Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › van Astra naar Vectra C2, verlagen icm met xenon?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2012 om 14:21 #17253310
Hallo Forumleden,
Nadat mijn vrouw en ik hadden besloten om de Astra weg te doen hebben we ons flink georiënteerd in een grotere gezinswagen.
gekeken en gereden in een mitsubishi en een VW totdat we gingen proefrijden in een Vectra C2, meteen gingen onze opelharten weer sneller kloppen!Omdat onze astra 235 pk had wilde ik het liefst de uitermate makkelijk te tunen 2.8 v6 Turbo.
maar toen kregen we een geweldig goed aanbod op een zwarte z22yh GTS uit 2008 dat we de slechts 155 peekaa’s maar voor lief nemen,
ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt!
Heb nu ook meer centjes over voor misschien een hobby project (corsa a turbo / kaddett turbo????) :D :DDe Vec heeft oa; PDC, cruisecontrol, half leer, CD70 + navi, xenon verlichting, regensensor, dimmende binnenspiegel, climatcontrol.
Hij werd geleverd op 17″ LM met vredestein wintrac extreme bandjes maar ik heb de 18″ zomerwielen van de astra er maar ff onder gezet om te zien hoe het staat.Plannen:
*dubbele pijpen! (ze zitten er al maar nog ff sierstukken op + een aanzet),
*afneembare trekhaak (suggesties?),
*grille zwart spuiten,
*Verlagen… (komt mijn eerste vraag gelijk),
-ik wil +/- 3cm lager, zijn Eibach veren alleen goed? of moet ik toch gaan voor de B12 Eibach/Biltstein combi gaan?
-wat zijn de grote voordelen als je die dempers extra monteert?:kewlpics
Info over mn 4 ex-astra’s vind je achter deze link.
viewtopic.php?f=30&t=140118&p=1837071#p1837071Groeten Turbo(loze)six
1 december 2012 om 15:47 #18080783Nice :D , veel plezier en veilige km’s :thumb
1 december 2012 om 15:48 #18080784:thumb Welkom. Mooie GTS in ‘n mooie kleur.
Houd er met verlagen rekening mee dat de gts af fabriek al 2 cm lager ligt dan ieder andere vec.
Eibach bilstein is DE combinatie :thumb Rijd ik ook mee.
Kunt kiezen tussen B4, standaard B6, sport en B8, sport maar korter.
Voordeel; minder rolneiging van de koets, vettere look :kewlpicsVeel plezier
Groet jraaf1 december 2012 om 16:33 #18080785sjieke bak man!!!
mocht je 155 knollen onder de kap te weinig vinden, dan zou je jezelf eens kunnen verdiepen in zo’n speeltje
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/supercharger-parts/supercharger-assembly/prod_838.html” onclick=”window.open(this.href);return false;die is in principe voor de Z22SE, maar aangezien de Z22YH op die motor gebaseerd is . . . you’ll never know ;)
1 december 2012 om 18:05 #18080786mooie vec hoor :thumb
1 december 2012 om 18:08 #18080787Knappe GTS hoor..
Veel plezier hier en met de Vectra..
Willem
1 december 2012 om 19:12 #18080788Fijne Vec hoor! Welkom in dit gedeelte! :thumb
1 december 2012 om 20:00 #18080789Z22YH is echt een fijne motor!
Veel plezier met je nieuwe wagen.2 december 2012 om 08:03 #18080790Iedereen bedankt voor de reacties!
Op MP staat een bilstein B12 pro set voor €639,- wat is het verschil tussen deze en de eerder genoemde B’s?
Ik wil hem natuurlijk zo zacht mogelijk houden met 3 cm.Ik heb nu trouwens 225-40-18 dunlops onder de Vec want die moesten onder de astra.
Standaard monteren ze 225-45-17 onder de astra en ook onder de vectra zaten ze.
Als ik nu kijk in de handleiding kijk zeggen ze dat er 225-45-18 onder de vectra horen terwijl de banden calculator anders zegt?
225-40-18 staat ook niet in het lijstje in de op-com.Gisteren ging ook het motorstoringslampje branden en nu blijkt de LMM stuk te zijn (te lage spanning zegt ie) dus zal nog ff terug naar de dealert..
Gr. Turbosix
7 december 2012 om 11:58 #18080791Nog een vraag over verlagen;
Ik heb fabriek af xenon met dus automatische hoogte regeling, krijg ik hier problemen mee na het verlagen?Heb van de week ook privacy shades gekocht, zal ze morgen ff installeren.
Komende week ga ik ook wat photoshops maken met verschillende eindpijpen om te kijken wat bij de vec past. Maar waarschijnlijk worden het gewoon opc-trapeze pijpjes.
Tot nu toe ben ik verrast hoe veel mooier de vectra rijd ten opzichte van de astra met ids+.
De vectra lijkt veel comfortabeler maar toch ook scherper en lichter te sturen!7 december 2012 om 12:18 #18080792mooie vec hoor !!
Je krijgt met verlagen geen problemen met je aut.hoogte regeling, tenzij je hem voor meer verlaagt dan achter !
Eibach/Bilstein is het meest gebruikt , en volgens iemand van vectra-c.com de beste , aangezien hij alle sets een keer getest heeft !
:shock:
Heb zelf ook Eibach er op en mijn vec had af-fabriek al een GTS onderstel dus met de 3cm lager van eibach zit ik nu 5cm lager dan een ‘normale’ station!Raar maar waar !! Als je met een bandencalculator de 16 of 17″ omrekend naar 18″ dan kom je uit op 225/40/18 , terwijl er in Opcom alleen 225/45/18 staat.
Maar die 5% hoger band rijdt wel een heel stuk lekkerder !!! ( heb ze nl. ook ! )7 december 2012 om 14:15 #18080793@turbosix wrote:
Iedereen bedankt voor de reacties!
Op MP staat een bilstein B12 pro set voor €639,- wat is het verschil tussen deze en de eerder genoemde B’s?
Ik wil hem natuurlijk zo zacht mogelijk houden met 3 cm.Gr. Turbosix
B12 is een setaanbieding die bestaat uit de Eibach pro kit in combinatie met de B8 Bilstein (korte B6 versie). Komt echter ook nog wel eens (oudere) B12 sets tegen met de H&Rrr veren. Die zijn een stuk stugger dan de eibachs en ongeveer 1 cm lager. Dus ff op letten.
@ speaker, 5 cm ten op zichte van normaal. Dacht dat de 3 cm die Eibach biedt bij de GTS maar per saldo 1 cm dieper opleveren ten opzichte van de normale waar ze wel 3 cm bieden. :hmmz Dit omdat de GTS af fabriek 2 cm lager is dan een normaal onderstel.
Groet jraaf.
7 december 2012 om 16:17 #18080794@jraaf wrote:
@turbosix wrote:
Iedereen bedankt voor de reacties!
Op MP staat een bilstein B12 pro set voor €639,- wat is het verschil tussen deze en de eerder genoemde B’s?
Ik wil hem natuurlijk zo zacht mogelijk houden met 3 cm.Gr. Turbosix
B12 is een setaanbieding die bestaat uit de Eibach pro kit in combinatie met de B8 Bilstein (korte B6 versie). Komt echter ook nog wel eens (oudere) B12 sets tegen met de H&Rrr veren. Die zijn een stuk stugger dan de eibachs en ongeveer 1 cm lager. Dus ff op letten.
@ speaker, 5 cm ten op zichte van normaal. Dacht dat de 3 cm die Eibach biedt bij de GTS maar per saldo 1 cm dieper opleveren ten opzichte van de normale waar ze wel 3 cm bieden. :hmmz Dit omdat de GTS af fabriek 2 cm lager is dan een normaal onderstel.
Groet jraaf.
Tja… gewoon een rekensommetje van mijn kant Raaf ! GTS onderstel is 2cm lager dan normaal. Daarna 3cm verlagen van Eibach is volgens mij zo’n 5cm ! Toch?! ( hij is niet maar 1 cm gezakt met die Eibachs )
(laag genoeg om drempels te raken hier in Almere) :thumbdown7 december 2012 om 18:36 #18080795Hey Peet, ik snap je rekensom wel echter kon ik mij herinneren dat ik dit rekensommetje al eens eerder voorbij had zien komen toen ik op zoek was naar mijn verlagingset. Eibach levert namelijk voor de Caravan/sedan/GTS dezelfde verenset. Ze maken alleen onderscheid tussen de aslast. In principe zorgt elke Eibach veer voor een verlaging van om en nabij de 30 MM. Als dan een sedan 20 MM hoger ligt als een GTS is het verlagings effect bij een caravan of sedan netto groter dan bij een GTS. Als je nu gaat kijken op de Eibach site wordt er zelfs geen GTS meer vermeld maar alleen sedan/Caravan. Op de Duitse fora zijn hier ook meerdere discussies over geweest.
Een quote van motortalk.de “Wie mein Vorredner schon gesagt hat, sind die Eibach etwa 1 cm tiefer als die GTS’
Je zou dan mogen verwachten dat een GTS idd maar 1 cm lager gaat met Eibach. Een van de redenen waarom ze op Motortalk.de vaker gaan voor H&Rrr die zijn standaard 4 cm lager wat bij de GTS netto 2 CM lager oplevert. Wil je nog lager schrijven ze een gewinde fahrwerk voor :afroGroet jraaf
7 december 2012 om 19:00 #18080796:hmmz
7 december 2012 om 19:17 #18080797Als hij maar 1 cm zou zakken (wat mij sterk lijkt), koop ik er geen bilstein dempers bij.
lijkt mij dan niet veel zin hebben.7 december 2012 om 19:48 #18080798Nog een quote over de H&Rrr, die zijn netto 40 MM.
also ich hab die H&R Feden mit 19″ und kann nicht klagen.Hatte vorher schon das original Sportfahrwerk von Opel (-20mm) sprich meiner ist nur nochmal 20mm runter gegeangen da die H&R 40mm haben.
Nieuwe dempers hebben ten op zichte van de originele die geleverd zijn altijd zin want die zijn echt Crap :vertag
Heb zelf toendertijd B4 genomen, kosten voor 4 stuks nog geen 2 mud :afroJe hebt dan toch de boel al los. Heb er na 100.000 KM nog steeds veel plezier van.
Groet jraaf7 december 2012 om 22:07 #18080799Hallo,
Mooie kar,en die velgen eronder[THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN]
Ik heb ook ‘n Bilstein B12,en ben toch echt wel 3cm gezakt.
Gr WillemSent from my iPhone using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.