Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Opel-dealer onderzoek
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2012 om 16:58 #17253418
Beste Opel-rijders,
Namens Opel Nederland ben ik samen met mijn groepsgenoten bezig met een tevredenheidsonderzoek onder Opel-rijders met een Opel ouder dan 5 jaar. Wij studeren aan de Hogeschool van Amsterdam aan de opleiding Media, Informatie en Communicatie in het derde jaar. Momenteel zijn wij bezig met een project waarvoor wij onze eigen opdrachtgever moesten zoeken. Voor ons is dit Opel Nederland geworden.
Opel heeft ons de vraag meegegeven waarom Opel-rijders met een Opel ouder dan 5 jaar het onderhoud en de reparaties van hun auto niet meer bij een Opel-garage laten uitvoeren, maar naar een merkloze garage gaan om dit uit te laten voeren. Voor dit onderzoek en om deze vraag te beantwoorden hebben wij een korte enquete samengesteld. Deze enquete bestaat uit een paar simpele vragen voor iedereen die een Opel van voor 2007 heeft. Het duurt niet langer dan 5 minuten om deze enquete in te vullen en jullie zouden er ons en Opel heel erg mee helpen!
Wij hopen op jullie reacties en medewerking
De link naar de enquete: http://www.thesistools.com/web/?id=310326″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Groeten,
Thies van Zadelhoff
Hogeschool van Amsterdam, MIC 3e jaar
thies.van.zadelhoff@hva.nl6 december 2012 om 17:03 #18081997Allemachtig alweer zo’n onderzoek
6 december 2012 om 17:07 #18081998De vorige was iets van een maand geleden
ze waren zeker niet blij met de uitkomsten.
Theun
6 december 2012 om 17:09 #18081999AnoniemLid sinds:
1 January 1970Simpel, bij de dealer is het mega duur..
Werk zelf ook bij een universele garage ;)6 december 2012 om 17:21 #18082000Haha ik begrijp dat jullie veel onderzoeken onder ogen krijgen, zeker ook omdat ieder automerk wel wil weten hoe de klanten precies over het merk denken en waarom ze bepaalde beslissingen nemen. Dit onderzoek is door ons ingezet en wij zullen de uitkomsten ook aan Opel presenteren, of ze er iets mee doen is een ander verhaal.
We hebben al van meerdere kanten gehoord dat het inderdaad goedkoper is bij een universele garage, echter moeten we dit ook kunnen onderbouwen met cijfers en onderzoek, vandaar dus ook de enquete. Ik hoop niet dat we jullie er heel erg mee lastigvallen. Jullie zouden er ons in ieder geval heel erg mee helpen.
Eeuwig dank voor meewerking
6 december 2012 om 19:01 #18082001hey welkom op het forum!
ik kom eigenlijk nooit in een garage en doe alles zelf
wel een aantal maal om onderdelen en olie bij de dealer geweest (lathouwers)
Opel zit in mijn bloed, mijn hele familie reed Opel
grootgebracht in een kadett c en ascona c
modellen nieuwer dan midden jaren 90 heb ik ook geen interesse in
opel zou eens iets makkelijker zijn gegevens vrij mogen geven
opeloem.com is namelijk door hun gesloten
maakte er erg vaak gebruik van die site om onderdelen te vergelijken
net als vele anderen hierer is inmiddels een nieuwe site opgedoken welke ik dus niet zal noemen :swear
mocht deze op last van Opel ook worden gesloten
denk ik niet dat ik de dealer nog zal opzoeken
sommigen maken er ook echt een potje vanhet zou Opel Nederland sieren zelf actief aan dit forum mee te gaan doen
Gr. Mario
6 december 2012 om 19:23 #18082002Hoi Mario,
Bedankt voor je reactie! Hier kunnen wij zeker wat mee! We nemen je antwoorden mee in ons onderzoek. Heb je de enquete ook ingevuld? Hier zou je ons nog meer mee helpen en zouden we je heel dankbaar voor zijn. Ik kan niet voor Opel spreken maar ik hoop dat de resultaten van ons onderzoek zo voor zichzelf spreken dat Opel er ook iets mee doet.
Bedankt en groeten,
Thies
6 december 2012 om 20:04 #18082003Bij deze even gedaan
alleen de laatste vraag kon ik niet beantwoorden
want doe alles zelf ;)6 december 2012 om 20:12 #18082004Haha helemaal top! Heel erg bedankt! Overigens zullen we de uitkomsten uit het onderzoek natuurlijk ook even op dit forum delen zodat jullie ook weten wat er uit is gekomen.
6 december 2012 om 20:15 #18082005Zelfs studenten helpen we hier graag op weg ;) :jerry
6 december 2012 om 20:23 #18082006Hahe en daar zijn we je heel dankbaar voor. :wors We moeten natuurlijk ergens beginnen!
6 december 2012 om 20:42 #18082007De tarieven bij de dealer zijn op het belachelijke af. En als je pech hebt dan staat er voor dat achterlijke bedrag ook nog een stageloper aan je auto te emmeren. Ik heb bij mijn in Opel gespecialiseerde garage reparaties laten uitvoeren waarvan ik weet dat het bij de dealer 3X meer kostte. En dan heb ik het niet over een paar tientjes. Opel heeft zichzelf uit de markt geprijsd. En ik ga nooit meer terug!
Ik kom er overigens wel is om onderdelen te kopen voor mijn kadett. Ook dit tegen mijn zin omdat ik weet dat het weer de hoofdprijs wordt.
En ja, heb de vragen beantwoord :hmmz
6 december 2012 om 20:51 #18082008Bedankt voor je reactie 2000!
Dit zijn handige opmerkingen waar we heel veel mee kunnen. Heb jij ook de enquete ingevuld? Hoe meer enquetes er worden ingevuld waarin mensen aangeven dat ze niet meer naar Opelgarages gaan, hoe beter wij dit aan Opel duidelijk kunnen maken!
Bedankt!Thies
6 december 2012 om 20:54 #18082009Dat niet alleen. die monteurs hebben de zelfde opleidingen gehad als monteurs in universele garage,s al krijgen vaak dealers meer cursussen over hun eigen merk. er zijn ook zat cursussen voor trainingen voor de monteurs voor universele garage,s . Buiten om dat ik werk zelf in een universele garage zit nog steeds op school ook met collega,s die bij dealers werken. En ze zeggen zelf ook dat het niet allemaal zo precies via het boekje gaat. en vaak de prijzen de pan uit stijgen.
waarom zou je naar een dealer gaan: bij de universeel zitten vaak monteurs met meer sleutel/diagnose ervaring dan bij de dealer
de dealers hebben alle informatie in een boekje staan. Maar komt er een keer wat binnen wat nog niet bekend is bij de dealer dan springen de vraag tekens in de ronte
en de klant weg sturen met een lul verhaal en daarna de rekening op de mat krijgen met de kosten die nergens op slaan.6 december 2012 om 21:01 #18082010Zelfs met nieuwe auto’s worden klanten afgewimpeld als ze problemen hebben. Nu moet ik zeggen dat het bij de andere Duitse merken niet veel beter lijkt……… :thumbdown
6 december 2012 om 23:02 #18082011AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb ook de enquete ingevuld en mijn mening is volledig gelijk aan die van 2000.
Dat de dealer veel duurder is, met de mogelijke pech dat er een stageloper aan je auto werkt die net zijn eerste jaar is begonnen bij de Innovam maar waarvoor wel het volle tarief voor wordt berekend kan ik niet begrijpen.
Heb in mijn jongere jaren ook een aantal maanden stage gelopen bij een Opel-dealer via de Innovam. Werkte aan auto’s van klanten zonder ook maar enige praktische ervaring te hebben betreffende de te verrichte werkzaamheden. Het werd na afloop even snel gecontroleerd door een vaste monteur die nooit alles kan nagaan of ik de bijvoorbeeld de juiste aanhaalmomenten hanteerde of ik de inwendige onderdelen wel op de juiste manier gemonteerd had. Na deze simpele controle die steekproefgewijs plaatsvond kon de klant zijn auto weer meenemen, inclusief dikke rekening met volledig uurloon van een ervaren monteur.
Kom ik bij de dealer, en zie de werkplaats vol met jonge binkies dan doe ik het liever zelf, of laat het door een ervaren monteur bij een andere garage uitvoeren. Dat er mensen in opleiding zijn kan ik volledig begrijpen. Zijn worden immers de monteurs van de toekomst. Maar dat deze voor 100% tarief worden gefactureerd is niet fair.Ook ik haal mijn onderdelen weleens bij de dealer, en daarbij valt mij op dat dit altijd duurder is. Dit komt omdat hun uitsluitend met originele onderdelen werken, en blijven ontkennen dat imitatie net zo goed kan zijn en soms zelf nog beter is. Als ik mijn auto naar een dealer breng voor reparatie weet ik dat er altijd gewerkt wordt met de duurste originele onderdelen, terwijl imitatie of een gebruikt onderdeel exact hetzelfde resultaat geeft.
Waarschijnlijk wordt een dealer door Opel Nederland gedwongen uitsluitend originele delen te gebruiken, en komt hun dealerschap in het geding als zij deze wet overtreden.
Er is in het verleden weleens vaker gesproken dat een dealer meer moet inspelen op de hoge kosten van originele onderdelen, en de daardoor hoge rekening die de klant krijg voorgeschoteld. Zo zou de dealer bijvoorbeeld ook naast de originele onderdelen kunnen gaan werken met imitatie en zelfs met gebruikte onderdelen. Hierdoor wordt er meer rekening gehouden met de portemoneé van de klant en kan deze klant zelf zijn eigen keuze maken met inachtneming van eventuele risico’s die de dealer dan overleg met de klant, en hoeft de uiteindelijke winst voor de dealer niet minder te worden.Eerdergenoemde keuze heeft de klant wel bij een algemeen garagebedrijf, maar niet bij een dealer. Mensen willen kunnen kiezen, ontneem je dit., dan komen ze niet meer.
7 december 2012 om 09:25 #18082012@ senatorman,dit is bij veel merken zo.
Ik heb zelf jaren bij Nissan gewerkt,en bijvoorbeeld van de oude Micra (tot 93,de K10 serie) was een euvel dat de achterremcylinders erg snel lek gingen,soms al na 2 jaar en met immitatie van de brezan was nooit wat mee,dus die namen we op voorraad.
Toen eens controle gehad van de importeur,en die gelaste om weer origineel te gebruiken,want anders………….
En zo was het met meer dingen.
Overigens deel ik de mening dat je als stagesloper maar aan je lot werd overgelaten,dan was er een jochie van 16 en die vergat eens een wiel goed vast te zetten,klant wiel verloren,dus narigheid,jochie kreeg de volle laag,maar ja,begeleiding nul,maar inderdaad wel de klant een uurloon rekenen van 85 euro ex.
Met hele dure dingen als bijvoorbeeld een stuurhuis of een subframe,een motor of een bak dacht mijn baas wel met de klant mee,en bood ook de optie van gebruikt monteren,wel met de kanttekening,dat als het onverhoopt niet goed was,dat ze dan wel het risico van 2 keer montage loopten (immers,als een sloperij een motor levert die niet goed blijkt te zijn,dan kan je een andere motor krijgen maar de en montage vergoeden ze niet)7 december 2012 om 09:33 #18082013omdat ik ten eerste er graag bij sta als er aan me wagen wordt gewerkt, zodat ik zelf ook nog wat kan doen.
ten tweede zijn de opel dealers veel te duur..
en daarnaast, niet bij elke dealer hebben ze koek gegeten van m’n Z20LET
7 december 2012 om 15:07 #18082014Ga naar geen enkele garage, rede: Als je een auto hebt met een beetje serieuze motor erin, krijg je allemaal van die Testpiloten die graag een rondje gaan knallen, liefst met koude motor…
Ik zie regelmatig Snelle uitvoeringen VOLGAS met stevige witte Dampwolk uit de uitlaat (koude motor), en een Overalletje erin voorbij trappen, het zal je auto maar zijn!!! monteurs zijn blijkbaar meestal GEEN!!! leifhebbers..
Willem
7 december 2012 om 17:15 #18082015dat is zorgen dat de baas werk blijft houden haha
het ene wordt gemaakt en de volgende storing voorbereid :jerry10 december 2012 om 15:37 #18082016Hoi Opel-rijders,
Goed om te zien dat het topic al zo vaak bekeken is en de discussie over dealers op gang is gekomen. Ik en mijn groepsgenoten hebben nu bijna het aantal enquetes dat we nodig hebben om het onderzoek af te ronden en de resultaten aan Opel te presenteren. Dus zou iedereen die de enquete nog niet heeft ingevuld dit nog willen doen. Dit zou heel erg helpen en hiermee kunnen we invloed uitoefenen naar Opel Nederland.
:wors Heeeeeel erg bedankt :wors
Groeten,
Thies
10 december 2012 om 18:55 #18082017opel nederland trekt zich nergens wat van aan. omdat het domweg niks in te brengen heeft.
dus verdoe je tijd daar maar niet aan
:wors :wors :wors
10 december 2012 om 18:59 #18082018Haha, bedankt voor je reactie Ghanz,
Helaas zijn we nu al zo ver in het proces dat we het niet meer af kunnen kappen. ;) Hoop toch dat we iets bij Opel kunnen bereiken zodat de tevredenheid onder Opel-rijders wat beter wordt. Mocht je de enquete nog niet hebben ingevuld, zou je dat dan alsjeblieft nog willen doen, op die manier komen wij tot de beste resultaten en je zou ons er heel erg mee helpen!
Groeten,
Thies
10 december 2012 om 19:05 #18082019je gaf zelf al aan dat je niet wist als opel er wat mee doen zou.
en ik verklapte net wat opel er mee doen zal.. niks dus :D
maargoed, een enquete.. altijd leuk. post je de uitslag hier ook even? :D
10 december 2012 om 19:10 #18082020Klopt, dat weten we ook niet totdat we de resultaten en ons advies aan Opel presenteren. Heb nog steeds goede hoop dat ze er wel wat mee doen, maar we weten het snel genoeg ;)
Ja natuurlijk plaatsen we de uitslag ook hier. Bedankt voor je medewerking!
Groeten,
Thies
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.