Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Zelfgemaakte-en-ontworpen auto van Opel Manta onderdelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2012 om 11:57 #17253022AnoniemLid sinds:
1 January 1970
Omschrijving:
Te koop: zelfgemaakte en ontworpen auto van opel onderdelen (manta): 2l motor, achteras, enz. Alminium carroserie, buizen frame, ijzeren spatborden en lange wijde cockpit. Geen kenteken, maar auto rijdt wel en is voor 90% klaar. Ben je opel liefhebber, handig en heb je belangstelling, neem dan contact op per mail: pavangalen@hotmail.com.
Zie deze link: http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m619644154-zelfgemaakte-en-ontworpen-auto-van-opel-onderdelen-manta.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 november 2012 om 12:20 #18076665AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zou je je advertentie willen plaatsen in het daarvoor bestemde verkoopforum?
ps, leuk ding :thumb
26 november 2012 om 13:34 #18076666AnoniemLid sinds:
1 January 1970leuk ding enkel t belangrijkste ontbreekt :shock:
ben al wel n paar x wezen kijken naar zoiets
maar t kenteken bepaalt voor n groot deel de waarde ;) ;)momenteel heb ik er totaal geen tijd
voor
maar tzt wil ik wel nog eens zo,n zoort kitcar hebben / bouwen king:26 november 2012 om 14:15 #18076667AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dit is niet mijn wagen. Ik ken de verkoper ook niet. Was een gespot topic en misschien inspiratie voor iemand anders ?
26 november 2012 om 14:30 #18076668AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok ik snap hem :thumb
26 november 2012 om 16:25 #18076669leuk ding das ook alles ,,dat 90%klaar zal ook wel hebben te maken met het kenteken
26 november 2012 om 16:48 #18076670Leuk ding, maar er komt aardig wat geld bij voor het kenteken…zou voor mij een no go zijn. Liever wat meer, en dan zelf een “echte” bouwen.
26 november 2012 om 17:43 #18076671dat geld voor een kenteken is nog wel te overzien. Je moet gewoon zorgen dat je de zaken goed op orde hebt. Zorg dat je stoelen, gordels enz CE goedgekeurd zijn. Vervolgens bij Opel alle documentatie opvragen van de gebruikte onderdelen met goedkeuring. Bij de RDW krijg je dan zeer waarschijnlijk de weggedrag test, torsiemeting van het chassis, dyno run en uitlaattest. Enige waar ik me eventueel zorgen over zou maken is die oude manta motor, aangezien het huidige jaar als bouwjaar wordt genoteerd en dus ook de daarbij horende uitstoot en geluidsnormen gelden…
26 november 2012 om 22:20 #18076672Dit gaat helemaal niet lukken, om er een kenteken bij te krijgen ondanks dat er Opel onderdelen opzitten.
Koop dan gelijk een Super Seven of Caterham chassis, dan met die Opel onderdelen heb je meer kans.
Zelfs Joop Donkervoort heeft in het verleden grote moeite gehad om zijn eerste Donkervoort type goed gekeurd te krijgen.
Maar dankzij enkele RDW mensen is het toch gelukt. :thumb
Leuk voor op Assen of Zandvoort. ;) ;)26 november 2012 om 22:42 #18076673Wat je zegt klopt niet helemaal jethro, het is veel gemakkelijker om voor een particulier een zelfbouw voertuig te kentekenen als voor bijv. zo’n Donkervoort die inderdaad typegoedkeuringen nodig heeft omdat zij seriematig zo’n voertuigen bouwen. Als individueel heb je hier veel minder mee te maken…
26 november 2012 om 23:15 #18076674leuk ding,alleen die manta onderdelen zie ik zo niet terug op de auto
27 november 2012 om 03:12 #18076675AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Ben_M wrote:
Wat je zegt klopt niet helemaal jethro, het is veel gemakkelijker om voor een particulier een zelfbouw voertuig te kentekenen als voor bijv. zo’n Donkervoort die inderdaad typegoedkeuringen nodig heeft omdat zij seriematig zo’n voertuigen bouwen. Als individueel heb je hier veel minder mee te maken…
Weet je dat cker??
Heb je daar ook info over????
Want ik weet ook niet beter dan dat dat echt een heel moeizaam
En kostbaar trajekt isLeez het verhaal van kadett4x4 anders eens
Hoeveel tijd en moeite het hem heeft gekost om z.n kadett !ls 4×4 op kenteken te krijgenHeb zelf wel plannen om tzt een kitcar te kopen/bouwen
Maar zou dan wel n basis waar al n kenteken opzit ;) :shock:Tenzij je met bewiijzen kan komen dat t echt zo makkelijk is
Als je zegt…..
Dat zou wel meer mogelijkheden bieden….27 november 2012 om 08:41 #18076676AnoniemLid sinds:
1 January 1970De regels tot het herkeuren van samengestelde voertuigen (wagen met andere motoren evt zelfs van andere merken) is heel
erg versoepeld. Als je een voertuig zelf bouwd zijn de regels volgens mij nog steeds niet erg makkelijk. Wat wel wil helpen is
tijdens het bouwen van een auto als deze de RDW eerst op de hoogte te stellen en van alle stappen RDW op de hoogte te brengen.
Dit heeft volgens mij Henk 400 ook gedaan. Kadett4x4 had het in deze tijden veel makkelijker gehad als hij de wagen nu had
gebouwd en de RDW bij alle stappen had betrokken. Ik zou niet zo snel een bovenstaand project overnemen.27 november 2012 om 13:08 #18076677AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een ombouw is inderdaad tegenwoordig wat simpeler geworden
Maar een geheel nieuwe auto
(want dat is dit “ding” uit de advertentie )
Ondanks gebruik van delen van een bestaande autoEigenlijk is enkel de aandrijflijn en delen van de ophanging gebruikt
De rest is eigenbouw
Hier krijg je volgens mij niet maar zo
Een kenteken opDaarom zijn meerendeel van de kitcars
Ook op basis van bestaande auto,s
Zoals kever pontiac fiero. 2cv enzDeze uit de advertentie
Is ook niets voor mijAls t al echt zo makelijk blijkt te zijn als ben m
Post. Dan bouw ik zoiets veel liever van nul af nieuw opDat idee spookt zoiezo al n paar jaar door m.n hoofd
Enkel dan met n chasis met kenteken als basisStaat af en toe wel n gestrand project op t net te koop
27 november 2012 om 13:26 #18076678ik heb een tijdje stage gelopen bij een bedrijf dat auto’s ombouwt voor rolstoelgebruik. Ik weet inderdaad hoe moeilijk de RDW kan zijn als je seriematig voertuigen wilt (om)bouwen. Heb ook zelf complete rapportage’s opgesteld voor typegoedkeuring, het zogenoemde GWC (goedkeuring wijziging constructie). Weet dus niet 100% hoe het zit, alleen dat je met andere regels te maken hebt als je zelf individueel een voertuig bouwt, of dat je het seriematig wilt doen.
Het allerbelangrijkste is je documentatie op orde hebben. Houdt vanaf het begin alles bij, maak overal maattekeningen van en indien je gebruik maakt van bestaande onderdelen van een bepaald merk/type auto moet je zorgen dat je van de desbetreffende importeur/fabriek de homologatiepapieren erbij krijgt. Dit maakt het voor de RDW ook een stuk makkelijker. Veel tijd en moeite gaat er in elk geval in zitten, maar onmogelijk is het zeker niet.
Zoals JVV zegt, zorg dat je regelmatig contact houdt met de RDW, maak eventueel een tussenafspraak met een persoon van de juiste afdeling om de zaken door te spreken en je rapportage met tekeningen samen door te spitten. Ook zou ik van tevoren alle regels/eisen bij de RDW opvragen voor het zelf bouwen van een voertuig, zodat je achteraf niet voor grote verrassingen komt te staan.
27 november 2012 om 19:41 #18076679;) waarom denk je dat hij te koop staat zonder kenteken?
28 november 2012 om 11:09 #18076680@boyanka wrote:
;) waarom denk je dat hij te koop staat zonder kenteken?
Omdat de eigenaar en geen kenteken op krijgt en van ding af moet ;)
28 november 2012 om 11:50 #18076681Wat negatief weer..
Maar, die kans is wel erg groot ;)
De fam. van Rumpt heeft ook zoiets gebouwd, maar dan puur voor het circuit, voor zo’n doel is deze auto uiterst geschikt.
28 november 2012 om 11:55 #18076682idd henk. Kees had ook zo`n ding bij m op lelystad toen he.
ze lijken wel wat opelkaar geloof ik.
28 november 2012 om 23:11 #18076683Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat deze wel wat netter is.
Maar voor mij lijken zo globaal bekeken al die dingen wel wat op elkaar, de Lotus superseven, de Donkervoort,..etc. enkel zit het verschil vaak wat in de neus.
Iedereen is wel wat gefixeerd op het kenteken, maar er zijn wel leuke gebruiksmogelijkheden met zoiets enkel niet zomaar op de openbare weg, of je moet er veel moeite voor willen doen, niks is onmogelijk.
29 november 2012 om 22:24 #18076684AnoniemLid sinds:
1 January 1970tsjah tuurlijk kun je er heel veel plezier meebeleven
op n circuitenkel kun je daar niet heel vaak terecht
maar de prijs is van deze ook niet heel gek ;)
voor 1 in slechtere staat met kenteken betaal je wel wat meer :shock: ;)
al met al n leuk ding :thumbmaar niet voor mij ;)
29 november 2012 om 23:10 #18076685Dat kan je best nog wel meevallen, je kan er vaker terecht dan je budget het toelaat ;)
je moet niet alleen aan Lelystad denken, maar je kan best regelmatig terecht met zo’n auto op andere circuits.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.