Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett D GTE start niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2012 om 16:32 #17253892
hey mensen
ik ben bezig met een opmaakprojecte van een kadett 2 deurs
nu heb ik een GTE bijgekocht om te slopen aangezien de body heel slecht is van de gte
de eigenaar zei dat de motor nog draaide van de gte maar dat hij de sleutel kwijt is
kgeloof de eigenaar wel aangezien hij een goede kennis is
dus nu heb ik de stekker van het contact eruit
de zwarte met een rode verbonden toen had ik contactstroom
en dan de 2 rode en dan gaat de starter en de motor rond
is er nog een overbrugging die ik moet maken
het lijkt echt dat hij geen ontsteking krijgt ofzo
motor is de originele 1.8E van de GTE
alvast bedankt26 december 2012 om 08:57 #18087979zwarte gte van yves gekocht?
eens kijken als de benzinepomp aangesloten is.
heb motor zelf horen draaien dus moet toch werken.26 december 2012 om 10:09 #18087980Idd kristof ja de zwarte ja ja naftpomp hangt er half onderuit ma heb juist de delco vervangen en hij slaat al aan op remmenreiniger
Dus hij zal wel lopen denk ik maar ben nie zeker van de kabels v het contact26 december 2012 om 10:15 #18087981Ha, ff zo uit mn hooft: De rode (vaste 12volt) doorverbinden met zwart. (contact gemaakt.) Om te starten 12volt zetten op de zwart met rode streep draad.
Even voor de duidelijkheid:
Bruin = Massa (carrosserie)
Rood = +12volt
Zwart = Geschakeld 12volt
zwart met rode streep = Start motorSucces!
26 december 2012 om 12:16 #18087982Da had ik al geprobeerd alleen hangen erbij de gte
2 zwarten en 2 rode aan
Ik heb 1 zwarte met 1 rode verbonden voor contact
En dan de 2 rode voor de startmotor
Maar die andere zwarte wat bij jou dan waarsch de bruine massa is
Moet deze ook doorverbonden met de massa of niet26 december 2012 om 16:17 #18087983als ik mij niet vergis dan is de slang naar de luchtfilter ook niet opperbest.
mss daar eens een goede opzetten.
welke kadett 1.2 heb je nog? die bruine?26 december 2012 om 17:57 #18087984slang is ook niet goed nee is door de vorige eigenaar ducktape rondgedraaid
maar vind nog maar eens zo een ovale slang voor erop :)
ben al ff ant zoeke :)
heb mij ook nog ne witte kadett gekocht ne 1.2n waar alles van de gte in gebouwd gaat worden :)
maar de witte is qua kas eigenlijk splinternieuw bijna :)
26 december 2012 om 20:52 #18087985ik denk dat ludo nog wel zo een slang heeft liggen als ik mij niet vergis…
witte ziet er wel netjes uit26 december 2012 om 22:11 #18087986Kzal em morge is belle wa em nog heeft ligge ma nu hebk nog geen antwoord op mijn vraag:-)
27 december 2012 om 11:47 #18087987Hoppaaa hij start de naftpomp waren de + en – omgedraaid en de bobine was kapot
Polen omgedraaif bobine van de witte erop en hij draaide27 december 2012 om 16:58 #18087988he stijn je moest gewoon de luchtdarm vervangen en dan starte hij zo
ik heb een goede aan yves meegegeven
ik had da probleem ook en toen alleen de darm vervangen en vroem
daarna heb ik hem niet meer laten draaien veel succes ermee
kas is nog op te maken zou zonde zijn om hem te slopen
er is wel veel werk aan maar toch afbreken zou ik niet doen27 december 2012 om 17:33 #18087989Hier de ludo
Ja lag eentje in ja ma die heeft zelfde probleem is ook gescheurd dusja
Ma de naftpomp was plus en min omgedraaid draaide andere kant uit
Ma kas is toch wel serieus slecht ze chassinummer eruit kan iemand anders ne gte bouwen de rest zetk allemaal over op de mijne28 december 2012 om 09:29 #18087990Als die niet te hard gescheurd is kan je die herstellen met wat tec7, heb ik ook gedaan, scheur beetje opentrekken, tec7 er in en terug loslaten, overschot wat openstrijken over de scheur en laten drogen. Minste scheurtje dat daar in zit ofzo loopt die echt voor geen meter…
28 december 2012 om 18:59 #18087991Idd koen de andere is minder gescheurd kan ik idd wel eens doen ja want nieuw zijn ze
Blijkbaar niet meer te kijgen :'(29 december 2012 om 08:19 #18087992Idd, dat was mij ook al verteld, daarom ben ik er ook nooit naar gaan horen. Ik heb er 2 nu, de ene is al beter dan de andere, maar ik heb beiden hersteld en werken prima, dus heb eentje op reserve. Zelfde verhaal met de brandstofrelais, probeer die maar eens te vinden. Die van een 2.0 past ook maar werkt niet 100%. Ik zit ook nog steeds te kloten met iets vervelend, de ene keer start hij vrijwel meteen en de andere keer gebeurd het dat hij na een kwartier nog niet aanslaat… echt kut.
29 december 2012 om 08:21 #18087993Oh fijn voor te weten ja
Ma in welke hebt gij dan de 1.8e zitten in de station ofwa?29 december 2012 om 08:29 #18087994uhu, heb geen andere D hé :D
29 december 2012 om 10:53 #18087995ahja punt in haha :)
dacht dat daar ne 1200 in lag hahaha :)
loopt da iets of wat lekker zo ne 1800 ?
heb er nog nie meegereden met de mijne dusja :)30 december 2012 om 09:29 #18087996Die loopt zowiezo lekkerder dan die 1200 die er in lag
Ondanks dat het een 8v is heb ik de indruk dat je hem toch ook in toeren moet houden.30 december 2012 om 11:43 #18087997Toch normaal zit in de 8v toch heel wat koppel onderin e
Maar de gte blok heeft wel een dubbele gasklep later open gaat als de gewone klep e -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.