Forumindex › Forums › Modellen › Astra › NON-Turbo > Turbo > Olie?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2012 om 09:44 #17253018
Hallo,
sinds een paar weken ben ik bezig mezelf te verdiepen om mijn C16SE
om te bouwen tot een C16SE Turbo, het lukt al aardig maar wil over sommige dingen
toch nog duidelijkheid.Hoe zit het bv. met je olietoevoer en afvoer vanaf de turbo? Zelf had ik het idee de
toegevoerde olie vanaf het oliefilter te halen en retour te laten gaan in mijn carter.
Weet iemand welke adapters er geschikt zijn om tussen je oliefilter en blok
te zetten en daar een turboleiding op aan te sluiten? Ik had al gezocht naar sandwich
plates, maar dat blijkt alleen voor sensoren te zijn..Mijn plan is om zo hoog mogelijk in mijn carter een aansluiting te maken om de retour
leiding vanaf mijn turbo daarop aan te sluiten om zo de olie retour te laten vloeien.Ik ben van plan max 0,45 bar turbodruk te gaan draaien en weet dus ook niet of het
echt noodzakelijk is een intercooler te installeren ivm. de hoogte van de turbodruk.Zoek dus in alle mogelijke hoeken informatie of mensen die er ervaring mee hebben
om meer te leren en dit mogelijk te maken.Mochten jullie tips hebben of dingen waar ik echt aan moet denken wat snel vergeten
wordt hoor ik het graag, ik sta overal voor open!:jerry
Thanks!
22 november 2012 om 10:01 #18076610mijn LET draait ook nog op een halve bar boost, maar toen ik me intercooler veranderde merkte ik dat aanzienlijk.
(is trouwens nog niet gechipt.)22 november 2012 om 10:09 #18076611@Black-Out wrote:
Hallo,
sinds een paar weken ben ik bezig mezelf te verdiepen om mijn C16SE
om te bouwen tot een C16SE Turbo, het lukt al aardig maar wil over sommige dingen
toch nog duidelijkheid.Hoe zit het bv. met je olietoevoer en afvoer vanaf de turbo? Zelf had ik het idee de
toegevoerde olie vanaf het oliefilter te halen en retour te laten gaan in mijn carter.
Weet iemand welke adapters er geschikt zijn om tussen je oliefilter en blok
te zetten en daar een turboleiding op aan te sluiten? Ik had al gezocht naar sandwich
plates, maar dat blijkt alleen voor sensoren te zijn..Mijn plan is om zo hoog mogelijk in mijn carter een aansluiting te maken om de retour
leiding vanaf mijn turbo daarop aan te sluiten om zo de olie retour te laten vloeien.Ik ben van plan max 0,45 bar turbodruk te gaan draaien en weet dus ook niet of het
echt noodzakelijk is een intercooler te installeren ivm. de hoogte van de turbodruk.Zoek dus in alle mogelijke hoeken informatie of mensen die er ervaring mee hebben
om meer te leren en dit mogelijk te maken.Mochten jullie tips hebben of dingen waar ik echt aan moet denken wat snel vergeten
wordt hoor ik het graag, ik sta overal voor open!:jerry
Thanks!
Reageren op mijn pm…
inlaatspruitstuk niet meer nodig ;)22 november 2012 om 10:36 #18076612welke pm? ;)
22 november 2012 om 10:44 #18076613maar waarom zou je geen intercooler na je turbo plaatsen dan?
ben wel benieuwd, want door je turbo word je inlaattemp een stuk hoger.
bij een supercharger kan ik het best begrijpen, die wordt niet zo loeiheet als een turbo22 november 2012 om 10:46 #18076614@Black-Out wrote:
welke pm? ;)
ik wacht nog steeds op je bankgegevens
maar hoeft al niet meer zoek al een compleet blok ;)22 november 2012 om 16:38 #18076615@dion87 : Nou denk ook wel dat ik een intercooler ga monteren, maar aangezien ik lage druk van plan ben te draaien denk ik dat het niet persee nodig is, vroeg ik me gewoon af. ;)
22 november 2012 om 16:45 #18076616intercooler zou ik niet monteren als je onder de 0,4 bar gaat zitten
intercooler is bedoeld om meer koude lucht te krijgen aan je supercharger of turbo
turbo zou inderdaad warmer worden dan een supercharger
maar als je toch niet het uiterste uit je blok wilt gaan halen zou ik ook geen intercooler gebuiken
dat zou eventueel altijd later kunnen als je toch iets meer van je blok wilt gaan vragen22 november 2012 om 17:42 #18076617Om even in te gaan op je olievraag
Wat je zoekt heb je niet nodig
Je olie aanvoer pak je bij je oliedruksensor op de oliepomp
Sensor er uit, T stukje er in, sensor terug slang er op en naar de turbo
Retour idd zo hoog mogelijk in het carterOliefilter gaat waarschijnlijk niet meer passen vanwege de turbo
dus daar heb je een filter relocation kit voor nodig ;)22 november 2012 om 17:55 #18076618Thanks man, heb je toevallig link waar t-stukken te koop zijn? En voor me plaatsing van me turbo ga ik het hele uitlaatspruitstuk zo veranderen dat het wel gaat waarschijnlijk. ;)
22 november 2012 om 18:14 #18076619Gewoon naar de bouwmarkt ;)
22 november 2012 om 18:37 #18076620Voor je oliefilter kun je ook een extra laag / kort filter kopen welke de helft is van de lengte van de normale filter.
22 november 2012 om 18:39 #18076621Ook al aan zitten denken en een beetje bekeken
maar dan word het nog lastig als het filter gewisseld moet worden :hmmz22 november 2012 om 18:41 #18076622Waarom is dat lastig?
22 november 2012 om 18:44 #18076623Als je turbo naar links bestuurderskant hangt hij voor je oliefilter komt te zitten.
22 november 2012 om 18:45 #18076624Maar je bedoeld hier toch de sensor uithalen en t-stuk ertussen zetten? Want waar zit nu je sensor eigenlijk? weet ff niet uit me hoofd..
22 november 2012 om 18:46 #18076625de turbo komt er deels voor te hangen
en je hebt ook nog eens 1,5cm schroefdraad voor dat het filter er vantussen kan
maar als je de turbo niet recht op het spruitstuk zet
geef ik het een goede kans van slagenzelf koop ik wel een relocation kit
weet ik zeker dat ik makkelijk bij mn filter kan
en de turbo kan gewoon recht op het spruitstuk22 november 2012 om 18:46 #18076626Heb je evt. link voor zo een kitje?
22 november 2012 om 18:48 #18076627Sensor zit links achterop je blok naast de krukaspositiesensor
en idd gewoon een t stukje er op ;)Linkje heb ik zo even niet :D
22 november 2012 om 18:52 #18076628Oke geen probleem, wat ging jij ook alweer precies bouwen met welke turbo en druk enz?
22 november 2012 om 19:11 #18076629met een turbo moet ook de ontsteking en, de hoeveelheid ingespoten brandstof worden aangepast ,de turbo druk moet ook geregeld worden ,volgens mij word dit normaal gesproken door de ecu gedaan,hoe ga je dit doen zet je er een andere ecu in ofzo?
het lijkt me nutteloos om zonder intercooler te gaan rijden ,je zit dan warme lucht in je motor te pompen,denk maar aan de warme olie die langs je turbo loopt en, de warmte van de turbo zelf
22 november 2012 om 19:16 #18076630@b07 wrote:
met een turbo moet ook de ontsteking en, de hoeveelheid ingespoten brandstof worden aangepast ,de turbo druk moet ook geregeld worden ,volgens mij word dit normaal gesproken door de ecu gedaan,hoe ga je dit doen zet je er een andere ecu in ofzo?
het lijkt me nutteloos om zonder intercooler te gaan rijden ,je zit dan warme lucht in je motor te pompen,denk maar aan de warme olie die langs je turbo loopt en, de warmte van de turbo zelf
Aangezien ik niet veel turbodruk ga draaien is dat waarschijnlijk niet nodig.. Anders denk een chip op maat laten maken
22 november 2012 om 20:27 #18076631@Black-Out wrote:
Oke geen probleem, wat ging jij ook alweer precies bouwen met welke turbo en druk enz?
verlanglijstje:
c14se motor
c16se kop
c16se en c14se ecu, om te testen welke het beste werkt
powerboostvalve
boost controller
td02 downpipe astra turbodiesel
arp drijfstangbouten
c20ne gasklephuisheb ik liggen of komt er al aan:
air fuel ratio meter
x16xe injectors & wideband lambda & oliekoeler van mn oude setup
14nz zuigers en monopoint spruitstuk van onze oude corsa
ct9 turbo en blow off valve (toyota starlet glanza v) van RicoW
z20let intercooler & turbodrukmeter van dion
vacuumslangen T stukjes voor olie & vacuum en aansluitmateriaalben misschien nog wel wat vergeten maar dit is het wel zo’n beetje :D
ik ga beginnen met 0,5 a 0,6 bar… :twisted:23 november 2012 om 07:39 #18076632Oke aardige plannen ook! Maar jij bent overal al uit over je samenstelling of zo? Kheb namelijk vaak nog dingen waar ik over twijfel, of me koppeling het bv wel trekt, maar dat wordt denk kwestie van uitproberen?
23 november 2012 om 08:01 #18076633Met originele koppeling kun je tot zo’n 170 pk
Heb zelf alleen maar een zwaardere drukgroep
Lijkt me voorlopig wel voldoende, meer dan 170pk ga ik toch niet halen :jerryHeb mn te bouwen setup idd al aardig op een rijtje :D
Mn oude x16xe Manzel is op 6 bouten na helemaal los
Volgende week begin ik met cleanen van de motorruimte
En het schutbord te voorzien van een laagje tectyl
Van RVS ga ik wat beugeltjes maken om de radiator wat naar achteren te kunnen plaatsen
Om plaats te maken voor de intercooler king: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.