Welke DV op n C20LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Welke DV op n C20LET

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253919
    otdh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2010

      ey

      t is al vaker gevraagd ( ik weet het ) maar wie heeft er ervaring met welke Twin Piston Dumpvalve?

      Merken waar ik naar zit te kijken:

      Bailey
      Collins

      maar iemand die goede ervaringen heeft met n ander merk mag ook

      #18088295
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        ik heb een forge op me z20let die eigenlijk bedoelt is voor een c20let.. maar das ook afhankelijk van welke veer je erin hebt.

        als je wilt mag je die van mij testen op de jouwe, heb 4 stuks veren voor als de veer die erin zit niet goed is.

        je woont tenslotte toch in de buurt…

        ik wil de mijne trouwens niet kwijt hoor want ben er vol tevreden over, tis puur om te kijken of het een optie is om open te houden.

        groet dion

        #18088296
        otdh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2010

          Ey

          Zou mooi zijn als ik m mag proberen

          Als t goed is rijd de auto zondag ( de motor moet er nog in )

          Marc

          #18088297
          dion87
            Lid sinds:
            22 August 2011

            @otdh wrote:

            Ey

            Zou mooi zijn als ik m mag proberen

            Als t goed is rijd de auto zondag ( de motor moet er nog in )

            Marc

            is goed toch, stuur me maar een bericht als het zover is.

            #18088294
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik heb er een Baileys opzitten, gekocht via EDS.
              Het is volgens mij de DV26 ff uit me hoofd.

              #18088298
              Andre Botter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2004

                Nou laatste keer dan maar :swear
                Baileys, zuiger trekt krom gaat vast zitten en lekt bij hogere vermogens.
                Forge, Gaat te laat open blaast niet hard af en als je er een lichtere veer in zet gaat hij lekken.
                HKS, Storingen en een zielige Kanarie onder de motorkap puut puut.
                De boven staande DV’s gaan hier de aluminium afvalbak in king:

                En ja Collins, Geen extra veren nodig blijft met 500pk nog steeds goed werken.
                Blaast hard af.
                En gaat meer dan 70000km mee (misschien tussen tijds een keer schoonmaken en nieuw vet er in) en als dan de O ringen versleten mogen zijn
                zet je er nieuwe op en gaat hij weer net zo lang mee.

                Je mag er bij mij ook wel één proberen :jerry :jerry :jerry

                #18088299
                bd.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 July 2009

                  wat is er mis met de orginele dv ? die hoor je tenminste (bijna)niet. werk ook perfect met +/_ 300pk. met de rest hoor je zon vogellokfluitje waarna alle pubers(en het halve opel forum) met kwijl in hun mondhoeken achter je aan lopen om te vragen of je een turbo in je auto hebt. nou woei woei! doe mij maar een retour valve :thumb

                  #18088300
                  otdh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 March 2010

                    Hmm

                    Ik vind de collins van marcel opzich ook wel netjes klinken, denk dat toch die gaat worden
                    Mijn vorige bailey heb ik daarintegen ook geen problemen mee gehad

                    Maarja, de reden van n dumpvalve is dat ik met m garret turbo ga rijden welke geen interne meer heeft

                    En ookal had ik met n orriginele gaan rijden, dan zit de dv op de meest foute plek die je maar kan bedenken, want t best is zo dicht mogelijk bij de gasklep en niet zover weg mogelijk

                    #18088301
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Rustig André ;)

                      Ik zei alleen maar welke ik er op had zitten en niets over de kwaliteit.
                      Voorlopig deed die het prima bij mij.
                      Mocht het nodig zijn hem te vervangen, dan neem ik jouw advies van harte aan en koop ik een Collins. :thumbup

                      #18088302
                      david verburg
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 July 2004

                        Waarom hoor ik hier geen turbosmart en tial?????
                        Zelf altijd met een turbosmart dvgereden en die deed het prima
                        Daar kon je de veer spanning van bij draaien dus werkte altijd goed
                        En blies echt hard af

                        #18088303
                        david verburg
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 July 2004


                          Deze had ik

                          #18088304
                          otdh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 March 2010

                            die zijn er vanaf 130 pond ( lees 148 euro )

                            de collins vanaf 68 pond, dus de helft ;)

                            #18088305
                            iuza
                              Lid sinds:
                              7 February 2008

                              Voor hoge vermogens tial,turbosmart of hks!
                              Andre: hks puuut puuut inderdaad. Maar werkt goed met standalone ecu’s.

                              #18088306
                              otdh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 March 2010

                                Andre rijd met 400+ pk met n collins en dat gaat prima

                                Ik ga met mijn volgende motor ook die kant op, maar das pas over n jaartje ofzo

                                Marc

                                #18088307
                                Andre Botter
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 July 2004

                                  @iuza wrote:

                                  Voor hoge vermogens tial,turbosmart of hks!
                                  Andre: hks puuut puuut inderdaad. Maar werkt goed met standalone ecu’s.

                                  De meeste hier hebben een originele ECU en dan is een HKS k..t en het geluid blijft :thumbdown :thumbdown
                                  En ook met een standalone heb ik liever een twinpiston er op dan kan er ook geen rommel naar binnen komen als er geen druk is.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.