Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Aankooptips nodig, Opel Omega B 2.5 V6 uit 1999
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2012 om 13:33 #17252491
Hallo allemaal,
Binnenkort wil ik de stap maken om een van een Calibra naar een Opel omega te gaan.
Alleen weet ik niet precies waar ik op moet letten als ik een Omega koop, en op het internet is er ook niet echt een duidelijk overzicht van te vindenZelf heb ik een Omega gevonden met 145000 NAP, alleen doet de kilometerteller het niet en brand het ABS lampje, dit is te verhelpen door een nieuwe ABS computer,massakabel of pomp. Ook hier vind ik verschillende theorien over en weet ik niet wat juist is. Want ik zou graag willen weten wat dat kost aan onderdelen. Iemand een lijstje van kinderziektes en suggesties van wat het kan zijn met de ABS?
Gr. Reda
24 september 2012 om 15:52 #18069209@re2flex wrote:
Hallo allemaal,
Binnenkort wil ik de stap maken om een van een Calibra naar een Opel omega te gaan.
Alleen weet ik niet precies waar ik op moet letten als ik een Omega koop, en op het internet is er ook niet echt een duidelijk overzicht van te vindenZelf heb ik een Omega gevonden met 145000 NAP, alleen doet de kilometerteller het niet en brand het ABS lampje, dit is te verhelpen door een nieuwe ABS computer,massakabel of pomp. Ook hier vind ik verschillende theorien over en weet ik niet wat juist is. Want ik zou graag willen weten wat dat kost aan onderdelen. Iemand een lijstje van kinderziektes en suggesties van wat het kan zijn met de ABS?
Gr. Reda
dat van de abs ecu klopt
die gaan stuk en dan heb je geen teller meer en gaat je tc lampje branden
verder moet je opletten of er geen olie in het koelwater zit want dat duid op lekke warmtewisselaar
verder lekken de kunstof kleppendeksel olie wat weer bij je bougies gaat staan
bobines willen ook wel eens stuk gaan net als de drie weg klep in je koelwater systeem
draag armen voor gaan de rubber bussen op de duur van stukverder valt het wel mee
heb zelf een omega mv6 uit 98 met 340 duizend km op de klok :angel24 september 2012 om 17:22 #18069210NAP en de kilometerteller is stuk?
24 september 2012 om 18:16 #18069211@syl-astra thanks voor de tips :thumb
@joop1970: ja de km teller doet het soms wel nadat de auto van contact af is geweest en nap kan jaarlijks verschillen als de km stand maar niet lager ligt als het jaar ervoor24 september 2012 om 18:41 #18069212ok, ja als hij af en toe de stand niet update is er weinig nap meer aan natuurlijk, je weet natuurlijk niet hoe lang dat al is ;)
24 september 2012 om 18:47 #18069213Elke jaar als je de auto APK keurt moet je de km stand doorgeven dit word ook gesynchroniseerd met je NAP
24 september 2012 om 18:58 #18069214Ja dat gedeelte snapte ik. Ik bedoel juist dat als de auto zijn stand niet update de wagen dus meer kilometers gedraait heeft dan op de NAP staat vermeld. ;)
24 september 2012 om 19:28 #18069215Zou max een jaar kunnen zijn…apk moet tenslotte melding maken van de abs sensor. Maar kan idd een paar duizend km verschillen :thumb
22 oktober 2012 om 08:58 #18069208Ik zou lekker verder kijken er is genoeg Omega aanbod voor weinig geld.
Waar je op moet letten is of de motor wel rustig en stil loopt en roesten doen ze allemaal, wielkasten, deurrubbers.
Probeer geen ’98 te kopen, die hebben minder bescherming waardoor ze meer roest hebben.
Gr Colin
23 oktober 2012 om 06:33 #18069207@ColinH en de oudere bouwjaren dan 1995-1997? 1995 lijkt me zowiezo de slechtste bouwjaar van Opel
23 oktober 2012 om 07:41 #18069206wat wil je uitgeven? Zijn namelijk al wat aantrekkelijke B2 modellen te vinden…
Greetz Emiel
23 oktober 2012 om 07:58 #18069205@re2flex wrote:
@ColinH en de oudere bouwjaren dan 1995-1997? 1995 lijkt me zowiezo de slechtste bouwjaar van Opel
Tja mijn is van eind 1996 en de koets zelf is hard, bodem ook. Alleen mijn deuren waren de rubbers verroest en onderrand van de deur begon ook wat te komen.
Maar ik weet niet wat je budget is, ik heb de mijne voor een paar honderd euro gekocht. Zelf aangekleed, er wordt genoeg gedemonteerd dus er is ook genoeg verkrijgbaar ;)
Gr Colin
23 oktober 2012 om 08:05 #18069204@ColinH wrote:
@re2flex wrote:
@ColinH en de oudere bouwjaren dan 1995-1997? 1995 lijkt me zowiezo de slechtste bouwjaar van Opel
Tja mijn is van eind 1996 en de koets zelf is hard, bodem ook. Alleen mijn deuren waren de rubbers verroest en onderrand van de deur begon ook wat te komen.
Maar ik weet niet wat je budget is, ik heb de mijne voor een paar honderd euro gekocht. Zelf aangekleed, er wordt genoeg gedemonteerd dus er is ook genoeg verkrijgbaar ;)
Gr Colin
Is idd veeeeeel te vinden tegen leuke prijzen ook! Laatst een leren set tegen (stoelen, banken en deurkaarten) voor €150 :shock:
En zo kan je doorgaan…
23 oktober 2012 om 10:27 #18069203Vele Calibra liefhebbers hebben liever dat ik de calibra houd, maar ik ben echt toe aan iets groters en meer comfort. Elke dag woon werk verkeer met de calibra is ook gaan vervelen. En een omega heeft mij ook altijd aangetrokken
23 oktober 2012 om 15:03 #1806920223 oktober 2012 om 15:28 #18069201@re2flex wrote:
Vele Calibra liefhebbers hebben liever dat ik de calibra houd, maar ik ben echt toe aan iets groters en meer comfort. Elke dag woon werk verkeer met de calibra is ook gaan vervelen. En een omega heeft mij ook altijd aangetrokken
Je mag zelf tog beslissen wat je wilt… Dus kijk gewoon goed rond :thumbup
28 oktober 2012 om 20:56 #18069216Nou ben ik sinds vrijdag trotse eigenaar van een Opel Omega MV6 uit Augustus 1998. I am Proud :wub.
Fotos van de advertentie, ik maak binnenkort nieuwe fotos want heb de auto ook helemaal gepoetst.
Mijn huidige Calibra staat te koop voor weinig: http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=326228 oktober 2012 om 22:25 #18069217mooi wagen hoor
welke opties zitten er allemaal op??
ik heb ook een mv6 hier rijden super die wagens28 oktober 2012 om 22:33 #18069218Thanks!
Alle opties beschikbaar op een MV6 behalve de ingebouwde navigatie, carkit en stoelverwaming voor de achterbank.28 oktober 2012 om 22:39 #18069219bose geluid systeem er ook in dan
en heb je geen storing op je hoogteregeling van je xenon
want dat gebeurt nog wel eensen kijk even of er geen olie bij je bougies staat want die kunstof klepdeksel lekken nog wel eens
en heb je ook hoogtereling op de achter as ??28 oktober 2012 om 23:01 #18069220Ja Bose Soundsystem zit erin, maar hoe merk je of de hoogteregeling kapot is op je Xenon? als ik rijd heb altijd to nu toe goed zicht. Kleppendeksel lekt heel iets olie maar is makkelijk te verhelpen. Hoogteregeling op de achteras? waar is dat voor nodig en hoe weet ik of het werkt?
28 oktober 2012 om 23:13 #18069221Hoogteregeling op achteras zat volgens mij alleen op station. Iig voor de B2
Maar nette ride man, ziet er top uit. Hoe is dat nouw, dat zweven over de weg? Is wel comfort he :angel
Vele veilige km’s gewenst :thumb
28 oktober 2012 om 23:18 #18069222@TWA:Thanks man. Dit noem ik echt zweven op de weg :wub :wors, echt mighty lekker. Heb er geen spijt van. De bmw’s van 4000 euros rijden nog niet zo lekker. Hoe zit het met de knop voor de alarm? als ik erop druk knippert hij even en gaat weer uit.
28 oktober 2012 om 23:22 #18069223@TWA wrote:
Hoogteregeling op achteras zat volgens mij alleen op station. Iig voor de B2
Maar nette ride man, ziet er top uit. Hoe is dat nouw, dat zweven over de weg? Is wel comfort he :angel
Vele veilige km’s gewenst :thumb
nee hoor ik heb een b1 mv6 waar de hoogte regeling ook op de achteras zit standaard en dat is een sedan
dempers met luchtbalgen en compressor rechts voor28 oktober 2012 om 23:23 #18069224@re2flex wrote:
@TWA:Thanks man. Dit noem ik echt zweven op de weg :wub :wors, echt mighty lekker. Heb er geen spijt van. De bmw’s van 4000 euros rijden nog niet zo lekker. Hoe zit het met de knop voor de alarm? als ik erop druk knippert hij even en gaat weer uit.
daar schakel je het alarm mee uit voor interieur
alarm aan die je door 2 keer op afstand bediening drukken van deuren -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.