Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g 1.7 tds sneller laten rijden?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2012 om 11:35 #17253110
hallo,
mijn broer heeft een opel astra 1.7tds maar hij vind die zeer traag (en ik ook :D )
nu wat kan je zoal aan dat ding doen? wastgate strakker zetten? meer mazout geven?
weet het niet zeker maar denk dat deze een computer heeft dus is het ook mogelijk om deze handmatig wat sneller te laten rijden?
iemand ervaring mee?
25 november 2012 om 11:38 #18077428Staat hier al meerdere keren omschreven..
vraag anders eens aan Astra_TD hier op het forum, die heeft de zijne iets gekieteld..
bij the way, 0-100 in 13,5 seconden / top rond de 180km/u valt opzich nog wel mee met traag denk ik zo…
Willem
25 november 2012 om 11:55 #18077429is hier idd al een topic over maar niet echt duidelijk.
mijn broer zijne is een tds dus blijft eigenlijk het zelfde? dus die kan je ook handmatig wat sneller laten rijden?
en 13sec doet hij echt niet volgens mij, ik rij er nu paar dagen mee en die is echt traag, is eerder gelijk een gewone diesel je voelt nauwlijks dat er een turbo op zit, is ook een stationwagen weegt wel iets meer.
mazoutpomp weet ik hoe je die opshroeft maar de wasgate moet je die zogezegt inkorten of uitdraaien?
25 november 2012 om 11:56 #18077430en btw topsnelheid is al eens getest en na lang stuk haalt ie maar een 165-170
25 november 2012 om 11:57 #18077431hij moet een douw geven bij 2200 a 2500 toeren.. ja t is niet overweldigend, maar hij is er wel..
als deze de 175 a 180 op de klok haalt is er met deze moor niet veel mis..
als ie de 13,5 a 14seconden niet haalt is er iets mis met de motor, de turbo of de regeling hiervan (volldig mechanisch)
25 november 2012 om 12:13 #18077432net even naar broer gebeld en die zegt dat hij maar 160 na heel lang rijden 165 haalt
nu en dan komt er wel een lampje van motorstoring op en dan gaat ie helemaal niet meer vooruit turbo valt dan heel weg.
wat me wel opvalt is dat hij (als lampje niet brand) dus zogezegt niet in noodloop staat nogal veel rookt (zwarte rook)
dus krijgt genoeg mazout en toch gaat hij niet vooruit :hmmz turbo voel je wel maar denk dat dit toch stukken beter kan25 november 2012 om 12:16 #18077433Lampje motorstoring, is het wel een Astra-F 1.7TDS dan???
Edit ik lees het nu pas…
er staat TDS.
maar het zal wel een Astra-G 1.7TD zijn dat is een 1.7diesel met een OVERWELDIGENDE 68pk!!!!
of is het een 1.7DTi?? met 75pktjes, deze laatste kan gechipped worden..
willem
25 november 2012 om 12:27 #18077434Wil zeggen een astra G tds bestaat niet.
Alle diesel motoren in een G kan je een chip geven..
Kijk anders op kentekenpapieren welke motorcode je hebt.25 november 2012 om 12:39 #18077435x17DTL 68pk naar 88pk 156nm
Y17DT 75pk naar 90pk 210nm
20DTL 82pk naar 110pk 235nm
2.0DTI 100pk naar 125pk
2.2DTI 125pk naar 155pk
25 november 2012 om 13:50 #18077436het is een 1.7 diesel met turbo dus het zal een dti zijn dan? kan je die handmatig wat meer geven dan?
25 november 2012 om 13:50 #18077437en heeft intercooler
25 november 2012 om 14:22 #180774381.7TD: X17DTL 68pk diesel: 1700cc 8V OPEL dieselmotor met Turbo en Intercooler Indierecte dieselinspuiten met Rotorpomp, electrisch gestuurd
1.7DTi: Y17DT 75pk diesel: 1686cc 16V ISUZU dieselmotor met Turbo en Intercooler Directe dieselinspuiting met Rotorpomp, electrisch gestuurd
1.7CDTi: z17DTL 80pk diesel: 1686cc 16V dieselmotor met Turbo en Intercooler, Commonrail Directe diesel inspuiting, electrisch gestuurdwe zijn dus nog niks wijzer
Buiten het feit dat alle van deze diesels alleen door Chippen vermogen kunnen winnen..
Willem
25 november 2012 om 15:15 #18077439het zal dus de 68pk versie zijn, dit zou allesinds kunnen kloppen met het rijgedrag : op achterklep staat TD maar heeft wel intercooler
dus er kan niet handmatig aan geschroeft worden, maar een powerbox weet iemand waar je die kan krijgen?
chip op maat zal hij alesinds niet doen, aangezien het een teidelijke auto is, en hij daar het geld niet zal willen aan uitgeven.25 november 2012 om 16:55 #18077440is een x17DTL bekende opel diesel blok.
Deze kun je voorzien met een chip dan heb je 20pk extra.
Zoiets zal rond de 200,- kosten.
25 november 2012 om 17:12 #18077441weet je ook waar je die kan krijgen? wij hebben er al eens achter gezocht en niets gevonden…
net even met de turbodruk gespeelt, heb het stangetje wat ingekort dus dat zou toch moeten de druk iets verhogen?
maar gaf eigenlijk geen verschil,je kon er eigenlijk blijven aan draaien maar de turbo reageert er niet op :swear of is het net het stangetje uitdraaien wat ik moet doen?25 november 2012 om 17:14 #18077442Nee niet zelf aan klootzakken zo verpest je dadelijk je auto.
Ik zal effen voor je zoeken.
25 november 2012 om 17:18 #18077443http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=141006&hid=655&lhid=&lvid=&mid=97″ onclick=”window.open(this.href);return false;
25 november 2012 om 17:22 #18077444ja ik dacht ga hem een draaitje bijgeven omdat hij zo nogal zwart rookt, dus krijgt volgens mij genoeg mazout :D
heb dat nog al eens gedaan met een golf 2 1600tdi maar daar merkte je wel mooi het verschil en die heeft toch nog een zijn tijd meegegaan.
maar als je eentje vind laat maar weten ;) ga ook nog eens zoeken
25 november 2012 om 17:22 #18077445ah kijk thx!
25 november 2012 om 17:27 #18077446Als het nou een F TDS was wat ik dus rij, een x17DT isuzu blok met standaard 82pk die kan je zelf handmatig naar de 110/120pk pompen.
Kwestie roetstopschroef op de pomp halve slag in draaien, alleen dit merk je al vanaf 2300/2500toeren betere duw in de rug.
Ring uit pomp halen, en turbodruk hoger zetten. Standaard 0,8bar sommige rijden voor sprints op 1,6/1,7bar pijnlijk voor de turbo maar het kan. :mrgreen: voordagelijks vevoer is 1.1bar voldoende.Maar dat ik me eigen blokje niet meer aan naar bijna 510.000km :sleeping
25 november 2012 om 18:07 #18077447De electrisch gestuurde pompen kun je niet in de maling nemen, turbodruk word gecontroleerd, dus deze zal storing gaan geven in dat geval
willem
25 november 2012 om 18:47 #18077448@astraTD wrote:
Als het nou een F TDS was wat ik dus rij, een x17DT isuzu blok met standaard 82pk die kan je zelf handmatig naar de 110/120pk pompen.
Kwestie roetstopschroef op de pomp halve slag in draaien, alleen dit merk je al vanaf 2300/2500toeren betere duw in de rug.
Ring uit pomp halen, en turbodruk hoger zetten. Standaard 0,8bar sommige rijden voor sprints op 1,6/1,7bar pijnlijk voor de turbo maar het kan. :mrgreen: voordagelijks vevoer is 1.1bar voldoende.Maar dat ik me eigen blokje niet meer aan naar bijna 510.000km :sleeping
mijn broer zijn vorige was ook een astra f station en hij zegt dat die allesinds beter rijd dan de G die hij nu heeft :D
hij zal dan wel gaan kijken voor een chipje maar die bij mtec moet opgestuurd worden of je moet ter plekke met de wagen komen
en aangezien wij van belgie zijn is dit nogal een afstand :( maar ik neem aan dat die chipjes van mtec gewoon in de ecu moeten ter vervanging van de originele chip? in dit geval gaan we vragen aan mtec dat ze de chip zo mogen verzenden dan laten we die zelf wel plaatsen in een computerwinkel :D
heb ik nog wel eens gedaan met een chipje voor een mazda mx6.25 november 2012 om 18:48 #18077449@wim-v6 wrote:
De electrisch gestuurde pompen kun je niet in de maling nemen, turbodruk word gecontroleerd, dus deze zal storing gaan geven in dat geval
willem
ja dit dacht ik ook al,
maar bij de c20let zetten ze die toch soms zelf strakker met effect en die heeft ook een stuurdoos?
25 november 2012 om 18:49 #18077450jupzz, die kan wel wat bijregelen, maar ook HEEEELLLL beperkt, en met alle risico’s van dien..
Willem
25 november 2012 om 21:31 #18077451@reaceyourfears wrote:
@astraTD wrote:
Als het nou een F TDS was wat ik dus rij, een x17DT isuzu blok met standaard 82pk die kan je zelf handmatig naar de 110/120pk pompen.
Kwestie roetstopschroef op de pomp halve slag in draaien, alleen dit merk je al vanaf 2300/2500toeren betere duw in de rug.
Ring uit pomp halen, en turbodruk hoger zetten. Standaard 0,8bar sommige rijden voor sprints op 1,6/1,7bar pijnlijk voor de turbo maar het kan. :mrgreen: voordagelijks vevoer is 1.1bar voldoende.Maar dat ik me eigen blokje niet meer aan naar bijna 510.000km :sleeping
mijn broer zijn vorige was ook een astra f station en hij zegt dat die allesinds beter rijd dan de G die hij nu heeft :D
hij zal dan wel gaan kijken voor een chipje maar die bij mtec moet opgestuurd worden of je moet ter plekke met de wagen komen
en aangezien wij van belgie zijn is dit nogal een afstand :( maar ik neem aan dat die chipjes van mtec gewoon in de ecu moeten ter vervanging van de originele chip? in dit geval gaan we vragen aan mtec dat ze de chip zo mogen verzenden dan laten we die zelf wel plaatsen in een computerwinkel :D
heb ik nog wel eens gedaan met een chipje voor een mazda mx6.Zou anders morgen gewoon effen bellen..
Succes en laat je het resultaat weten?
20pk erbij ga je zeker merken. :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.