Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Onderkant van de auto beschermen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2012 om 13:37 #17252627
Hallo allemaal !
Ik overweeg om een chassislans van Karcher aan te schaffen.
Dat is een ongeveer een meter lang geval waarmee je om een hoekje kan spuiten. Is ideaal om de bodem van de auto schoon te spuiten.Vervolgens ga ik het vloeistoftankje van de hogedrukreiniger met vloeibare autowax vullen, en dan er nog een keer bij langs om de onderkant van de auto te waxen.
Dit met het oog op de komende winter. (pekel en zo). Is dit een goed idee, of zijn er andere en wellicht betere methoden om de auto van onderen te beschermen? Ik hoor graag van jullie ervaringen/adviezen.
Bij voorbaat mijn dank,
WillemAstra 1.6 stationwagon 1996
1 oktober 2012 om 13:39 #18072406En hoe ga je die wax afnemen dan ?
1 oktober 2012 om 13:42 #18072407hoeft toch niet te worden afgenomen? Ik neem aan dat na het drogen het meeste van de was wel blijft zitten. Welke was zou trouwens het meest geschikt zijn?
1 oktober 2012 om 13:48 #18072408Ten eerste bedoel jij neem ik aan waX en geen waS. Die ene letter verschil is het verschilt tussen beschermen en reinigen maar dat terzijde.
Wax hecht op een ondergrond en de mate waarop die hechting ontstaat bepaald ook de “levensduur” / standtijd van die wax.
Je zal dus eerste een zeer schone en goede basis moeten creeeren waarop de wax zou moeten gaan hechten. Dat ga jij met alleen een bodylans en bodemwasprogramma uit de wasbox nooit voor elkaar krijgen. Ongeacht welke wax je ook zal kiezen : na 2, hooguit 3 weken regen is daar niks meer van terug te vinden.Daarbij is de keuze van de wax ook erg belangrijk aangezien er redelijk wat waxen zijn die niet echt goed overweg kunnen met kunstof / rubberen leidingen. Vooral de Collinite waxen hebben hier een handje van.
Tevens vraag ik me af of zo’n dikke wax ook uberhaupt wel door zo’n lans heen wil aangezien het vele malen dikker is dan water.Mijn inziens zou ik het geld lekker inversteren in een spuitbusje tectyl en een hobbyschuur opzoeken om daar de auto te voorzien van een laagje tectyl.
2 oktober 2012 om 18:18 #18072409ik zie hier ook niet echt de voordelen van in…. Als je wax al blijft zitten, ben je die binnen de kortste keren weer kwijt… wat arjan al aangeeft..
2 oktober 2012 om 19:09 #18072410Hoi,
Ik heb wat naspeuringen gedaan op internet, en kwam van Karcher een set tegen: Cassis care cleaner en chassis care wax.
Speciaal te gebruiken met hogedrukreiniger en chassislans.Heb ik besteld, en verwacht dat het spul deze week wordt geleverd.
De gedachte hierachter is dat de auto al 16 jaar oud is, en op een leeftijd komt dat, zeker aan de onderkant roestvorming optreedt. Hierbij komt nog dat ik in een landbouwstreek woon, met enorm veel modderwegen.
Mijn theorie is: schoonspuiten met hogedruk en speciale reiniger, daarna de schone bodem waxen en laten drogen. In de winterperiode 3 keer doen. Modder en pekel krijgen dan minder kans. Minder dan een half uurtje werk per keer.
Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen. Tevens zal ik de werking, gebruiksaanwijzing, en samenstelling van het spul melden.
Tevens wil ik de claims van Karcher omtrent de werking en duur van de behandelingen melden.Als het prima blijkt te werken: Okee. Maar als het niks bliijkt te zijn zal ik dat ook uiteraard vertellen.
Ik ben nogal onderzoekerig (en eigenwijs) van aard, en dit lijkt me gewoon een leuk issue om me mee bezig te houden.
Vriendelike groet, Willem
7 november 2013 om 20:52 #18072411Ben benieuwd of het heeft gewerkt…
7 november 2013 om 21:46 #18072412Nouja. Beter iets dan niets.
Beste is alle holle ruimtes vol spuiten met ml.
Roest behandelen voor de winter hoor. Wax beschermt de roest niet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.