Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › C20xe Corsa b rally bouwen!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2012 om 06:32 #17252531
Beste opelrijders
Zoals de titel het al aangeeft wil ik mijn Corsa ombouwen tot rally Corsa bouwen niet om rally te gaan rijden maar puur voor de Fun en omdat ik het zat ben om verlaagd stuiterend rond te rijden en omdat al de bumpers al naar de klote zijn :swear dus ken je misschien goeie tips of een leuke website geven bij de ze graag :thumb
Groetjes Brian
26 september 2012 om 09:32 #18071498Gebruik eens de zoekfunctie of google, er zijn al mensen die je voor zijn geweest. Dit vond ik vrij snel:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=31&t=163314
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/364196-corsa-maxi-rally-car.html
Houdt ons op de hoogte, ben benieuwd hoe het gaat worden ;)
26 september 2012 om 19:34 #18071499Bedankt voor de reactie deze site had ik zelf ook al gevonden behalve die Engelse hoop eigelijk dat er stiekem al eentje van het forum er een had gebouwd die met goeie tips kwam haha maar helemaal zelf dien heb ook zo zijn charmes :jerry
27 september 2012 om 04:30 #18071500hoe moelijk is het.
je trekt het ding helemaal leeg.
rolkooitje erin.
1 stoel.
alleen een stuur en wat meters.:D :jerry
27 september 2012 om 04:35 #18071501Ja dat snap ik haha nee ik wil ook echt de ophanging vering meters enz erin hebben
27 september 2012 om 10:44 #18071502zou beginnen bij het ont-kitten van de naden en vervolgens het chassis door te lassen.
en voor het onderstel powerflex bussen er in persen
geen schroefkooi weet niet waar je woont maar je zou bij morree kunnen kijken
en verder kan elke rally sport zaak je wel meer vertellen.
ik zou zeggen succes ermee
ben benieuwd naar de piccas27 september 2012 om 11:41 #18071503Inderdaad, en dan niet één lange las, maar allemaal korte lasjes. Mocht er dan een scheurtje ontstaan, dan scheurt dit niet door de hele las.
Powerflex is echt topspul inderdaad.
Maar eerst je auto maar eens strippen dan.27 september 2012 om 11:50 #18071504Powerflex is niks man beter nylon nemen nylon is harder dus een betere verbinding dan powerflex
Want dat is nog steeds zacht .
Powerflex is al wel een verbetering ten opzichte van origineel
Maar wil je het echt goed doen zou ik nylon nemen
Heb zelf powerflex gehad maar gewisseld naar nylon en dat was zoveel beter
Succes!27 september 2012 om 15:21 #18071505Bedankt voor alles tips!!!sprak gister Ed de wit is monteur bij David hart racing die had het ook over lassen en nylon bussen vond het een leuk idee en wou me ook zeker weten met dit project hobbymatig helpen was wel super om te horen!!!maar zoals hij zelf zei dit volgend jaar dan niet op vakantie hè!! :hmmz
27 september 2012 om 15:25 #18071506daar gaat wel een aantal maandloontjes in zitten idd als je het goed wilt doen :vertag
27 september 2012 om 15:33 #18071507Of je moet proberen zo veel mogelijk goed gebruikt spul te kopen
mjaa kan niet in je portomonee kijken
mn astra heeft tot nu toe bijna 3000 euro gekost
en dan heb ik de achteras nog niet gedaan27 september 2012 om 16:00 #18071508Ja met de portemonnee zit het wel goed zit alleen een pitbull vriendin op haha bekijk nu elke keer eBay marktplaats en eBay en hou het in de gaten maar ben past met me vering in de maling genomen maarja kan niet wachten om hem te gaan ombouwen hou jullie op de hoogte!!!
27 september 2012 om 19:41 #18071509bezind eer ge begint zou ik bijna zeggen ;)
ik doe het nooit meer :D
27 september 2012 om 19:47 #18071510Was dat nou? plamuur?
Een rallyauto wordt van binnen niet geplamuurd hoor :???:27 september 2012 om 20:40 #18071511@david verburg wrote:
Powerflex is niks man beter nylon nemen nylon is harder dus een betere verbinding dan powerflex
Want dat is nog steeds zacht .
Powerflex is al wel een verbetering ten opzichte van origineel
Maar wil je het echt goed doen zou ik nylon nemen
Heb zelf powerflex gehad maar gewisseld naar nylon en dat was zoveel beter
Succes!ik heb een tijd geleden al gegoogled voor nylon bussen maar ik kon er verder niks over vinden. heb jij ze zelf (laten) draaien? of zo ergens gekocht?
indien zelf gedraaid, waar heb je het nylon vandaan?gr. barry
27 september 2012 om 20:45 #18071512Nylon kun je zelf makkelijk bewerken op de draaibank.
Ik had die bussen van m-tech in mn onderstel. Was ook goed stug, dat powerflex is nog enigzins flexibel.
De pest met nylon is wel dat het bij extreem gebruik nog wel eens uitlubberd. Zo worden ze bij de kroatië jeep nogal vrij vaak verangen omdat er speling op de bouten gaat ontsaan. Maar die wordt dan ook in extreem terrein neer gezet, zul je met een straat auto niet snel last van krijgen.
27 september 2012 om 20:54 #18071513van powerflex heb je natuurlijk verschillende sterktes en ik dacht dat de zwarte vrij stug zijn ;)
en pu bussen kan je ook zelf maken, maar kopen is natuurlijk altijd makkelijker ;)
27 september 2012 om 21:03 #18071514Ik geloof dat er ergens online een tekening staat met maatvoeringen voor de bussen in het complete onderstel. Dacht een engels forum zoals migweb..
Denk dat je zo goedkoper klaar bent als met kant en klaar spul. Vooral als je iemand met een draaibank kent.Wat voor veerpoten ga je rijden? gewoon een subtiel verlagingsveertje op je std poten?
27 september 2012 om 21:09 #18071515schroefset voor en gaz -110 veer achter :thumb
ken wel iemand met een draaibank, maar waar kan je nylon halen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.