Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › daily corsa a 1.2 motorzwap -> ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2012 om 22:03 #17253489
mijn daily corsa a 1.2 wil graag een andere motor inzetten als me senator klaar is van het voorjaar is iemand een
een motorzwap binnen een leuk budget9 december 2012 om 22:05 #18082600c20ne met een f13/f15 bak. heb je een leuke en vlotte auto voor weinig geld :thumb
9 december 2012 om 22:10 #18082601Idd n c20ne icm een smallblock bak
De motor kost max 150
Koppeling van n corsa a gsi
En motorsteun zelf maken ( of kopen )Heb je voor 400 n 2l corsa
10 december 2012 om 07:08 #18082602Moet je wel een benzinetank met een pomp hebben die geschikt is voor injectie.
10 december 2012 om 08:27 #18082603En om laten keuren…
10 december 2012 om 08:43 #18082604en onderstel en remmen aanpassen.
10 december 2012 om 09:14 #18082605of je m nou ombouwd naar een c16se/i met 100pk of n 2l 8v met 115pk…
omkeuren moet je toch ( a 50 euro )
remmerij kost op elke willekeurige straathoek 50 euro…
n 8v gaat opzich nog prima met std onderstel zolang t je straatgebakkie is en je er geen cirquit mee wil gaan rijden
als de 1.2 n injectie is voldoet het als je alleen een astra gsi interne pomp in de tank schroeft…
10 december 2012 om 10:26 #18082606ik ga der eens over denken het 1.2i klinkt goed een 2.0 8v klinkt gaaf
10 december 2012 om 15:19 #18082607De 2.0-16v X20XEV is ook best betaalbaar, en vindt ik wel een heel fijn blok voor in de Corsa.
10 december 2012 om 16:19 #18082608wedden dat een std NE sneller is in n corsa als een xev? ( en daarbij, wie wil die ecotech troep :P/Geintje ;) )
10 december 2012 om 16:41 #18082609Beetje dimmen he mark!!
Nou denk niet dat een std ne een xev bijhoudt…
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
10 december 2012 om 17:11 #18082610mathijs…
ok jouw ecotech mag wel in n corsa b hoor :) ( rij nu zelf gewoon met een x16xe met mantzel inlaat, spaghetti uitlaat en 272graden nokken )
denk dat je met dezelfde bak toch nog moeite zal hebben om met een xev een ne bij te houden, zoiezo in t lage toeren gebied zoals je zelf ook weet :)
maar de TS heeft een corsa A,
als je daar een XEV in wil bouwen moet je ook n deel van de sleuteltransponder + bekabeling ombouwen
vandaar dat ik dus een NE zou pakken10 december 2012 om 17:15 #18082611ik ben der uit wordt 2.0 8v wordt het wel van het voorjaar als me senator klaar is
de corsa is hard alleen linkerdeur moet vervangen worden en hij staat op 15 inch
tigra wielen en de vorige eigenaar heeft de remmen vervangen door die van een corsa b gsizo iemand een lijst kunnen maken wat ik voor de ombouw nodig heb
10 december 2012 om 17:25 #18082612Volgens mij kun je dan beter even in het grote ombouw topic kijken ;)
10 december 2012 om 18:07 #18082613@Bug Killer wrote:
Beetje dimmen he mark!!
Nou denk niet dat een std ne een xev bijhoudt…
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
In een Calibra issie, op topsnelheid na, op alle vlakken sneller als een XEV.
Nu is een Corsa een heel stuk lichter, dus dan zal het gebrek aan koppel en de laat startende powerband minder uitmaken in een Corsa, dus ik ga niet zeggen dat Mark gelijk heeft. Dat gezegd hebbende heeft de C20NE toch wel een streepje voor op de XEV in de meeste gevallen…
Hij heeft op z’n minst een goed punt te pakken.10 december 2012 om 18:29 #18082614:)
maarja, delen die nodig zijn:
Motor compleet + Vliegwiel
F13/F15 versnellingsbak
Koppeling van n corsa a GSi
motorsteun RV zelf maken/kopenverder kan je in princiepe alles gebruiken
kijk anders ff op http://www.corsa-novatuning.nl
11 december 2012 om 12:27 #18082615ik ga me verder in de ombouw verdiepen en rustig aan als bij mekaar zoeken
6 januari 2013 om 11:36 #18082616C14NZ is ook al een leuk stuk vlotter als een 1.2 hoef je niks aan te passen, veel makkelijker.Zo’n motor heb ik staan foor wainug :D
C14SE is ook een leuke optie, loopt ook erg leuk, menigeen verrast mee laten kijken.
Heb je alleen een externe brandstof pomp nodig.7 januari 2013 om 16:54 #18082617wil een 2 ltr en anders 1.6
7 januari 2013 om 16:55 #18082618Een c/x16xe past er ook in
Met alleen n mantzel zit je rond de 130pk en met spaghetti 140+7 januari 2013 om 20:28 #18082619maar wat kost zo,n ombouw naar 1.6
7 januari 2013 om 22:53 #18082620licht eraan wat je voor de motor uitgeeft
je koopt n std x16xe voor zo een beetje 325-350
met pretspullen rond de 600-650beide wel incl alle aanbouwdelen
t voordeel is dat je je eigen aandrijfassen enzo zonder aanpassingen kan gebruiken
de motor past erin met je eigen motorsteunen
je moet alleen n krukaspoullie van n 14sz hebben en zelf n stelbeugeltje voor t spannen van je dynamo riem makenen n klein stukje extra bedrading trekken ivm sleuteltransponder
8 januari 2013 om 06:31 #18082621Of een c16xe nemen die heeft dat niet en geen egr en secundaire luchtinjectie ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.