogenwinst moet ik ongeveer denken? Mijn manta heeft nu dus die 2.0e met snelle nokkenas, spaghetti en groep A
29 december 2012 om 19:13 #18089058Zie dit: viewtopic.php?f=22&t=35038
29 december 2012 om 19:19 #18089059@joelvereycken wrote:
kijk daar heb ik wat aan. kan de set van 100 euro alleen niet vinden…wel een van 150 maar die zien er niet zo goed uit en er staat bij: staat: onbekend….
De inlaatjes bedoel ik..die van 100. Carbs 2ehands kopen is lastig, veel carbs zijn versleten.
29 december 2012 om 19:52 #18089060dit niks? http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m627417742-webers-40-mm-2x.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 december 2012 om 20:57 #18089061Goed kijken wat je koopt hoor, zelfs als beide deksels het zelfde nummer hebben dan nog goed onder de deksels kijken en vergelijken. Mijn carbs waren heel netjes keurig gereviceertmaar wel 2 verschillende en datzag je pas als het deksel er af ging. Net een poort anders. Krijg je niet lekker synchroom dan.
29 december 2012 om 22:28 #18089062Als je voor Webers DCOE kiest, wil je vermogen. En met combinatie met een snelle nokkenas (die normaal niet gemakkelijk is in de leegloop)
zou ik 45’ers nemen. Natuurlijk zeldzamer. Maar een setje 40’ers kan ook van een 205 Rally’tje (1300 motortje) komen en dan klopt gans het plaatje niet meer.
Diameter van je venturi, en al de sproeiers enz. enz.
Dus als je voor DCOE kiest, zoek dan ook even uit wat de technische gegevens zijn van de aangebode setjes, anders steek je er veel geld en tijd in om ze aan te passen
aan je motor.29 december 2012 om 22:55 #18089063Nog een foto’ke van meer dan 20 jaar terug, ook een 20E (zie thermostaathuis) voorzien van Webers:
Je ziet dat ik ipv de temperatuursensor (op het thermostaathuis) een leiding had naar m’n verwarming.
Op de zijkant van het blok (waar normaal de verwarming is) had ik een extra aansluiting naar m’n koeling.
Dit omdat de laatste cilinder het soms heet krijgt. Verder zie je over m’n radiator twee leidingen lopen naar de
oliekoeler, voor sportief gebruik onmisbaar. Het kleppendeksel (GT) heeft een vrije carterontluchting.30 december 2012 om 11:38 #18089064Bedankt voor de reactie en mooie foto!! Maar ik heb een motor waar een slang op de bovenkantt zit. Uit een rekord geloof ik hoe zit da dan??
30 december 2012 om 12:00 #18089065dan moet je een catch tankje voorzien.
30 december 2012 om 13:31 #18089066
Dit is een standaard kleppendeksel van een 20E, het darmpje zit dan idd op de bovenkant.
Rekord, Manta of Ascona zijn allemaal zo. Het carburatormodel heeft een dikkere darm naar de luchtfilter.
Catch tankje is gewoon een reservoir met beluchter waar je dat darmpje in laat lopen, kan je
zelfs met een plastic flesje improviseren.30 december 2012 om 16:41 #18089067Ja maar die zijn ook niet zo duur geloof ik dan heb ik het liever netjes. Dus dan is het dat darmpje van het kleppendeksel naar de oil catch??
30 december 2012 om 16:51 #18089068realiseer je wel dat je met webers aan het afstellen blijft
en brandstof verbruikt makkelijk naar 1 op 6 gaat30 december 2012 om 17:06 #18089069idd, darmpje van kleppendeksel naar oil catch.
Zoals eddepet vermeld: als je zelf die carbu’s kan afstellen komt dat wel goed.
Maar als je dat moet uitbesteden ga je regelmatig in je zak moeten tasten. Ik deed het zelf (ben automecanieker)
en zelfs met de synchronisatievijs te borgen (was wel beter dan) moest ik toch af en toe bijstellen.
Als je beschikbare vermogen echt gaat aanspreken zijn ze idd nogal dorstig.
Zeer belangrijk: met Webers kan je beter zorgen dat je ontsteking pico-bello staat. Ik merkte ook een stabielere
leegloop met bougies met verscheidene contactpunten.30 december 2012 om 17:55 #180890701 op 6 wordt nogal veel voor een dagelijkse auto dan ja…hmm…
30 december 2012 om 18:01 #18089071Throttlebodys er op met een vrij programeerbare ecu. Dan heb je injectie. Denk dat je niet veel duurder bent als je nieuwe webers zou kopen
30 december 2012 om 18:02 #18089072Of gewoon 2.4 of 16 v er in
30 december 2012 om 18:09 #18089073Dat wat Fearless zegt zou je daar iets verdere uitleg over willen geven?
30 december 2012 om 18:47 #18089074Tb”s koop je voor 240 per stuk, zelfde model als webers, dus te plaatsen op weberaspruitstukken.
Gasklepmechanisme, wideband lamda en toerentalsensor er op. Icm een vr. Prg ecu. Die zou je 2e hands kunnen kopen.
Het is even wat werk met bedrading aanleggen maar dan heb je wel een betrouwbaar systeem.2ehands webers zijn lastig, spul is vaak oud en duur om weer netjes te maken. En nieuw kosten ze ook al 4 tot 500….dus als je zo gaat rekenen kun je beter over op tb’s….
Ik schaf volgend jaar een set aan, eerst even wat handel verkopen voordat ik alles ga aanschaffen
30 december 2012 om 18:52 #18089075Inderdaad, is mijn plan ook, alleen niet volgend jaar :wors
30 december 2012 om 19:33 #18089076Mja Webers klinken wel geweldig :wors met een beetje geluk krijg je nog klappen uit de uitlaat ook, hoop ik.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.