Kadett C 1.2n naar c20let, wat vraagjes

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett C 1.2n naar c20let, wat vraagjes

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253013
    kimmiej666
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 March 2008

      Zal al wel de zoveelste zeikerd hierover zijn..

      Mannetje wilt per se c20let in de c kadett..

      Nu had ik al gezien dat ik sowieso nodig heb:

      – C20LET (duh)
      – Manta 1.8s of Omega r25/r28 bak
      – evt. sper

      Waar in nog even tegenaan loop en zo niet kan vinden zijn dan nog voor mij de volgende vraagtekens:

      – Welke achteras en cardanas lengte
      – En belangrijkste remmerij.. Van welke motorinhoud de remmerij pakken. 1.8 of 2.0?

      En waar zou ik verder nog rekening mee moeten houden?
      Snap dat het geen eendagsklus is, maar we willen het ook gewoon goed doen..

      Denk ook niet dat het mogelijk is door de turbo er als basis in te bouwen? Zoals je bij een c20xe m2.5 kan doen, dat je enkel ontsteking nodig hebt.
      Bij C20LET zal het elektronische gedeelte wel echt nodig zijn, of kan je hier ook een basis exemplaar van maken zonder elektronica?

      #18076526
      kimmiej666
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2008

        Heb al ff snel gekeken, maar als er een c20let komt gaan we voor de r25-r28 bak van de Omega, die staan er zat en zijn compleet niet zo heel erg aan de prijs.

        #18076527
        ikdenman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 February 2010

          als je kadett een automaat is hoef je de tunnel niet aan te passen ivm je versnellingspook

          #18076528
          kimmiej666
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2008

            Nee is een handgeschakelde 4-bak die achter de 1.2 hangt.

            #18076529
            Gupy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2006

              Kijk ook eens op forum Opel Club Zeeland, staat ook een zwarte C met ombouw naar C20XE.
              Mantablog staan ook wat tips.

              Maar…..denk er eerst nog eens 3 keer over na! Want zelf ervaren bouwers zien dit als een uitdaging en dan heb ik het niet
              eens over de investering. Voordeel is wel dat je tijd zat hebt.:)

              #18076530
              Mad Max
                Lid sinds:
                25 September 2010

                Dingen waar je aan moet denken:
                r25 of getrag 240 kunnen eigenlijk niet het volle vermogen van zo’n geblazen blok. Wat je wil hebben is een getrag 265.
                Achteras is hetzelfde verhaal. Dikke achteras trekt dit niet echt. Dunne as (die je er nu onder hebt) al helemaal niet. Hier wil je dus eigenlijk een sper in jassen.
                versnellingsbaktunnel moet je groter maken.
                ik weet niet hoe je turbo uitkomt.
                Misschien moet je ook even aan chassisstijfheid denken. Kans dat je met veel PKs je chassis krom trekt.
                Waar laat je je intercooler?

                Dat is waar ik even zo op kan komen..

                Max

                #18076531
                kimmiej666
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 March 2008

                  Thanks, zal het eens even bij mannetje neerleggen!

                  #18076532
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    @Mad Max wrote:

                    Dingen waar je aan moet denken:
                    r25 of getrag 240 kunnen eigenlijk niet het volle vermogen van zo’n geblazen blok. Wat je wil hebben is een getrag 265.
                    Achteras is hetzelfde verhaal. Dikke achteras trekt dit niet echt. Dunne as (die je er nu onder hebt) al helemaal niet. Hier wil je dus eigenlijk een sper in jassen.
                    versnellingsbaktunnel moet je groter maken.
                    ik weet niet hoe je turbo uitkomt.
                    Misschien moet je ook even aan chassisstijfheid denken. Kans dat je met veel PKs je chassis krom trekt.
                    Waar laat je je intercooler?

                    Dat is waar ik even zo op kan komen..

                    Max

                    Dikke achteras trekt het prima tot +/- 300pk. Wel moet je eraan denken om een stalen staartstuk ipv alu staartstuk te gebruiken. Daarnaast is een ZF platensper of Quaiffe LSD Sper (nagelang van de verhouding verkrijgbaar) aan te raden.

                    Zeker moet het chassis op de zwakke punten worden aangepast. En is een Getrag 265 aan te raden. Met een 240 wil het
                    ook nog wel maar het rijdt niet lekker als je weet dat de bak niet voldoende is voor het vermogen. Mijn eigen 240
                    is nog niet ontploft maar stap over naar een 265.

                    Bij een standaard 1.2 4bak is de tunnel smal en bij een automaat breed (dus heb je meer ruimte voor je versnellingsbak)

                    Lengte van je cardanas moet je op maat maken omdat die lengte afhankelijk is van welke bak je gebruikt en hoever
                    je het blok naar achter legt (en dus ook hoe je je motorsteunen bouwt).

                    Verder alles in de pu bussen is ook aan te raden en/of alle rubbers te vernieuwen in de complete ophanging.

                    Remmerij moet je inderdaad ook upgraden maar dat is nagelang de velgenmaat die je gaat gebruiken en
                    hoever je budget het toelaat. Ik zou voor voor grote ankers gaan met 2/4/6 pots klauwen.
                    Achter ook aan te raden om naar remschijven te gaan (remdrukverdeler ook aan te raden dan).

                    Ook al heb ik wel mensen zien rijden met 1.6/2.0 trommels achter.

                    De standaard electronica met ECU kun je gewoon chippen (dmv EDS of Klasen software). Je kan evt ook voor DIS ontsteking gaan
                    (handig ivm niet verbouwen kachelhuis) maar dan moet je voor het nog duurdere vervanger voor je ECU gaan (bv DTA, MegaSq.)

                    En er zijn nog meer punten waar je aan moet denken als je het vermogen van een standaard Kadett C 40-75pk bijna
                    gaat verdriedubbelen naar de standaard 204pk van een C20LET.

                    #18076533
                    kimmiej666
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 March 2008

                      Ok thanks!

                      Tis dat dit het enige is waar we niet over eens zijn. :-)
                      Heb de kadett gekocht zodat IK kon hobbien en ik zou een 2.0CIH of c20xe basis blok al voldoende vinden, maar goed.. Blijkbaar ben ik niet meer in charge van mijn project :-)

                      Ondertussen wordt de auto zoals me vriend wilt en niet zoals ik em wil..

                      #18076534
                      Mad Max
                        Lid sinds:
                        25 September 2010

                        whahha, altijd leuk als de vriend het ineens toch ook wel vet vind.

                        Dat terzijde, JvV, ik weet dat GT assen (dus ook voor mijn B) toch wel moeilijk gaan doen bij 200 pk ofzo, dus ik dacht die C assen hebben dezelfde klok, dus vandaar.

                        Daarnaast goed punt van de remmerij. Op mijn Dett heb ik voor 262 honda schijven met 4 pots volvo klauwen en achter trommels met Rekord cilinders erin. Die trommels zijn stiekem best wel behoorlijk groot voor het formaat auto. Kijk maar eens onder kleine hatchbakjes van tegenwoordig, wat daar voor mini trommeltjes onder zitten.

                        Max

                        #18076535
                        kimmiej666
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2008

                          Ja zeker leuk als ie het vet vind, maar nadeel is dat hij dan weer ideeën krijgt en het dat moet gaan worden hahah..

                          Gaat mij er meer om hem leuk op te knappen, plat en breed en leuke blokkie erin, maar hoeft voor mij niet UBER te zijn.

                          #18076536
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            @Mad Max wrote:

                            whahha, altijd leuk als de vriend het ineens toch ook wel vet vind.

                            Dat terzijde, JvV, ik weet dat GT assen (dus ook voor mijn B) toch wel moeilijk gaan doen bij 200 pk ofzo, dus ik dacht die C assen hebben dezelfde klok, dus vandaar.

                            Daarnaast goed punt van de remmerij. Op mijn Dett heb ik voor 262 honda schijven met 4 pots volvo klauwen en achter trommels met Rekord cilinders erin. Die trommels zijn stiekem best wel behoorlijk groot voor het formaat auto. Kijk maar eens onder kleine hatchbakjes van tegenwoordig, wat daar voor mini trommeltjes onder zitten.

                            Max

                            Kennis van mij (strepentrekker) had een zwarte caravan station met 300pk let en die reed alsof de wagen gestolen
                            was!. En enige wat bij hem kapot ging was het alu staartstuk diverse keren. De rest houd het dmv een sper goed uit (ik heb zelf een quaiffe sper tot 400-500pk).

                            Maar inderdaad je moet niet ver boven de 300 willen en ook niet extreem gaan raggen zoals op het circuit. Het ligt
                            ook maar net hoe je er mee omgaat en in welke staat alles verkeerd.

                            #18076537
                            petrolhead
                              Lid sinds:
                              13 August 2010

                              misschien leuk en handig om dit topic eens door te lezen.
                              viewtopic.php?f=27&t=118356

                              #18076538
                              kimmiej666
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 March 2008

                                @petrolhead wrote:

                                misschien leuk en handig om dit topic eens door te lezen.
                                viewtopic.php?f=27&t=118356

                                Thanks! Heb em ff aan favo toegevoegd, ga ik em eens even doorlezen op een rustig moment.

                                #18076539
                                ckadett16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 August 2005

                                  @ JvV, ik zie het nut van schijfremmen achter niet in. Je ziet zelf met
                                  bergrennen jongens met trommelremmen. Denk dat het remoppervlak
                                  met trommel ook groter is. Vind de klauwen van de vag groep die ze
                                  het meeste gebruiken ook niet bijster goed remmen. Vooral niet op
                                  de handrem. Maar ieder z’n ding natuurlijk.

                                  #18076540
                                  16v kadett c
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 January 2010

                                    @kimmiej666 wrote:

                                    @petrolhead wrote:

                                    misschien leuk en handig om dit topic eens door te lezen.
                                    viewtopic.php?f=27&t=118356

                                    Thanks! Heb em ff aan favo toegevoegd, ga ik em eens even doorlezen op een rustig moment.

                                    en al door gelezen :wub is een hoop werk maar het loont zig wel rijd super en over die 240 bak dit zou tog wel goed moeten gaan ik heb iemand gezien die er nu 40.000km mee rijd en nog niets gebuurd licht ook aan je zelf hoe je er mee rijd denk ik

                                    #18076541
                                    kimmiej666
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 March 2008

                                      Hey,

                                      Ja heb het al een heel stuk doorgelezen! Is wel echt dik!

                                      Bedoeling is om de dett weer is goede staat terug te brengen, omlaag te gooien en een leuk blok erin te leggen en om dan ermee naar shows te gaan en er zo nu en dan mee te cruisen.
                                      Heb al tegen mijn vriend gezegt dat ik die wagen absoluut niet op het circuit wil hebben. :-)

                                      Vandaar dat ik ook al aangaf dat een 2.0 of 2.2cih of c20xe (kale stijl) al prima is.
                                      Echt ziet hij alleen pk’s en dan krijg je dus het effect dattie een turbo wilt…

                                      Ben zelf n.a.v. Mijn vectra 2000 altijd zeer tevreden geweest over de betrouwbaarheid van de c20xe, daarom gaat mijn voorkeur daar liever naar uit.
                                      In de vectra kon ik er al goed mee va mijn plek afkomen, dus die 150 paardjes in een kadett is naar mijn mening ook al de meoite waard + dat als we echt meer willen we een c20xe ook makkelijk op diverse fronten aan kunnen pakken motorisch zoals jij ook een hebt gedaan (ander vliegwiel, nokkenas en go on and on)..

                                      Tis hoe gek we het zelf allemaal willen maken.

                                      #18076542
                                      Corsa_GSi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Je kan een C20XE natuurlijk ook later weer upgraden naar turbo.

                                        #18076543
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          ga dan voor die xe ;)
                                          is iets simpeler in te bouwen
                                          pk,s zat voor wat jij wild
                                          veel goedkoper in aanschaf
                                          en cker als je nog geen grote vermogens gewent bent in combi met achterwielaandrijving
                                          is dat n verstandigere keus ;)

                                          dan is een c20xe mooi zat
                                          kan later altijd n chipie in ;)
                                          en wil je dan alsnog over naar turbo

                                          dan heb je aan veel van de aanpssingen die je voor de xe hebt gedaan
                                          al n mooie basis voor een let
                                          en inderdaad kun je eventueel zelfs die xe ombouwen naar let
                                          ;)

                                          ben het ook niet helemaal eens met jvv dat door een sper
                                          een as het langer volhoud :shock:

                                          juist met een sper krijgt de hele as het wat meer voor z,n kiezen :shock: ;)

                                          en schijven op de achter as is ook niet een must
                                          grotere remmen op de vooras heb je veeeeell meer aan

                                          #18076544
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            @louwe 16 klepper wrote:

                                            ben het ook niet helemaal eens met jvv dat door een sper
                                            een as het langer volhoud :shock:

                                            juist met een sper krijgt de hele as het wat meer voor z,n kiezen :shock: ;)

                                            en schijven op de achter as is ook niet een must
                                            grotere remmen op de vooras heb je veeeeell meer aan

                                            Grotere/betere (2/4/6 pots) voorremmen heb je inderdaad veel meer aan. Ik heb ook mensen met trommels achter zien
                                            rijden met een c20let onder de kap. Het kan :) haha.

                                            En een achteras houd het idd niet langer vol door een sper. Hoelang je achteras
                                            het volhoud gaat meer om hoe jij er mee trapt en of je wel of geen stalen staartstuk hebt.

                                            #18076545
                                            kimmiej666
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 March 2008

                                              Ik wel ook met liever een xe..

                                              Ben door de vectra 2000 die we hebben gehad ook wat meer bekend met het blok en met wat ie kan.
                                              Kon ook zeker niet klagen over de power icm 1240 kilo van een vectra… Trok er zat het snot mee voor de ogen, dus laat staan als je hem dan basis zonder aanpassing al hebt liggen in een 700kg zware kadett.. Scheelt toch 500 kg op de aantal pk per kilo.

                                              Maar we gaan het nog even zien.

                                              Baas veranderd toch geregeld van gedachten haha.

                                              #18076546
                                              giuliettaevo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 November 2006

                                                Die zwarte c-kadett station waar JvV het over had is van een goede vriend van mij. Reed er idd als een volledige idioot mee rond. ;)

                                                Daar zat een standaard dikke as onder met een gelast diff en gewoon remtrommels. Open diff wil je in mijn ogen echt niet hebben met veel vermogen, helemaal niet te controleren. Alu staartstukken heb ik er al 3 gebroken gezien onder de Caravan en een coupe waar later de motor van de Caravan ingekomen is. :( Overigens heeft hij ook de complete vertanding van een steekas afgetrokken. :( Tot 300 pk zou ik wel met een standaard as durven rijden maar idd wel met een stalen staartstuk eraan dan. De Caravan is er overigens nog steeds, zit inmiddels een bmw achteras onder en een Audi motor in maar moet nog worden afgebouwd en dat zie ik helaas voorlopig nog niet gebeuren. :( Hij heeft overigens nog wel een C20LET staan met manta 18S bak en de goede carterpan e.d. er al op die hij wel wil verkopen…

                                                C20XE inbouwen is wel leuk en zo maar als je eenmaal in een c-kadett met LET hebt meegereden wil je dat ook.
                                                ;) Met een beetje motor erin komt een c-kadett al gauw op 900 kg ipv 700 trouwens. ;)

                                                #18076547
                                                turbootje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  @kimmiej666 wrote:

                                                  Ik wel ook met liever een xe..

                                                  Ben door de vectra 2000 die we hebben gehad ook wat meer bekend met het blok en met wat ie kan.
                                                  Kon ook zeker niet klagen over de power icm 1240 kilo van een vectra… Trok er zat het snot mee voor de ogen, dus laat staan als je hem dan basis zonder aanpassing al hebt liggen in een 700kg zware kadett.. Scheelt toch 500 kg op de aantal pk per kilo.

                                                  Maar we gaan het nog even zien.

                                                  Baas veranderd toch geregeld van gedachten haha.

                                                  leuk project.. maar blijkbaar heb je de broek niet aan kim !! :jerry :jerry

                                                  #18076548
                                                  kimmiej666
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 March 2008

                                                    @turbootje wrote:

                                                    @kimmiej666 wrote:

                                                    Ik wel ook met liever een xe..

                                                    Ben door de vectra 2000 die we hebben gehad ook wat meer bekend met het blok en met wat ie kan.
                                                    Kon ook zeker niet klagen over de power icm 1240 kilo van een vectra… Trok er zat het snot mee voor de ogen, dus laat staan als je hem dan basis zonder aanpassing al hebt liggen in een 700kg zware kadett.. Scheelt toch 500 kg op de aantal pk per kilo.

                                                    Maar we gaan het nog even zien.

                                                    Baas veranderd toch geregeld van gedachten haha.

                                                    leuk project.. maar blijkbaar heb je de broek niet aan kim !! :jerry :jerry

                                                    Blijf een vrouw he, die kunnen goed drammen en zin doordrijven :-)

                                                    In elk geval deze zomer eerst lekker verder aan de body.
                                                    Mannetje had ijzer en wielen geregeld om spit te bouwen, dus dan kunnen we wat makkelijker uit de voeten.

                                                    #18076549
                                                    nova….
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      @kimmiej666 wrote:

                                                      @turbootje wrote:

                                                      @kimmiej666 wrote:

                                                      Ik wel ook met liever een xe..

                                                      Ben door de vectra 2000 die we hebben gehad ook wat meer bekend met het blok en met wat ie kan.
                                                      Kon ook zeker niet klagen over de power icm 1240 kilo van een vectra… Trok er zat het snot mee voor de ogen, dus laat staan als je hem dan basis zonder aanpassing al hebt liggen in een 700kg zware kadett.. Scheelt toch 500 kg op de aantal pk per kilo.

                                                      Maar we gaan het nog even zien.

                                                      Baas veranderd toch geregeld van gedachten haha.

                                                      leuk project.. maar blijkbaar heb je de broek niet aan kim !! :jerry :jerry

                                                      Blijf een vrouw he, die kunnen goed drammen en zin doordrijven :-)

                                                      :jerry :jerry

                                                      ;) .

                                                      Succes met jullie project :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.