2.0 motor slaat af bij laag toerental.

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0 motor slaat af bij laag toerental.

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252947
    Bjorn
      Lid sinds:
      1 January 2010

      Gister een backfire gehad met mijn B Ascona waar een 2 liter CIH in ligt die loopt op LPG.

      Motor is een injectie, maar de LPG wordt gewoon voor de luchtmasameter ingespoten. Geen LPI oid.

      Nu loopt die onderin als een natte krant, onder de 1500-2000 rpm slaat de motor gewoon af.
      De stekker van de luchtmassameter eral af gehaald, maar het blijft hetzelfde.

      Ik moet gewoon continu gas houden om de motor draaiend te houden.

      Is nu de luchtmassameter stuk of is het iets anders?

      #18075778
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        draaid de wagen op lpg.. of benzine met het probleem?

        motor koud.. of motor warm

        veiligheid relais?

        vervuiling in verdamper

        koelwater nivo

        #18075779
        Bjorn
          Lid sinds:
          1 January 2010

          Auto start en loopt alleen op LPG. Vorig jaar met -20 graden gestart zonder problemen.

          Hij loopt slecht zowel als de motor warm of koud is. Maar het is sinds dat die een grote knal (backfire) gaf. Daarvoor nooit geen last.
          Koelwater is op niveau, verdamper is 3 maanden oud.

          #18075780
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            dan kan idd je lmm-klep wel eens krom zijn ja

            #18075781
            ikdenman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 February 2010

              is je gas klep die krom is ! heb ik ook gehad met mijn ouwe monza .

              #18075782
              ikdenman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 February 2010

                er is een backfire klep voor te krijgen die heb ik er voor de zekerheid tussen gezet na de reparatie !

                #18075783
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  gasklep…? backfire klep is ter bescherming van je klep in de lmm, niet voor je gasklep.

                  #18075784
                  ikdenman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 February 2010

                    jij noemt het lmm klep ik gasklep tis de zelfde klep :jerry :jerry :jerry

                    #18075785
                    Bjorn
                      Lid sinds:
                      1 January 2010

                      Dus er moet gewoon een andere LMM op?

                      #18075786
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        in je luchtmassa meter zit een klep, dus klep van de lmm.

                        in je inlaatbuis zit ook een klep… daaraan zit je gaskabel.. dus gasklep

                        wat jij noemt.. weet ik niet, maar je haald er wel 2 doorelkaar

                        king:

                        #18075787
                        Ghanz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          maar..gewoon ouderwets lpg systeem neem ik aan?

                          als hij niet op benzine loopt, en je die klep niet eens nodig volgens mij.
                          ( mijn oude wagen had totaal geen benzine installatie.. laat staan lmm )

                          heb zelf ook zoort gelijk iets gehad..
                          bij mij was het veiligheids relais van de lpg installatie defect.
                          werkt op inductie spanning, het kan voorkomen dat je veiligheids relais
                          vervuild ( versleten is) en het daarom pas doet bij een hoger toerental.

                          veiligheids relais is ook ( tijelijk even) door te verbinden, om uit te sluiten of dat het probleemis.

                          verder kan valse lucht ook een grote rol spelen.

                          #18075788
                          Bjorn
                            Lid sinds:
                            1 January 2010

                            Oke, zal even kijken dan. Heb het al een keer eerder gehad en toen lag alleen de inlaatslang eraf.

                            Nu zat de slangenklem net ff te vast waardoor denk ik de LMM er mee gestopt is.
                            Eerst kreeg ik hem helemaal niet gestart, en toen de stekker van de LMM eraf gehad, en toen kreeg ik hem wel aan de praat.

                            Maar onderin loopt hij gewoon erg slecht.

                            #18075789
                            Ghanz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2005

                              mocht je de mogelijkheid hebben de lmm er tussen weg te kiepen, en de lpg er rechtstreeks op te monteren, zonder de klep… dan functioneert dat ook super.

                              backfire`s had ik ook met mijn 30e motor… kreeg het er niet uit. af en toe, spontan op de highway
                              een backfire.. slang er weer af… dus aan de kant.. slang erop, en gaan.

                              na montage van een andere blok was het over.. de 30e had een lekke klep…

                              dus komt het met zekere regelmaat voor.. dan is er wat meer aan de hand, maar een auto op lpg zonder benzine, hoort zonder backfires te lopen!

                              maar het zomaar spontane aan dit geval maakt het even allemaal wat anders, mogelijk zit je klep van de lmm wat vast, of krom, zodat deze stationair niet genoeg opent…

                              #18075790
                              Bjorn
                                Lid sinds:
                                1 January 2010

                                Oke, denk niet dat het gaat lukken, want het gasmengstuk zit aan de LMM vastgemaakt.

                                Maar toen het gebeurde was de motor nog koud en reed toen net achteruit, dus de motor maakte toen weinig toeren.

                                Heb de auto nu een jaar en dit is pas de 2e keer dat het gebeurt.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.