Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › storingscode 16, 17 en 18 bij Senator C30SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2012 om 02:41 #17253960
Al een paar maanden heb ik problemen met het niet fijntjes lopen van de normaal zo superfijne 24 klepper in mijn Senator… :cry
Bij het uitlezen was eerst de klopsensor 1 (code 16) en later klopsensor 2 (code 17), deze zijn beide vernieuwd…vastgezet op 5Nm…maar de storing komt steeds weer terug… :hmmz
Nu begint er ook nog storingscode 18 bij te komen: Domino controle eenheid, met oorzaak: ontstekingsafstelling vertraagd door 12 graden…? :hmmzwat kan ik nu doen…? :wtf
30 december 2012 om 20:13 #18088715Klopsensor 1 en 2 dragen bij aan het juiste onstekingstijdstip.
Het kan zijn dat de klopsensoren niet juist werken door mechanische bijgeluiden , waardoor de onsteking ook raar kan gaan doen.
Heb je een tik in de motor?31 december 2012 om 02:24 #18088716nee…geen tik in de motor..(gelukkig!) .alleen het zachtjes tikken van de injectoren…
2 januari 2013 om 23:08 #18088717AnoniemLid sinds:
1 January 1970sorry, probeer even met je mee te denken :hmmz
Hoe is de kwaliteit van de benzine daar in Aruba,
hebben misschien meer ‘import wagens’ in jou omgeving last van deze ‘overgang’,
en is het niet mogelijk dat je injectoren vervuild of zeg maar aan het dicht slippen zijn?kan me namelijk niet voorstellen dat er steeds meer codes bijkomen,
terwijl je, naar mijn gevoel, alles vernieuwd hebt.Zie het ook nog niet voor me, dat je kabelboom of ecu is aangetast door de zoute lucht :mrgreen:
grtz
3 januari 2013 om 02:45 #18088718hey Ron, bedankt voor het meedenken… :thumb daarom zit ik op de forums…!
ja…benzine is spotgoedkoop hier…maar van zeer bedenkelijke kwaliteit…!
auto’s met turbo worden niet meer nieuw geimporteerd, om problemen met dealers te voorkomen…!
Maar daardoor probeer ik zoveel als mogelijk mijn Opeltjes te servicen…door om de 3 maanden een nieuw benzinefilter te plaatsen, de K&N filter te reinigen en de olie plus filter te verversen…en dan hebben ze nog maar een 2000 kilometer gelopen, want zo veel rijdt je niet op het eiland…
Monza heeft al nieuwe injectoren…en ben aan het sparen voor nieuwen van de 24 klepper…zo probeer ik vervuiling te voorkomen…Blijf meedenken…en een voorspoedig 2013…! :afro
12 januari 2013 om 23:20 #18088719heb van de week de ECU doorgemeten… :thumb
en nu blijkt dat ik geen tot weinig (0,04V) spanning heb vanaf de krukassensor… :cry
volgens mijn gegevens, had ik daar pieken moeten meten van 12V…
Dus de krukassensor vervangen door een nieuwe…maar met hetzelfde resultaat…0,04V :fy1
en slecht starten en niet blijven lopen… :pukeWaar kan ik de fout zoeken…? :hmmz
13 januari 2013 om 14:43 #18088720Dan zit het probleem in de ecu denk ik want die moet die spanning naar de krukassensor sturen ?
13 januari 2013 om 16:55 #18088721ECU moet signaal krijgen van krukassensor, in pulsen van 12V bij staionair…
zodat de ECU weet in welke positie zit, voor het inspuiten van de injectoren… :thumb13 januari 2013 om 19:03 #18088722Heb je het krukassensor signaal met een multimeter of met de scoop gemeten?
Een multimeter pakt nl de gemiddelde waarde dus krijg je nooit geen 12 volt
Zo’n sensor kun je eigenlijk alleen maar goed meten met een scoop.
Als het goed is krijg je een keurig blok signaal met als piek de 12 volt die jij bedoelt.13 januari 2013 om 19:11 #18088723heb gemeten met digitale multimeter… :thumb
ben (nog) niet in het bezit van een scoop… ;)
zal proberen iemand te zoeken met een scoop…!13 januari 2013 om 20:09 #18088724Multimeter op wisselspanning zetten wilt soms ook goed gaan
Heb het zelf ook wel eens gedaan en dan zie je wel meer
Dan met de stand gelijkspanning!Succes
13 april 2013 om 17:05 #18088725Heb je de oorzaak van de foutcodes al kunnen achterhalen? :hmmz
13 april 2013 om 17:09 #18088726neen…inmiddels een Camaro gekocht… :thumb
13 april 2013 om 17:24 #18088727Oh ok , als je er maar wijs mee bent. Tis geen Opel natuurlijk.
13 april 2013 om 17:27 #18088728@Massa Wietjen wrote:
Oh ok , als je er maar wijs mee bent. Tis geen Opel natuurlijk.
zeker geen Opel…maar wel GM… :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.