Forumindex › Forums › Techniek › Cih › ombouw varajetII naar LE-jetronic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2012 om 17:44 #17252693
hallo allen,
Het zal wel de zoveelste ombouwtopic zijn, maar ik vind niet direct een antwoord op mijn vraag, daarom nog een topic.
Ik heb dus een Ascona B 2.0S, nu ben ik bezig die om te bouwen naar systeem LE-jetronic.
Mijn benzinetoevoer kwam toe op een ‘filterpotje’ (ik weet de naam niet van het onderdeel) die aan mijn oliepomp hangt, nu heb ik dat ‘potje’
niet meer nodig. Wat moet ik doen met dit potje? zo laten of moet dit eraf?
Ik heb een foto bijgevoegd
Uploaded with ImageShack.us
alvast bedankt!
groeten Stijn2 oktober 2012 om 17:48 #18073073het kan beide, zolang dat gat in het distributiehuis maar dicht blijft.
het is geen filterpotje, het is de mechanische brandstofpomp.
2 oktober 2012 om 18:35 #18073074bedankt,
Als ik die 2 bouten los die rood omcirkeld zijn komt mijn olie eruit,
is er een stuk dat daarop past? of moet ik zelf iets maken om dit gat te dichten?
2 oktober 2012 om 19:56 #18073075Dat moet je zelf maken.
3 oktober 2012 om 17:33 #18073076Zit een pakking tussen, deze pakking gewoon namaken van staal/alu etc. Alleen dan zonder gat
8 oktober 2012 om 10:38 #18073069Bedankt, ik zal die brandstofpomp er voorlopig laten opzitten.
Verder nog 2 vragen, mijn originele gaskabel is te kort, welke gaskabel dien ik te kopen?
Heeft iemand daar een referentienummer van of iets liggen in West-Vlaanderen?Er komen 2 darmen van de chauffage (kachel), 1 sluit ik aan op het T-stuk aan de waterpomp,
maar waar moet ik de andere aansluiten? Mss een foto daarvan?alvast bedankt
8 oktober 2012 om 14:51 #18073066
je ziet de darm aan de rechterkant achter de motorsteun aankomen. Je moet een imbus afsluitstop
d’r uit draaien (zit muurvast) en daar een verloopstuk in draaien waar deze darm op past.
Over je gaskabel:
Als je wilt kan ik het Opel bestelnummer opzoeken, maar of ze die nog hebben liggen?
Via ‘t internet moet je zo’n kabel wel kunnen vinden, Dokter Manta, Cope-parts…9 oktober 2012 om 10:43 #18073071dankje voor de duidelijke foto!
Dit verloopstukje, heeft dit een specifieke naam als ik dit in een autopartszaak ga halen?
bedankt9 oktober 2012 om 14:15 #18073068Het is eigenlijk gewoon een pijpje uit metaal (origineel alu maar hoeft niet) met dezelfde schroefdraad als die afsluitstop.
Het heeft een zeskant tussen de schroefdraad en het pijpje, zodat je het vast kunt draaien in het blok.
Dus als je de afsluitdop er uit krijgt kan je die als voorbeeld gebruiken om de juiste draad te vinden. De buitendiameter
van het pijpje moet dus ook ongeveer overeenkomen met de buitendiameter van je chauffageaansluiting, zodat je
er een darm op kunt vinden. Je kan het ook eens proberen bij een loodgieter, doe-het-zelver…9 oktober 2012 om 19:59 #18073067Die afsluitstop zit inderdaad muurvast! geen beweging in te krijgen, door te proberen al wat beschadigd door de inbussleutel die door draaide.
Ik zal hem eens proberen op te warmen en hopelijk dan beweging in te krijgen.
Verder tips om hem los te krijgen?Weet er verder iemand welke soort draad de bouten hebben waarmee de collectoren aan het blok zitten?
Ik zal één gat moeten hertappen maar de draad van die bouten is volgens mij geen ‘gewone’ draad.14 oktober 2012 om 08:04 #18073060@StijnV wrote:
Weet er verder iemand welke soort draad de bouten hebben waarmee de collectoren aan het blok zitten?
Ik zal één gat moeten hertappen maar de draad van die bouten is volgens mij geen ‘gewone’ draad.Zou er iemand dit weten aub?
Verder al een verloopstuk gevonden maar de afsluitstop er nog niet uit gekregen, we blijven proberen.
14 oktober 2012 om 08:09 #18073072je kunt die afsluit dop ook omzeilen mar das niet de mooiste op lossing
14 oktober 2012 om 14:17 #18073070Het is idd geen gewone draad. Het is een M9 fijne draad en ik denk spoed 1,25.
Ik heb eventjes gemeten met de digitale schuifmaat, maar morgen kan ik zekerheid geven, op
m’n werk hebben we schroefdraadmalletjes.
Zo’n tap is niet courant, maar wel bestelbaar.
Verder: die gaskabel is leverbaar via Dr Manta.
Die afsluitdop is een taaie, heb je al geprobeerd met een linkse tap? Of er uit dremelen.15 oktober 2012 om 17:54 #18073065Vandaag de draad van die bout efkes gecontroleerd op’t werk: is dus M9 spoed 1,25.
En in ons werkplaatsmagazijn vind ik toch wel zo’n draadtap en zelfs een snijkussen!27 oktober 2012 om 20:22 #18073063Vraagje, laat je de originele 2.0s kop erop? Past de injectie er gewoon op?
Ik ben het namelijk ook van plan.27 oktober 2012 om 20:59 #18073062kan met 2.0s kop prima
loopt enkel wat duurder28 oktober 2012 om 03:18 #18073061Mijn ervaring is dat een s je wat feller is
28 oktober 2012 om 16:59 #18073064Oke, bedankt!
Binnen kort even hobbien29 oktober 2012 om 17:30 #18073077Die 2.0Skop laat ik erop.
Heb geen tijd meer gehad om eraan verder te werken.
Verder op zoek achter de juiste koelwaterslangen.9 november 2012 om 16:41 #18073078Maakt het een verschil uit welke aansluiting ik neem op mijn tank als depart en retour?
Ik zou rechts depart nemen en links retour, maar wou toch eens zeker zijn voor ik alles aansluit.En waar sluit ik de draden komende van mijn benzinepomp aan?
Dankjewel!
10 november 2012 om 15:15 #18073079Rechts dus, heeft een grotere diameter.
Maar waar moet ik de elek van de pomp op aansluiten?18 december 2012 om 12:20 #18073080hallo,
Voor de kenners enkele vragen:
Als ik alles aangesloten heb, mag ik dan zomaar de motor (proberen) starten?
Of moeten er eerst zaken afgesteld of geregeld worden?
Het is maar dat ik zeker geen schade aan mijn motor wil door hem zomaar te starten.
Ik veronderstel dat de ontsteking zoiezo opnieuw moet afgesteld worden met een stroboscooplamp? klopt dit?alvast bedankt,
Stijn18 december 2012 om 20:02 #18073081Als injecktie van lopend blok af komt kun je gewoon starten
18 december 2012 om 22:35 #18073082De kop van een S/N/E zijn gelijk, echter alleen de E heeft een andere nokkenas.
19 december 2012 om 10:00 #18073083Ja dat klopt maar kwa inlaat poorten etc past het gewoon goed
Mischien verklaard dat ook dat een s op injecktie wat feller trektZelfs op 1600 gaat het prima
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.