Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Stuurbekrachtiging in manta b?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2012 om 13:13 #17253934
Hallo allemaal! Ik ben aan het nadenken over 2 mogelijkheden voor de toekomst:
-stuurbekrachtiging
-v6 motorAls eerste de stuurbekrachtiging, hoe is dit te realiseren? En is het een beetje te realiseren?
v6 motor: Pas voor op de latere termijn maar is wel leuk om wat uit te zoeken, wat zijn goede motoren met goede mogelijkheden die redelijk makkelijk in een manta B te gooien zijn? Ik zit nu een beetje info op te zoeken over de X30XE
Ik hoor het graag! VEEL info plz!
27 december 2012 om 13:48 #18088433allebei al gedaan, gewoon Manta v6 googlen en je vind voorbeelden genoeg.
Stuurbekrachtiging kan je elektrisch maken. Elektrische stuurbekrachtiging van een corsa word
over’t algemeen gebruikt. Als’t kan van een rechtsgestuurde, dan heb je geen problemen met de
zekeringskast (die zit in de weg daar de servo-motor van een linksgestuurde corsa net daar hangt).
Maar er zijn firma’s die je een kant-klare set aanbieden,bv:
http://www.ezpowersteering.nl/3/Home.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
het kostprijsje zal dan wel hoger zijn dan zelfbouw.
Met m’n rugprobleem denk ik er ook aan om zoiets te maken voor m’n “B”.28 december 2012 om 10:08 #18088434Ik had op 1 van mijn manta’s vroeger de stuurbekrachteging van een ford mustang type 3,stuurde superlicht.maar op een manta hoord dat niet thuis vind ik ,net als electrische ramen en die shit .
nostalgie moet blijven zoals het is zonder al die meuk erop :jerry28 december 2012 om 10:58 #18088435Onzin.
28 december 2012 om 11:53 #18088436AnoniemLid sinds:
1 January 1970amen :wors :wors
28 december 2012 om 17:13 #18088437Ja nouja, dat dat er niet in thuis komt is persoonlijk, ik kan begrijpen dat je het nostalgisch wil houden, maar ik hecht daar niet de meeste waarde aan met parkeren e.d is het simpelweg gewoon handiger naar mijn mening.
En hoe zit het met montage? Moet het hele stuurhuis vervangen? Of is het een kwestie van een kastje monteren oid?
28 december 2012 om 17:32 #18088438Graag effe je topictitel wat informatiever maken, dat is wat gemakkelijker zoeken voor mensen die informatie in dit topic zoeken.
28 december 2012 om 17:57 #18088439true
28 december 2012 om 18:01 #18088440weet alleen niet hoe ik dat doe
28 december 2012 om 20:49 #18088441@joelvereycken wrote:
En hoe zit het met montage? Moet het hele stuurhuis vervangen? Of is het een kwestie van een kastje monteren oid?
Stuurhuis wordt vervangen: vanaf de kruiskoppeling tot aan het stuur, daar gebruik je deels het oude stuurhuis weer voor om de bekrachtiging er tussen te bouwen, de stuurkastjes komen er weer los bij, dit hangt van een Corsa B of C systeem af, ook de hoeveelheid werk hangt daarvan af, de Corsa-B is gemakkelijker en kleiner qua formaat, de kastjes zijn weer wat groter van het B-type.
Ook qua electronica kan je het jezelf erg moeilijk maken, maar ook weer erg makkelijk, speedsenor hoeft niet, je kan niks doen of een potmeter erop aan sluiten, de rest van de bekrachtiging doet het kastje wel en de motor.
Stelt weinig voor, via Google vindt je al erg veel, ook fotos.
28 december 2012 om 21:25 #18088442topictitel aanpassen kan via knop edit, rechtsonder je eerste post
;)en zoals de rest van de reacties al luid…
het is beide best te doen. mits het maar een paar knaken kosten mag.:thumbup
28 december 2012 om 22:05 #18088443Bedankt voor de reacties!
Ik kwam een tijd terug dit tegen: http://www.biesheuvel.nl/store/product/2054/manta_gte” onclick=”window.open(this.href);return false; kan iemand mij vertellen of dit iets leuks is? en hoe het een beetje werkt enzo?28 december 2012 om 22:27 #18088444Ik zou ook voor electrisch van corsa B gaan, alleen……….waarom, en dan heb ik het niet over nostalgie(met mijn c20xe :angel )
Ik heb weliswaar een c-kadett, maar ik vind het niet zwaar sturen, en de gemiddelde manta ook niet, zelfs met kort stuurhuis.
29 december 2012 om 09:26 #18088445Enig minpuntje (persoonlijke mening) is dat het minder direct blijft. Oftewel je het eigenlijk moet combineren met een kort stuurhuis, alhoewel dat misschien weer net iets te direct en ook gevoelig wordt.
Ben wel van mening dat het bij een 6cilinder (ook de V6) echt wel een genot is, en eigenlijk niet meer zonder wil. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.