Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 1.8 140pk G3 doorslag 2e cilinder
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2012 om 12:08 #17253383
Auto draait indien koud prima op benzine, slecht op LPG. Ploppend geluid in uitlaat.
Indien warm rijdt auto meestal prima op benzine, slecht op LPG (ook ploppend geluid), soms ook slecht op benzine.
Uitlezen geeft doorslag cilinder 2.
Bobine en bougies vervagen, ca. 30 km perfect op LPG gereden, daarna weer zelfde probleem.
Kleppen stellen of koprevisie?? Of kan er een andere oorzaak zijn.
Auto is vanaf de dealer geleverd met G3 installatie.5 december 2012 om 12:32 #180816301,8 met 140pk en lpg voorspeld niet veel goeds.
Laat maar eerst compressie meten.5 december 2012 om 12:35 #18081631@René wrote:
Auto draait indien koud prima op benzine, slecht op LPG. Ploppend geluid in uitlaat.
Indien warm rijdt auto meestal prima op benzine, slecht op LPG (ook ploppend geluid), soms ook slecht op benzine.
Uitlezen geeft doorslag cilinder 2.
Bobine en bougies vervagen, ca. 30 km perfect op LPG gereden, daarna weer zelfde probleem.
Kleppen stellen of koprevisie?? Of kan er een andere oorzaak zijn.
Auto is vanaf de dealer geleverd met G3 installatie.Welkom… :hmmz
6 december 2012 om 20:32 #18081632begin idd maar eens met kleppen stellen, deze blokken kunnen zeer slecht tegen lpg
6 december 2012 om 20:48 #18081633Zoals hierboven al gezegd. Als het een Z18XER motor betreft zou ik in eerste instantie de kleppen maar gaan stellen, maar je kunt er redelijk van uit gaan dat je aan een andere (aangepaste) cilinderkop moet gaan denken
8 december 2012 om 09:59 #18081634Deze versie van de 1.8 16v kan idd. niet tegen LPG.
8 december 2012 om 21:09 #18081635Ai een Z18XER op LPG.
Sterkte….
12 december 2012 om 14:55 #18081636Gas is om op te koken
12 december 2012 om 15:26 #18081637AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoe kan een dealer nu zo achterlijk zijn om een Z18XER van lpg te voorzien? Ze zouden toch wel beter moeten weten..
12 december 2012 om 15:44 #18081638@martklanderman wrote:
Hoe kan een dealer nu zo achterlijk zijn om een Z18XER van lpg te voorzien? Ze zouden toch wel beter moeten weten..
de eerste jaren dat de z18xer op de markt was, hebben dealers volgens mij massaal die dingen op LPG geleverd!!!!
12 december 2012 om 15:48 #18081639Heren, graag ontopic reageren of niet reageren.
12 december 2012 om 16:49 #18081640vaak wel, maar hier kan ik toch echt geen off topic bericht bespeuren hoor
gaat allemaal over LPG en een X18XER ;)om maar even een standpunt duidelijk te maken dat dat toch echt een verschrikkelijke combinatie is
wellicht rot om te horen, maar het is toch echt zo.
12 december 2012 om 16:53 #18081641@RISL wrote:
Heren, graag ontopic reageren of niet reageren.
De enige off topic reactie geef je hier zelf…. Hahahaha.
Wat seh jij?
-offtopic
12 december 2012 om 17:00 #18081642:jerry
:angelBen er trouwens van overtuigd dat die G3 niet door de dealer is geleverd, maar bij een extern bedrijf..
Een hoop merken/dealers branden hier hun vingers niet aan door de slechte resultaten na ruim een ton.
Er zijn wel wagens die af-fabriek zijn geleverd met gas/G3, maar dan moet je denken aan een Ford Fiesta en Honda heeft er ook eentje die er speciaal voor ontwikkeld is. Verder is gas om op te koken! :sleepingEn wat betreft de topic schrijver ( als die nog reageerd ): Je ploppende geluid in je uitlaat , moet haast wel duiden op een kromgetrokken kop of slecht sluitende kleppen .
14 december 2012 om 02:46 #18081643Even een offtopic vraagje.
Hoe rijden de vectra 2.2 C1 (~ bj. 2003/2005) op lpg? Heeft iemand hier ervaring mee?
Gas is misschien wel om te koken, maar vroeger op onze astra bj. 1995 hebben we 400.000 km gereden met lpg g3. Je zult het niet geloven, maar ook ECHT zonder motorische problemen!
Vandaar dat wij weer op lpg rijden, een vectra c1 1.8 (122 pk gelukkig).
15 december 2012 om 17:26 #180816442,2 op gas: Zolang het geen DGi is gaat het wel, maar het is nog steeds geen Z18XE motor…
Willem
17 december 2012 om 12:21 #18081645@Willem, Bedankt voor je reactie maar wat bedoel je precies met ”het is nog steeds geen Z18XE motor”?
Kan je het me misschien iets duidelijker uitleggen?Gr. Mustafa
17 december 2012 om 14:35 #18081646wimpie zweert bij een z18xe op LPG
20 december 2012 om 21:11 #18081648X14XE Z14XE C16XE X16XE X16XEL Z16XE Z18XE Bas.
Kortom elke smallblock 16klepper van de 1e en 2e generatie.
Willem
20 december 2012 om 21:27 #18081649Maat van mij heeft ook een vectra gts met een Z18XE op gas en totaal geen problemen.
Het rijd zo ver ik er mee gereden heb, ook niet verkeerd.22 december 2012 om 09:28 #18081650De Z18XE is geen strepentrekker, maar wel een Superbetrouwbare gasmotor, welke zeker niet onaardig rijdt..
enige extra onderhoud is af en toe de Gas Verdeler reinigen, en indien de gasverdamper versleten is deze vervangen, verder is er weinig mis met deze Gas installaties van Necam-Koltec.
oja, op een Z18XER helpt een Flashlube of soortgelijk systeem helemaal niks!!!! steld de schade niet eens uit!!
Willem
25 januari 2013 om 09:51 #18081651Hallo,
Zelf rijd ik in een Vectra Z1.8XE 2005 op lpg. Deze had ook last van pufjes/plopjes in de uitlaat. Dit bleek te komen door een defecte injector(lpg). Na vervanging klacht niet weer gehad.
Heb inderdaad ook de bobine vervangen aan de hand van de fout code (garage). De motor draaide wel goed op benzine maar toch.
Diagnose via één voor één dichtknijpen van de slangetjes naar de injectoren. Je kunt aan het motor geluid horen welke injector defect is. (bij de gasspecialist)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
25 januari 2013 om 16:19 #18081652@RLeeraar wrote:
Hallo,
Zelf rijd ik in een Vectra Z1.8XE 2005 op lpg. Deze had ook last van pufjes/plopjes in de uitlaat. Dit bleek te komen door een defecte injector(lpg). Na vervanging klacht niet weer gehad.
Heb inderdaad ook de bobine vervangen aan de hand van de fout code (garage). De motor draaide wel goed op benzine maar toch.
Diagnose via één voor één dichtknijpen van de slangetjes naar de injectoren. Je kunt aan het motor geluid horen welke injector defect is. (bij de gasspecialist)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Goed voor het meedenken
Maar ga er maar niet van uit.
Een z18xeR kan absoluut niet tegen lpg
Cilinderkoppen sneuvelen met bosjes7 februari 2013 om 09:18 #18081647Cilinderkop eraf gehad. Blijkt reeds gereviseerde kop op te zitten. Ziet eruit als nieuw. Kleppen gesteld.
Gekke is: op Benzine rijdt hij prima. Overschakelen op gas geeft stotteren en storing motormanagement weer in beeld.
Direct weer op benzine zetten blijft hij stotteren. Na uitzetten/afkoelen weer goed op benzine. Kan dat ook een gas injector zijn? Lijkt me meer iets in de elektronica?9 februari 2013 om 08:29 #18081653Waarschijnlijk is het dus toch de injector.
heb alleen pech dat ik GSI injectoren 242000-005-3 injectoren heb, zijn moeilijk verkrijgbaar.
Zijn ze eventueel 1-op-1 te vervangen door de GFI 005 injectoren? Deze zijn makkelijk te verkrijgen, of zijn de huidige te reinigen/reviseren? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.