Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne inbouw in een kadett c?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2012 om 11:57 #17253382
Hey, ben hier net nw op het forum.
En ben zo aan het zoeken geweest voor een ombouw in een kadett c,
maar kon niks vinden. (voor een c20ne dan)Ik heb een kadett c coupe. 1.2.
En ik heb ook nog een omega a c20ne liggen met een r25 bak.
Nu kreeg ik het idee om dat blokje eens in de kadett te gaan leggen.
Weet dat het niet het toppunt van snelheid is, maar heb zelf met die c20ne gereden en weet dat deze
in zgst is en de r25 bak het zelfde.Nu de vraag, Wat heb ik verder nog nodig?
Wat moet er aan gepast worden?5 december 2012 om 14:08 #18081613AnoniemLid sinds:
1 January 1970Toppunt van snelheid wordt ook mede bepaald door de eindverhouding van je achteras niet alleen je versnellingsbak.
Hier is een topic van een Sedan met C20NE in/ombouw: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=5765″ onclick=”window.open(this.href);return false;
5 december 2012 om 15:02 #18081614@JvV wrote:
Toppunt van snelheid wordt ook mede bepaald door de eindverhouding van je achteras niet alleen je versnellingsbak.
Hier is een topic van een Sedan met C20NE in/ombouw: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=5765″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Weet dat snelheid mede word bepaald door de eindoverbrenging.
Heb het topic door gelezen, maar kan er niet echt een lijst uit halen wat er allemaal voor nodig is om het blok er in tehangen.
Welke motorsteuen.
Aandrijf as laten maken? Welke als basis gebruiken?
Carter?
Achteras?
Radiateur/slangen?
Ect,5 december 2012 om 15:10 #18081615Die zit hier ook op het forum, ook onder de naam rollingstone. Stuur hem gewoon even een berichtje, dan kan hij je dat haarfijn uitleggen lijkt me ;)
20 februari 2013 om 23:12 #18081616hallo iedereen ik heb een onver klaarbaar probleem
ik heb een kadett d van 79 hen een 2.0 8v in gebouwt alles veders prima aan gesloten nou komt het
ik start hem loopt perfect als die koud is pikt er reageert goed op het gas rijd gewoon oke maar zodra die warm word stotteren uit vallen geen gas meer kunne geven moeilijk starten
nou ben ik niet op mij achter hoofd gevallen maar dit snap ik echt niet
ben nieuwe benz pomp en temp voor de comp derest er om heen ook al maar hij blijft het doen
me tank aan voer ook al groter van 6 mm naar 13mm maar de nieuwe pomp gaat op een gegeven moment herry maken heb alles geprobeerd
dus hoop dat iemand mij veder kan helpen met dit probleemmvg aldert
ik hoor graag iets ?
21 februari 2013 om 06:18 #18081617en hoe zit het met je retour?
21 februari 2013 om 15:25 #180816186 mm
tis wel een tank van een carb
21 februari 2013 om 15:58 #18081619Zit geen slingerschot in voor de bochten… Dus ik zou zeggen dat ie droogzuigt…
Monteer een wat lange transparante benzineleiding in je aanvoer, laat die effe buiten de motorkap komen zodat je ‘m kan zien tijdens het rijden. Dan kan je zien of hij bubbels/bellen lucht krijgt tijdens het rijden :)
21 februari 2013 om 18:56 #18081620tankontluchting misschien niet goed, dattie na verloop van tijd vacuum trekt
ook nog een mogelijkheid21 februari 2013 om 20:06 #18081621Dat vacuum zuigen wat jij zegt kun je toch voorkomen door ff de tank dop eraf telaten?? Ben je er toch achter?!!
22 februari 2013 om 01:05 #18081622@Peter_89 wrote:
Dat vacuum zuigen wat jij zegt kun je toch voorkomen door ff de tank dop eraf telaten?? Ben je er toch achter?!!
zo kom je er indd achter, vrij onnodig dat er bij te vertellen iedere *** snapt dat
zonder tankdop rijden is natuurlijk niet de oplossingvind je vraag en uitroeptekengebruik een beetje overbodig…
24 februari 2013 om 22:24 #18081623JA KLOPT MAAR NOG NIET HELEMAAL OKE
MAAR IK GA ME TANK VERBOUWEN
GR ALDERT
25 februari 2013 om 18:08 #18081624Hoi
ik lees dit zo dit heb ik ook gehad met een 8v als die koud was niets aan de hand warm slog hij gewoon af en dan niet meer aan tekrijgen 5/10min wachten starde hij weer niets aan de hand wat een probleem bij die bloken is is de kruk as sensor die zit heel dicht bij de uitlaatspruitstuk die maakt dan geen contact meer probeer eens een andere
1 maart 2013 om 23:10 #18081625NOU HET IS OP GELOST TANK ONTLUCHTING WAS NIET GOED
‘RIJD NU TOPPIE :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry1 maart 2013 om 23:11 #18081626MAAR IEDEREEN BEDANKT VOOR HET MEE DENKEN DANKJE
GR ALDERT
2 maart 2013 om 02:30 #18081627:thumb Mooi man!
Marehh, waar zijn de :kewlpics1 augustus 2013 om 16:41 #18081628Om even terug te komen op het topic C20NE inbouwen in Kadett-C
Ik heb ervaring met 16 kleppers inbouwen maar nog nooit aan 8 v gedacht.
Als ik het goed heb zijn deze niet iets krachtiger dan de oude 2l motoren en minder zwaar?
Is dit geen goed alternatief voor in een C tje?Of zie ik het helemaal verkeerd?
Kan ook niet zo duur zijn om te vinden en zal toch een hele verbetering voor een 1.2 niet?Ivan
4 augustus 2013 om 21:39 #18081629Een c20ne heeft onderin zeker meer kracht, alleen is t de moeite niet vanwege t vele werk tov een 20cih, en t gewicht is vrijwel gelijk
De basis is gelijk aan een c20xe, dus carterpan,aanzuigbuis, motorsteunen en bak zijn van een 18s nodig ( of een r25bak )
Uitlaatspruitstuk kan je daarintegen wel van een 18s manta pakken ( past 1op1 en heb ik evt nog liggen )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.