Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.0 motor slaat af bij laag toerental.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2012 om 15:40 #17252947
Gister een backfire gehad met mijn B Ascona waar een 2 liter CIH in ligt die loopt op LPG.
Motor is een injectie, maar de LPG wordt gewoon voor de luchtmasameter ingespoten. Geen LPI oid.
Nu loopt die onderin als een natte krant, onder de 1500-2000 rpm slaat de motor gewoon af.
De stekker van de luchtmassameter eral af gehaald, maar het blijft hetzelfde.Ik moet gewoon continu gas houden om de motor draaiend te houden.
Is nu de luchtmassameter stuk of is het iets anders?
19 november 2012 om 16:29 #18075778draaid de wagen op lpg.. of benzine met het probleem?
motor koud.. of motor warm
veiligheid relais?
vervuiling in verdamper
koelwater nivo
19 november 2012 om 16:51 #18075779Auto start en loopt alleen op LPG. Vorig jaar met -20 graden gestart zonder problemen.
Hij loopt slecht zowel als de motor warm of koud is. Maar het is sinds dat die een grote knal (backfire) gaf. Daarvoor nooit geen last.
Koelwater is op niveau, verdamper is 3 maanden oud.19 november 2012 om 17:04 #18075780dan kan idd je lmm-klep wel eens krom zijn ja
19 november 2012 om 18:11 #18075781is je gas klep die krom is ! heb ik ook gehad met mijn ouwe monza .
19 november 2012 om 18:19 #18075782er is een backfire klep voor te krijgen die heb ik er voor de zekerheid tussen gezet na de reparatie !
19 november 2012 om 18:23 #18075783gasklep…? backfire klep is ter bescherming van je klep in de lmm, niet voor je gasklep.
19 november 2012 om 18:42 #18075784jij noemt het lmm klep ik gasklep tis de zelfde klep :jerry :jerry :jerry
19 november 2012 om 19:25 #18075785Dus er moet gewoon een andere LMM op?
20 november 2012 om 18:11 #18075786in je luchtmassa meter zit een klep, dus klep van de lmm.
in je inlaatbuis zit ook een klep… daaraan zit je gaskabel.. dus gasklep
wat jij noemt.. weet ik niet, maar je haald er wel 2 doorelkaar
king:
20 november 2012 om 18:15 #18075787maar..gewoon ouderwets lpg systeem neem ik aan?
als hij niet op benzine loopt, en je die klep niet eens nodig volgens mij.
( mijn oude wagen had totaal geen benzine installatie.. laat staan lmm )heb zelf ook zoort gelijk iets gehad..
bij mij was het veiligheids relais van de lpg installatie defect.
werkt op inductie spanning, het kan voorkomen dat je veiligheids relais
vervuild ( versleten is) en het daarom pas doet bij een hoger toerental.veiligheids relais is ook ( tijelijk even) door te verbinden, om uit te sluiten of dat het probleemis.
verder kan valse lucht ook een grote rol spelen.
21 november 2012 om 17:45 #18075788Oke, zal even kijken dan. Heb het al een keer eerder gehad en toen lag alleen de inlaatslang eraf.
Nu zat de slangenklem net ff te vast waardoor denk ik de LMM er mee gestopt is.
Eerst kreeg ik hem helemaal niet gestart, en toen de stekker van de LMM eraf gehad, en toen kreeg ik hem wel aan de praat.Maar onderin loopt hij gewoon erg slecht.
21 november 2012 om 18:18 #18075789mocht je de mogelijkheid hebben de lmm er tussen weg te kiepen, en de lpg er rechtstreeks op te monteren, zonder de klep… dan functioneert dat ook super.
backfire`s had ik ook met mijn 30e motor… kreeg het er niet uit. af en toe, spontan op de highway
een backfire.. slang er weer af… dus aan de kant.. slang erop, en gaan.na montage van een andere blok was het over.. de 30e had een lekke klep…
dus komt het met zekere regelmaat voor.. dan is er wat meer aan de hand, maar een auto op lpg zonder benzine, hoort zonder backfires te lopen!
maar het zomaar spontane aan dit geval maakt het even allemaal wat anders, mogelijk zit je klep van de lmm wat vast, of krom, zodat deze stationair niet genoeg opent…
21 november 2012 om 18:32 #18075790Oke, denk niet dat het gaat lukken, want het gasmengstuk zit aan de LMM vastgemaakt.
Maar toen het gebeurde was de motor nog koud en reed toen net achteruit, dus de motor maakte toen weinig toeren.
Heb de auto nu een jaar en dit is pas de 2e keer dat het gebeurt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.