Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › kachel die nauwelijks werkt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2012 om 11:22 #17253363
Hallo mede calibra rijders
Ik zit met een probleem er vervelend met deze koude dagen.
Ik reed gister middag naar mijn werk en het was ijskoud. Ik natuurlijk de verwarming aangezet en wat denk je hij wordt niet warm en blaast alleen koude lucht. Het rare is dat de linker en rechter lucht rooster wel een klein beetje warme lucht blaast alleen niet zoveel dan ik gewend ben.
Nu ben ik al een beetje wezen kijken op het forum en kwam uit op een kachelweerstand. Heeft iemand dit toevallig mee gemaakt. en zou iemand mij kunnen vertellen waar deze zich bevind en of dit zelf te vervangen is groetjes4 december 2012 om 15:27 #18081305Heey Robinus ik heb het zelfde probleem bij mijn 16v,de motor is zo op temperatuur maar dat kachel is zeer lauw ……
Gr B4 december 2012 om 15:55 #18081306als hij wel op alle standen blaast is het niet de weerstand
je zou eens kunnen voelen of de slangen na en van de kachelrad wel warm worden
al kom je daar slecht bij denk ik4 december 2012 om 16:15 #18081307Kijk eens voor de grap naar je koelvloeistof peil. Als je niet genoeg hebt, kan word de verwarming ook niet warm.
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
4 december 2012 om 16:52 #18081308het kan wezen dat jouw thermostaat open blijft staan. hierdoor word er constant gekoeld.
heb je er ook last van als je de auto een half uur stilstaand laat draaien ?
4 december 2012 om 22:22 #18081309Ik heb al sinds ik die auto heb al een probleem dat de thermostaat niet werkt. Ik heb de hele tijd dat mijn koelvloeistof lampje aan gaat en het niveau is gewoon normaal. Ik heb een v6 en ik kom zelf heel moeilijk bij de thermostaat of is dit makkelijk zelf te doen groetjes.
5 december 2012 om 10:12 #18081310Je voorwiel moet los en je multiriem moet er af. Is best makkelijk zelf te doen.
5 december 2012 om 11:40 #18081311Ik heb net even de auto een half uur aangezet stationair en de thermostaat werkt gewoon anders zou hij blijven koelen. De temperatuur blijft netjes maar ga zo wel even kijken of er genoeg koelvloeistof in zit. Iemand nog andere opties wat het probleem wel kan zijn. groetjes
5 december 2012 om 12:09 #18081312Ik weet niet of het ooit voorkomt of de kabel los schiet die de regelaar bedient, die de klep open en dicht regelt zeg maar.
Bij de bijrijders kant zit een klein zwart kapje met 1 schroefje vast als je deze verwijdert kun je kijken of de regelaar nog 100% werkt.5 december 2012 om 12:54 #18081313@Maurice89 wrote:
Je voorwiel moet los en je multiriem moet er af. Is best makkelijk zelf te doen.
in de war zeker met de water pomp
thermostaat zit boven op de motor onder je inlaat5 december 2012 om 12:57 #18081314ooit olie in het koel water gehad door lekke warmtewisselaar??
dan zou het kunnen dat je kachel radiateur verstopt zit
ik heb het ook gehad bij een omega v65 december 2012 om 21:28 #18081315Nee niet in de war. Ik bedoel het hele gebeuren als je bijv je regelaar verschuift na warm of koud. Ik weet niet of dit ooit kapot gaat? Daarom zei ik dat dus. :thumb
5 december 2012 om 22:48 #18081316@Maurice89 wrote:
Nee niet in de war. Ik bedoel het hele gebeuren als je bijv je regelaar verschuift na warm of koud. Ik weet niet of dit ooit kapot gaat? Daarom zei ik dat dus. :thumb
dus jij haalt je voorwiel er af om een thermostaat te vervangen bij een v6 ???
leg mij eens uit waarom want ik snap hem ff niet
ding zit boven in de motor onder je inlaat :sleeping6 december 2012 om 16:00 #18081317oh :jerry ik haalde de waterpomp in de war :angel
27 december 2012 om 11:10 #18081318Hallo leden
Ik heb van de week de thermostaat en de multiriem en de koelvloeistof laten verversen.
het is geen lekke koppakking en er zit ook geen olie in mijn koelvloeistof. Nu blijft hij geen voldoende warme lucht te geven.
kan het zo zijn dat de motor niet genoeg vermogen heeft om de warme lucht er naar toe te blazen en kachel radiateur wordt gewoon warm groetjes.28 december 2012 om 21:07 #18081319@Maurice89 wrote:
Ik weet niet of het ooit voorkomt of de kabel los schiet die de regelaar bedient, die de klep open en dicht regelt zeg maar.
Bij de bijrijders kant zit een klein zwart kapje met 1 schroefje vast als je deze verwijdert kun je kijken of de regelaar nog 100% werkt.ik zou dit eens nakijken.
als jou fan dus als je kachel hard blaast zou het niet aan je motor kunnen liggen.
2 januari 2013 om 22:57 #18081320Probleem eindelijk opgelost er zat een koel leiding verstop dit omdat mijn lpg hier aangesloten is en de slang hier duner gemaakt is dan origineel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.