NON-Turbo > Turbo > Olie?

Forumindex Forums Modellen Astra NON-Turbo > Turbo > Olie?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253018
    Black-Out
      Lid sinds:
      29 April 2012

      Hallo,

      sinds een paar weken ben ik bezig mezelf te verdiepen om mijn C16SE
      om te bouwen tot een C16SE Turbo, het lukt al aardig maar wil over sommige dingen
      toch nog duidelijkheid.

      Hoe zit het bv. met je olietoevoer en afvoer vanaf de turbo? Zelf had ik het idee de
      toegevoerde olie vanaf het oliefilter te halen en retour te laten gaan in mijn carter.
      Weet iemand welke adapters er geschikt zijn om tussen je oliefilter en blok
      te zetten en daar een turboleiding op aan te sluiten? Ik had al gezocht naar sandwich
      plates, maar dat blijkt alleen voor sensoren te zijn..

      Mijn plan is om zo hoog mogelijk in mijn carter een aansluiting te maken om de retour
      leiding vanaf mijn turbo daarop aan te sluiten om zo de olie retour te laten vloeien.

      Ik ben van plan max 0,45 bar turbodruk te gaan draaien en weet dus ook niet of het
      echt noodzakelijk is een intercooler te installeren ivm. de hoogte van de turbodruk.

      Zoek dus in alle mogelijke hoeken informatie of mensen die er ervaring mee hebben
      om meer te leren en dit mogelijk te maken.

      Mochten jullie tips hebben of dingen waar ik echt aan moet denken wat snel vergeten
      wordt hoor ik het graag, ik sta overal voor open!

      :jerry

      Thanks!

      #18076610
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        mijn LET draait ook nog op een halve bar boost, maar toen ik me intercooler veranderde merkte ik dat aanzienlijk.
        (is trouwens nog niet gechipt.)

        #18076611
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          @Black-Out wrote:

          Hallo,

          sinds een paar weken ben ik bezig mezelf te verdiepen om mijn C16SE
          om te bouwen tot een C16SE Turbo, het lukt al aardig maar wil over sommige dingen
          toch nog duidelijkheid.

          Hoe zit het bv. met je olietoevoer en afvoer vanaf de turbo? Zelf had ik het idee de
          toegevoerde olie vanaf het oliefilter te halen en retour te laten gaan in mijn carter.
          Weet iemand welke adapters er geschikt zijn om tussen je oliefilter en blok
          te zetten en daar een turboleiding op aan te sluiten? Ik had al gezocht naar sandwich
          plates, maar dat blijkt alleen voor sensoren te zijn..

          Mijn plan is om zo hoog mogelijk in mijn carter een aansluiting te maken om de retour
          leiding vanaf mijn turbo daarop aan te sluiten om zo de olie retour te laten vloeien.

          Ik ben van plan max 0,45 bar turbodruk te gaan draaien en weet dus ook niet of het
          echt noodzakelijk is een intercooler te installeren ivm. de hoogte van de turbodruk.

          Zoek dus in alle mogelijke hoeken informatie of mensen die er ervaring mee hebben
          om meer te leren en dit mogelijk te maken.

          Mochten jullie tips hebben of dingen waar ik echt aan moet denken wat snel vergeten
          wordt hoor ik het graag, ik sta overal voor open!

          :jerry

          Thanks!

          Reageren op mijn pm…
          inlaatspruitstuk niet meer nodig ;)

          #18076612
          Black-Out
            Lid sinds:
            29 April 2012

            welke pm? ;)

            #18076613
            dion87
              Lid sinds:
              22 August 2011

              maar waarom zou je geen intercooler na je turbo plaatsen dan?

              ben wel benieuwd, want door je turbo word je inlaattemp een stuk hoger.
              bij een supercharger kan ik het best begrijpen, die wordt niet zo loeiheet als een turbo

              #18076614
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                @Black-Out wrote:

                welke pm? ;)

                ik wacht nog steeds op je bankgegevens
                maar hoeft al niet meer zoek al een compleet blok ;)

                #18076615
                Black-Out
                  Lid sinds:
                  29 April 2012

                  @dion87 : Nou denk ook wel dat ik een intercooler ga monteren, maar aangezien ik lage druk van plan ben te draaien denk ik dat het niet persee nodig is, vroeg ik me gewoon af. ;)

                  #18076616
                  marijnl1988
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 January 2012

                    intercooler zou ik niet monteren als je onder de 0,4 bar gaat zitten
                    intercooler is bedoeld om meer koude lucht te krijgen aan je supercharger of turbo
                    turbo zou inderdaad warmer worden dan een supercharger
                    maar als je toch niet het uiterste uit je blok wilt gaan halen zou ik ook geen intercooler gebuiken
                    dat zou eventueel altijd later kunnen als je toch iets meer van je blok wilt gaan vragen

                    #18076617
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      Om even in te gaan op je olievraag
                      Wat je zoekt heb je niet nodig
                      Je olie aanvoer pak je bij je oliedruksensor op de oliepomp
                      Sensor er uit, T stukje er in, sensor terug slang er op en naar de turbo
                      Retour idd zo hoog mogelijk in het carter

                      Oliefilter gaat waarschijnlijk niet meer passen vanwege de turbo
                      dus daar heb je een filter relocation kit voor nodig ;)

                      #18076618
                      Black-Out
                        Lid sinds:
                        29 April 2012

                        Thanks man, heb je toevallig link waar t-stukken te koop zijn? En voor me plaatsing van me turbo ga ik het hele uitlaatspruitstuk zo veranderen dat het wel gaat waarschijnlijk. ;)

                        #18076619
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          Gewoon naar de bouwmarkt ;)

                          #18076620
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Voor je oliefilter kun je ook een extra laag / kort filter kopen welke de helft is van de lengte van de normale filter.

                            #18076621
                            trashmetal
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 February 2007

                              Ook al aan zitten denken en een beetje bekeken
                              maar dan word het nog lastig als het filter gewisseld moet worden :hmmz

                              #18076622
                              Black-Out
                                Lid sinds:
                                29 April 2012

                                Waarom is dat lastig?

                                #18076623
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  Als je turbo naar links bestuurderskant hangt hij voor je oliefilter komt te zitten.

                                  #18076624
                                  Black-Out
                                    Lid sinds:
                                    29 April 2012

                                    Maar je bedoeld hier toch de sensor uithalen en t-stuk ertussen zetten? Want waar zit nu je sensor eigenlijk? weet ff niet uit me hoofd..

                                    #18076625
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      de turbo komt er deels voor te hangen
                                      en je hebt ook nog eens 1,5cm schroefdraad voor dat het filter er vantussen kan
                                      maar als je de turbo niet recht op het spruitstuk zet
                                      geef ik het een goede kans van slagen

                                      zelf koop ik wel een relocation kit
                                      weet ik zeker dat ik makkelijk bij mn filter kan
                                      en de turbo kan gewoon recht op het spruitstuk

                                      #18076626
                                      Black-Out
                                        Lid sinds:
                                        29 April 2012

                                        Heb je evt. link voor zo een kitje?

                                        #18076627
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          Sensor zit links achterop je blok naast de krukaspositiesensor
                                          en idd gewoon een t stukje er op ;)

                                          Linkje heb ik zo even niet :D

                                          #18076628
                                          Black-Out
                                            Lid sinds:
                                            29 April 2012

                                            Oke geen probleem, wat ging jij ook alweer precies bouwen met welke turbo en druk enz?

                                            #18076629
                                            b07
                                              Lid sinds:
                                              24 February 2009

                                              met een turbo moet ook de ontsteking en, de hoeveelheid ingespoten brandstof worden aangepast ,de turbo druk moet ook geregeld worden ,volgens mij word dit normaal gesproken door de ecu gedaan,hoe ga je dit doen zet je er een andere ecu in ofzo?

                                              het lijkt me nutteloos om zonder intercooler te gaan rijden ,je zit dan warme lucht in je motor te pompen,denk maar aan de warme olie die langs je turbo loopt en, de warmte van de turbo zelf

                                              #18076630
                                              Black-Out
                                                Lid sinds:
                                                29 April 2012

                                                @b07 wrote:

                                                met een turbo moet ook de ontsteking en, de hoeveelheid ingespoten brandstof worden aangepast ,de turbo druk moet ook geregeld worden ,volgens mij word dit normaal gesproken door de ecu gedaan,hoe ga je dit doen zet je er een andere ecu in ofzo?

                                                het lijkt me nutteloos om zonder intercooler te gaan rijden ,je zit dan warme lucht in je motor te pompen,denk maar aan de warme olie die langs je turbo loopt en, de warmte van de turbo zelf

                                                Aangezien ik niet veel turbodruk ga draaien is dat waarschijnlijk niet nodig.. Anders denk een chip op maat laten maken

                                                #18076631
                                                trashmetal
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 February 2007

                                                  @Black-Out wrote:

                                                  Oke geen probleem, wat ging jij ook alweer precies bouwen met welke turbo en druk enz?

                                                  verlanglijstje:
                                                  c14se motor
                                                  c16se kop
                                                  c16se en c14se ecu, om te testen welke het beste werkt
                                                  powerboostvalve
                                                  boost controller
                                                  td02 downpipe astra turbodiesel
                                                  arp drijfstangbouten
                                                  c20ne gasklephuis

                                                  heb ik liggen of komt er al aan:
                                                  air fuel ratio meter
                                                  x16xe injectors & wideband lambda & oliekoeler van mn oude setup
                                                  14nz zuigers en monopoint spruitstuk van onze oude corsa
                                                  ct9 turbo en blow off valve (toyota starlet glanza v) van RicoW
                                                  z20let intercooler & turbodrukmeter van dion
                                                  vacuumslangen T stukjes voor olie & vacuum en aansluitmateriaal

                                                  ben misschien nog wel wat vergeten maar dit is het wel zo’n beetje :D
                                                  ik ga beginnen met 0,5 a 0,6 bar… :twisted:

                                                  #18076632
                                                  Black-Out
                                                    Lid sinds:
                                                    29 April 2012

                                                    Oke aardige plannen ook! Maar jij bent overal al uit over je samenstelling of zo? Kheb namelijk vaak nog dingen waar ik over twijfel, of me koppeling het bv wel trekt, maar dat wordt denk kwestie van uitproberen?

                                                    #18076633
                                                    trashmetal
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 February 2007

                                                      Met originele koppeling kun je tot zo’n 170 pk
                                                      Heb zelf alleen maar een zwaardere drukgroep
                                                      Lijkt me voorlopig wel voldoende, meer dan 170pk ga ik toch niet halen :jerry

                                                      Heb mn te bouwen setup idd al aardig op een rijtje :D
                                                      Mn oude x16xe Manzel is op 6 bouten na helemaal los
                                                      Volgende week begin ik met cleanen van de motorruimte
                                                      En het schutbord te voorzien van een laagje tectyl
                                                      Van RVS ga ik wat beugeltjes maken om de radiator wat naar achteren te kunnen plaatsen
                                                      Om plaats te maken voor de intercooler king:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.