Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › spaghetti spruitstuk v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2012 om 17:00 #17253654
Ik ben bezig een 3,0 blok in mijn 2,5 calibra te zetten.
Weet een van jullie waar ik een spaghetti spuitstuk kan vinden? king:
Want voor de v6 worden ze niet echt aangeboden, ik kan ze niet zo goed vinden ten minste?Misschien heb je ook nog wat tips over merk enz?
Dat ze aardig aan de prijs zullen zijn ben ik wel al achtewr trouwens :hmmzbedankt alvast!
JP15 december 2012 om 20:27 #18084886Friedrich Motorsport is een leverancier. 2 spruitjes en een voorpijp zonder kat.
Gebruikt is bijna onmogelijk te vinden.15 december 2012 om 21:30 #18084887das knap spul opzich van friedrich motorsport, laatst eens live aanschouwd..
moet je wel wat aan de dynamokoeler gaan aanpassen, want dat past allemaal niet meer, en een Dynamo koeler is essentieel bij deze V6en, anders kan je iedere 2 a 3maanden een dynamo gaan vervangen (Been there, Done that, Ervaring mee, en dat nog zonder Friedrichs psgettie, alleen een niet aangesloten dynamo koeler..)
er word hier geprobeerd een Vec-B V6 Dynamo te passen in de motorruimte..
Willem
16 december 2012 om 11:04 #18084888Staat er 1 te koop in de Flash van deze maand, setje voor de C25XE.
16 december 2012 om 20:41 #18084889Setje voor de C25XE en X25XE zijn gelijk aan elkaar..
Willem
17 december 2012 om 06:10 #18084890Op beide spruitjes zitten gaten voor de lambdasondes en op de flens.zitten gaten voor de sec. luchtinjectie.
22 december 2012 om 13:18 #18084891idd. Ik had ze vorigjaar onder de boom liggen.. nu nog is een keertje erop, misschien dit jaar.
Maar ik heb ‘m ook van Friedrich MS. Alleen moest wel aangeven voor Vectra A/Calibra of Vectra B. Expliciet. Zal denk niet voor niets zijn.
Spruitstukken zijn de dezelfde, zitten afdop pluggen bij voor als je geen X25XE hebt, maar voorpijp zit geloof ik wel iets verschil in, daar ging ‘t ‘m namelijk om.
Heb ‘m toen telefonisch besteld bij FMS direct in Duitsland, maar officieel moest je ‘m via een dearler kanaal kopen ofzo,
dat hadden ze liever, maar officieel via dat dealer kanaal kwam er nog is een keer 200 bovenop, en daar had ik geen zin in zei ik tegen ze,
en ik kreeg ik nog korting ook, omdat ik refereerde naar een ebay aanbieder in duitsland die datzelfde spruitstuk aanbod (of iig de foto’s van
FMS gebruikte) voor minder dan FMS zelf. toen ik ze daar op attendeerde, kon ik ‘m ook voor die prijs afnemen.22 december 2012 om 20:45 #18084892Blijft toch wel Strak spul hoor…
23 december 2012 om 08:37 #18084893Nou Willem, zo mooi als op de foto’s zijn ze in het echt niet. Afwerking viel mij zelfs tegen voor dat geld.
Maar goed, als ie maar blaast!
23 december 2012 om 14:14 #18084894Valt mee Frank. De mijne dan. Uitwendige laswerk is netjes, inwendig wel iets minder afgewerkt, m.n. bij flens aansluiting van de pijpen op de flenzen aan binnenzijde
lijkt wel of dat nog afgewerkt moet worden ofzo. Maar ‘t zal wel.
Diegene die de motor eruit heeft gehaald nu, en over wat weken/maandjes er weer terug inzet had paar jaar terug al is dit FMS systeem op een 3.0 in een Calibra gebouwd.
Hij zij dat ze er nu beter uitzagen dan toen destijds ! Kan ook wel kloppen, had al is eerder op wat Duitse fora zitten neuzen, wat jaren terug ook al, en veel lieden daar
waren niet te spreken over afwerking een ook passing dit FMS systeem, velen had het ook terug gestuurd en uiteindelijk zelf gemaakt, of ander systeem. Heb ook wel ‘t
vermoeden dat ‘t uit China komt. Hoeft opzich geen probleem te zijn, alleen als je dit soort nauwgezette dingen zover weg laat maken is het belangrijk controle erover te
hebben en te houden.Maar we gaan het zien hoe het straks uitpakt. Vooralsnog is alles bij mij nu pas gemaakt. Alleen nog hitte schildje maken denk voor voorzijde airco leidingen, en achter
dynamokoeler aanpassen, en brullen maaarrr met die V6 king: (hopen dat er btje leuk geluid uit komt, valt nog maar te bezien !)23 december 2012 om 22:08 #18084895Misschien is een group buy starten dan, wil ook wel een KOMPLETE RVS systeem van voor tot achter op de Vectra. :wub
En heb misschien zelfs ook nog FMS 76mm Systeem voor de Corsa nodig :hmmz
Maar in ieder geval op evenementen (Oschersleben, Essen Motorshow) waar FMS met een stand staat, dan kan je zeer goede kortingen bedingen!!! :wors
8 januari 2013 om 18:08 #18084896Dat eerste flexibele stuk ( vanaf de kop gezien) is een beetje vreemd… Daar hoef je geen beweging op te vangen van het kantelen van de motor. En die tweede zit daar juist weer wat ver voor naar achteren lijkt mij. Of zit het flexibele stuk bij een originele v6 uitlaat ook zo ver naar achteren?
8 januari 2013 om 18:12 #18084897Beweging niet, scheelt wel een hoop gedoe qua pasvorm.
8 januari 2013 om 19:04 #18084898Dat is dan wel weer zo… ;)
8 januari 2013 om 19:41 #18084899Bij OEM hetzelfde. Zal wss. ook met uitzetten van materiaal te maken hebben. RVS wil volgens mij wel wat meer uitzetten/krimpen itt standaard uitlaten materiaal.
8 januari 2013 om 20:12 #18084900ben eigenlijk ook een beetje opzoek naar andere spruitstukken voor x30xe
pas diameter eens opgemeten van de voorpijp… 45mm ,,,dat is niks voor een 3 liter minstens 60 mm…
iemand een prijs indicatie ,, zag ze ergens wel voor 700 euro + staan
8 januari 2013 om 21:02 #18084901idd 700 zoiets, misschien wat minder. (die van FMS iig) incl. verzenden ofzo.
18 januari 2013 om 18:09 #18084902In de fms webshop staat voor de calibra de dubbele spaghetti voor €999,00…
dat wordt sparen :-P
Gr.
Pastra16 maart 2013 om 18:39 #18084903Dhz twente maakt deze sprutstukken ook er zijn een enkele stra gsi v6en met spruitstukken van niels en ze zijn er allen zeer over te spreken en direct meer vermogen en zeker voor meerdere setjes tegelijk kun je bij niels terrecht
16 maart 2013 om 18:46 #18084904Weet je een prijs dan?
Wie weet ik ook wel intresse dan ;) Heb je wss al 4 man of meer?17 maart 2013 om 09:53 #18084905heb nog ergens een offerte van Niels liggen, Niels is wel iets duurder, maar het is dan wel maat- EN vakwerk!
Ideaal is het om dan ook een sportkat ertussen te laten zetten!Gr.
Pastra17 maart 2013 om 12:39 #18084906Sporkat heb ik nog liggen (63mm HJS 200 cells met flenzen), die gebruik ik om de Corsa door de APK te krijgen. :angel
Ben dus wel benieuwd wat de prijzen zijn. :hmmz
24 maart 2013 om 14:00 #18084907@giuliettaevo wrote:
Dat eerste flexibele stuk ( vanaf de kop gezien) is een beetje vreemd… Daar hoef je geen beweging op te vangen van het kantelen van de motor. En die tweede zit daar juist weer wat ver voor naar achteren lijkt mij. Of zit het flexibele stuk bij een originele v6 uitlaat ook zo ver naar achteren?
Zonder dat flexibele deel krijg je de uitlaat moeilijk op de koppen zonder je uitlaatspruitstuk te slopen ;) TENZIJ je altijd boutjes gebruikt ipv draadeindes om de uitlaat aan de kop te bevestigen. Laat staan eventuele aanbouwdelen op de zijkant van het blok :)
@Jerremy wrote:
Alleen nog hitte schildje maken denk voor voorzijde airco leidingen, en achter dynamokoeler aanpassen, en brullen maaarrr met die V6
Je kan natuurlijk ook heatwrap gebruiken, daarmee blijft de rest van de motorruimte een stuk koeler, alleen zie je de blingbling niet meer zo erg :P
24 maart 2013 om 14:55 #18084908@gsipiloot wrote:
Dhz twente maakt deze sprutstukken ook er zijn een enkele stra gsi v6en met spruitstukken van niels en ze zijn er allen zeer over te spreken en direct meer vermogen en zeker voor meerdere setjes tegelijk kun je bij niels terrecht
heb nu al 2x keer gevraagd over de spruitstukken, krijg geen antwoord … :hmmz
25 maart 2013 om 10:21 #18084909@Klopper wrote:
Je kan natuurlijk ook heatwrap gebruiken, daarmee blijft de rest van de motorruimte een stuk koeler, alleen zie je de blingbling niet meer zo erg :P
I hate Bling! :jerry
Wel K*T dat ik die offerte niet meer vinden kan :fy1
Niels was wel iets duurder dan FMS, maar de kwaliteit is goed, en mocht er toch wat mis zijn hoef je niet diep Duitsland in, of naar China… En Niels lost het altijd op!
Gr.
Pastra -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.