Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.0E wil niet lopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2012 om 19:59 #17252528
heb een probleem met mijn 2.0E
het gaat hier om een l jetronic met voorschakelweerstanden
hij vonkt en krijgt benzine naar mijn idee teveel heb de pijlstok eruit getrokken en stonk na benzine
maar hij wou eerst wel goed lopen en nu geen kuchje of niks meer
dus denk dat ik op de een af andere manier toch de ontsteking verkeerd heb staan
hoe stel ik deze goed af en klopt het dat je een extra losse + draad moet trekken na de bobine?
verder zitten alle stekkers aangesloten incl de groene van de ecu27 september 2012 om 18:51 #18071463Heb je nog contactpunt ontsteking?
Dan loopt er een draad vanaf je startmotor naar je bobine om tijdens het starten een hogere spanning op de ontsteking te krijgen.
Wat heb je eventueel los gehad, voordat hij het niet meer deed?
Heb je de bougiekabels op je verdelerkap wellicht verwisseld?
28 september 2012 om 04:13 #18071464nee electronische ontsteking
en ja wat heb ik eigenlijk los gehad alles eigenlijk auto is opnieuw opgebouwd en het blok ook
en de bougie kabels zit in de volgorde 134228 september 2012 om 09:27 #18071465blok ook op tijd staan icm de ontsteking?
(dat je de ontsteking dus niet 180 graden verdraaid hebt)28 september 2012 om 10:27 #18071466Zal daar vanavond eens na kijken
28 september 2012 om 13:53 #18071467denk idd ook de onsteking 180 verdraait ?
hoe heb je hem op tyd gezet met punten op vliegwiel?
28 september 2012 om 15:33 #18071468nee de uitsparing in de voorste poulie gelijk aan de kerf van het huis
en als die 180 verdraait zit moet ik gewoon complete as eruit halen en een slag draaien?28 september 2012 om 17:42 #18071469as eruit en halve slag draaien anders staat hij weer preccies het zelfde.
makkelijker is om gewoon de kabels te wisselen ;)
28 september 2012 om 18:49 #18071470zo heb de ontsteking nog eens gecontroleerd doormiddel van de puntjes op het vliegwiel
en voorste poulie alles staat gewoon goed en heb ook een normale vonk
kan starten wat ik wel maar er gebeurt niks
begint wel erg naar benzine te ruiken alsof die veel te veel krijgt
en als ik met starten volgas geef dan gaat de klep van me lhm een klein beetje klapperen
is dit goed?28 september 2012 om 19:25 #18071471dat klapperen is normaal.
Ook met de merktekens op het vliegwiel kun je ook de ontsteking verdraaid hebben.om de ontsteking 1x rond te laten gaan, moet de krukas2x rond
dat stinken krijg je als de benzineniet verbrand, bv omdat hij niet vonkt als hij dat wel zou moeten. verwissel de kabels eens, best kans dat hij dan teken van leven geeft (maak wel ff de bougies droog)
28 september 2012 om 20:46 #18071472Als je punten goed heb staan moet je even kijken of rotor wijst naar degene die boven in staat
29 september 2012 om 05:47 #18071473als je het helemaal perfect wil weten, dan eerst de nokkenas checken tov krukas, en dan de ontsteking erop afstellen
29 september 2012 om 12:13 #18071474AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het merkteken op de krukaspoelie komt twee keer voorbij als deze met uitlaatslag of compressieslag bezig is.
cilinder 1 in compressie slag
merkteken krukasaspoelie of pijltje in onderblok
verdeler rotor wijst naar kerf in ontstekinghuis30 september 2012 om 01:26 #18071475Dat klopt denk dat ik een ander probleem heb als ik geschakelde plus of rechtstreeks vanaf de accu op mijn bobine zet hoor ik mijn injector tikken lijkt mij niet goed?
30 september 2012 om 06:43 #18071476Misschien is het handiger om even te vertellen waar je welke kabel precies op aangesloten hebt
30 september 2012 om 09:14 #18071477Op pin 15 van de bobine
30 september 2012 om 16:32 #18071478Volgens mij hoord dat wel had ik ook keer gehad
30 september 2012 om 19:03 #18071479Verder wel goeie massa overal aan zitten, heb vergelijkbaar probleem gehad, pakte op een gegeven moment een startkabel op minpool en op chassis en alles was opgelost. En de kabel zag er op het oog nog goed uit, niet dus!!!
Gr. Harald
30 september 2012 om 19:45 #18071480Volgens de multimeter heb ik overal goeie massa
1 oktober 2012 om 19:26 #18071481denkt dat ik het probleem heb gevonden als ik de bougie +/- 5mm van het blok houdt
dan vonkt hij wel als ik hem er tegen aan houdt dan vonkt hij niet dus zodra
de bougie in het blok zit vonkt die niet waar kan dat aan liggen?2 oktober 2012 om 17:31 #18071482vonkt hij dan van bougie naar blok? of tussen de elektrodes?
2 oktober 2012 om 18:58 #18071483Bougie na blok
2 oktober 2012 om 20:21 #18071484Bobine te zwak ?
2 oktober 2012 om 20:50 #18071485Zou kunnen heb ook al ander exemplaar geprobeerd
2 oktober 2012 om 21:38 #18071486En heb je ook al een andere bougie geprobeerd?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.