Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Recht inlaatspruitstuk throttle bodies / webers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2012 om 21:02 #17253261
hallo opelfans,
ik ben aan het zoeken naar een inlaatspruitstuk voor mijn motor, en ik heb deze gevonden;maar dan zoek ik deze in nederland. het moet een recht spruitstuk zijn, niet die onder een hoek staat.
ik hoop dat jullie me hier aan kunnen helpen.gr wesley
29 november 2012 om 21:39 #18079592Als je c20xe zoekt op marktplaats dan staat zo’n sluitstuk bovenaan. Kost wel 300.
5 februari 2013 om 19:13 #18079593Gewoon deze kopen als je met throttle body’s wilt gaan rijden :D , ik heb ze net aangeschaft voor op mijn motor in combinatie met DTA. Heb je geen inlaatspruitstuk nodig ;)
5 februari 2013 om 19:29 #18079594Direct to heads :wub
Risse en of dbilas al gekeken? DIe hebben ook verschillende inlaatjes.
6 februari 2013 om 12:03 #18079595heb je al gasklephuizen?
Heb ze passend liggen voor een xe en betere als jenveys….
incl brandstofdrukregelaar gaskabel luchtfilters injectoren etc.
gr dennis18 februari 2013 om 16:56 #18079596Hier een filmpje van mijn motor op de testbank…. :wub
18 februari 2013 om 17:01 #18079597Heerlijk!
Weet nog goed hoe de mijne er in hing. Uitlaatspruitstuk werdt roodgloeiend.
Helaas met carbjes en nooit fijn afgesteld gekregen.
Hoop problemen op de testbank gehad, oliellekkage en een lekke keerring wat na een fout een kapotte pomp veroorzaakte. enz enz.
Dramadrama drama.Maar de 1e keer starten na opbouw…super! Net zon blije kop trokken we als je pa daar deed :thumbup
18 februari 2013 om 17:03 #18079598Haha, ik was idd heel erg blij. Had de motor gedeeltelijk zelf gebouwd dus het blijft spannend als ie op 8500 toeren gaat ;)
18 februari 2013 om 18:20 #18079599Neem aan dat hier vaste stoters in zitten?
19 februari 2013 om 17:04 #18079600Ja dat klopt idd…. ;)
19 februari 2013 om 17:09 #18079601Kreeg er even rillingen van over mijn rug toen ik hem zo tekeer zag gaan op die toeren, maar het is er duidelijk op gebouwd! :thumb
19 februari 2013 om 17:32 #18079602En hier ging ie nog niet eens volgas …. dit was denk ik +/- 6500-7000 toeren :D
25 februari 2013 om 18:51 #18079603Beetje late reactie maar ik heb een DTH set overwogen, maar ik heb nu dit inlaatspruitstuk van SBD motorsport.
Ik heb de cilinderkop al gelijk gefreesd met het spruitstuk zodat er geen stootkanten meer zijn.
Naar mijn mening geeft dit spruitstuk minder luchtweerstand dan andere dus ik denk dat het verschil tussen losse gasklephuizen en DTH’s geen merkbaar verschil is.Ik ben van plan om de XE aan te sturen met een KMS MP-25, en tapered TB’s van 48mm-45mm.
Ook heb ik dubbele klepveren besteld van Cat Cams, om hogere toeren te kunnen draaien, en later als upgrade 274 graden nokkenassen met 12mm lift.Het onderblok is al voorzien van gesmede JE zuigers 11:1 compressie, stalen drijfstangen met ARP bouten en ACL lagers.
Ook zit er een X20XEV pomp op met custom aanzuigbuis.25 februari 2013 om 20:43 #18079604@Shrek! wrote:
Gewoon deze kopen als je met throttle body’s wilt gaan rijden :D , ik heb ze net aangeschaft voor op mijn motor in combinatie met DTA. Heb je geen inlaatspruitstuk nodig ;)
Zeer mooi, maar niet mee te nemen naar een ander (type) blok.
Alles goed, brandweercollega :thumb Weinig fik meer in schoorl :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.