Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C1 Motorsteun (en)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2012 om 13:31 #17252490
Ik heb de laatste tijd nog al veel fibratie in mijn Z1.9DTH blok en overweeg om de baksteun en de motorsteunen te vervangen.
Vec loopt prima maar heeft bij stationair best wel veel fibratie ten op zichte van vroeger. Blok loopt wel mooi rond. Op snelheid heb ik nergens last van maar bij 1500 toeren in de eerste of tweede versnelling is het net een Fendt.Vraag, heeft dit te maken dat de motorsteunen en de bak steun hun beste tijd hebben gehad of is er iemand die nog een andere oorzaak kent?
Graag info voor dat ik die 3 steunen koop a 125 ex btw ‘t stuk :vertag De passagierszijde zou ik dan niet vervangen want die lijkt het prima te doen.
Baksteun is moeilijk in te schatten en de voor en achterste steun zou ‘m denk ik wel goed doen daar het blok licht kantelt bij gas in de tweede en derde versnelling. Toch een kleine ‘ bonk’ zegt ie dan.Blok heeft er nu 250K op zitten sinds 180K een nieuw vliegwiel, hydrauliek en koppelingsplaten.
Wie weet hier iets over te zeggen?Groet jraaf.
24 september 2012 om 16:05 #18069187Check ff easycarparts.nl
Heb zelf daar de motorsteun gekocht voor iets van €58 incl.
Eventueel kan je ff proberen te checken door de auto op een brug te zetten of hoog genoeg dat je eronder kan kijken.
En qua slijtage en km stand, sja mijne heeft 203k gelopen en was doorgesleten.
Bij slijtage zie je snel aan dat de dunne stukjes rubber weg gesleten zijn:
24 september 2012 om 17:23 #18069188Thanks voor de Pica Kim :thumb
Is idd een wereld van verschil. Zal zeker uitmaken als die van mij er ook zo uit ziet.Via je link heb ik nu de achterste steun :thumb Helaas hebben ze de voorste en de baksteun niet. Nog ff verder zoeken dan maar.
Ook nog gezocht op google naar de symptomen die ik heb:
Wilde verhalen over verrotte verstuivers, verstopte carterventilatie en zelfs krukaspoelies die zouden zwabberen :hmmzAls iemand bij dit nog een tip heeft, graag!.
Groet jraaf24 september 2012 om 18:52 #18069189Voorste en achterste steun zijn meen ik hetzelfde, maar moet ik ff om liegen.
Check hier anders nog ff met je kenteken:
http://www.winparts.nl/96/motor/motor-onderblok/motorsteun?automerk=OPEL&automodel=VECTRA+C++%7C++2002.04-%3F%3F%3F25 september 2012 om 05:23 #18069190Laat je injectoren eens reinigen, grote kans dat daar het probleem zit.
27 september 2012 om 12:39 #18069191@yzf1kr wrote:
Laat je injectoren eens reinigen, grote kans dat daar het probleem zit.
Da’s een dure grap maar ik kom die oorzaak ook tegen op internet.
Morgen ga ik langs in Soesterberg voor een eerste diagnose.
Wordt vervolgd.Groet jraaf
27 september 2012 om 17:22 #18069192Reinigen is niet zo duur.
Paar tientjes per stuk.27 september 2012 om 21:00 #18069193@yzf1kr wrote:
Reinigen is niet zo duur.
Paar tientjes per stuk.Als je een goed adres voor mij hebt.
Hoor ik dat graag.Morgen ga ik bij een bedrijf langs die er in gespecialiseerd zijn.
Ze willen eerst luisteren en rijden om andere oorzaken uit te sluiten.Groet jraaf.
28 september 2012 om 12:06 #18069194Goed, diagnose is dat er misschien een verstuiver niet goed functioneert. Symptoom, overmatig trillen van het blok. Verder ook de diagnose dat het lagerhuis van de aandrijflijn rechts naar de filistijnen is. Er zit erg veel speling op wat je ook steeds duidelijker gaat merken als je ‘m flink belast. Voorts is de achterste motorsteun (zie Pica van Kim)niet helemaal door maar mag wel vervangen worden.
Kosten vier verstuivers testen a 17,50 per stuk.
Nieuwe verstuiver a 175 per stuk.Prijsopgaaf voor Lagerhuis aandrijving heb ik nog niet.
Iemand ervaring met het demonteren van verstuivers?Het laten doen kost rond de 350 euri :puke
Groet jraaf
29 september 2012 om 10:59 #18069195Demonteren verstuivers zie how2 die ik heb geschreven, bij mij 30 min werk. (makkelijk als ze niet verroet zijn).
Bij mij waren de kosten voor het reinigen en 2 nieuwe verstuivers 480 euro (430 voor 2 nieuwe verstuivers en 50 euro voor het reinigen).
Daarbij heb ik ze zelf uit het blok gehaald..Ps. let op met de verstuivers plaatsen, de zitting moet goed schoon zijn en daar heb je speciaal gereedschap voor als ze echt vuil zijn!
Op dit moment ben ik ook aan het overwegen om de vectra de deur uit te doen, mede dankzij die hoge onderhoudskosten die er telkens weer om de hoek kijken.
Nu praat je over een paar verstuivers en dan nog een of ander lager.
Over een paar maanden praat je weer over een grote beurt + distri. riem.Dus make your math..
29 september 2012 om 11:40 #18069196Thanks Robke,
Ik pak die how2 er bij als het zo ver is.
Ik ga eerst het aandrijflagerhuis aanpakken. Die zit mij meer dwars dan een mogelijk niet goed functionerende verstuiver. Daarna maar eens kijken of ultrasoon reinigen iets brengt.
Wat voor speciaal gereedschap heb je nodig voor de reiniging van de ‘zitting’ waar de verstuiver inzit?De ‘math’ heb ik al gedaan :jerry Wat ik de afgelopen 4 jaar aan onderhoud heb uitgegeven had ik nu een bijna nieuwe Corsa kunnen kopen en de 5×5 deal helemaal :vertag
Groet jraaf
29 september 2012 om 12:46 #18069197Tja, je wil het niet geloven, maar ik blijf er bij dat een deel van de kosten toch het gevolg is van extra slijtage door alle modificaties.
Het extra vermogen icm met het extra gewicht aan je wielen (remmen + velgen) pleegt toch een flinke aanslag op alle onderdelen.
29 september 2012 om 14:26 #18069198@yzf1kr wrote:
Tja, je wil het niet geloven, maar ik blijf er bij dat een deel van de kosten toch het gevolg is van extra slijtage door alle modificaties.
Het extra vermogen icm met het extra gewicht aan je wielen (remmen + velgen) pleegt toch een flinke aanslag op alle onderdelen.
Moah, daar wil ik wel in mee gaan hoor :afro
Aandrijfassen krijgen bij mij flink de wind van voren en het ongeveerd gewicht is idd hoger.
Alhoewel er dezelfde stabi dikte op een OPC zit als een ZDTH. Aanbouwdelen zoals turbo staan idd onder een iets hogere druk. Het zijn nu ook de kilometers die meetellen. Heb nu 250 op de klok. Ben er niet verbaasd over dat er hier en daar wat slijt. Doet alleen z’n pijn in je portemonnee :thumbdownGroet jraaf
29 september 2012 om 21:01 #18069199@jraaf wrote:
@yzf1kr wrote:
Tja, je wil het niet geloven, maar ik blijf er bij dat een deel van de kosten toch het gevolg is van extra slijtage door alle modificaties.
Het extra vermogen icm met het extra gewicht aan je wielen (remmen + velgen) pleegt toch een flinke aanslag op alle onderdelen.
Moah, daar wil ik wel in mee gaan hoor :afro
Aandrijfassen krijgen bij mij flink de wind van voren en het ongeveerd gewicht is idd hoger.
Alhoewel er dezelfde stabi dikte op een OPC zit als een ZDTH. Aanbouwdelen zoals turbo staan idd onder een iets hogere druk. Het zijn nu ook de kilometers die meetellen. Heb nu 250 op de klok. Ben er niet verbaasd over dat er hier en daar wat slijt. Doet alleen z’n pijn in je portemonnee :thumbdownGroet jraaf
Hey hey, als je net als ik 4500 euro aan reparaties hebt in 4 mnd mag je pas klagen he :jerry
29 september 2012 om 22:52 #18069200Het tooltje hebben ze bij Vissers (auto elektro) in denbosch.
Het is een polijstsetje waarmee ze de zitting van de verstuiver kunnen reinigeren incl. het gat waar hij inzit.
Ik heb het schoon kunnen krijgen dmv remmenreiniger + poetsdoeken :) (ben er wle een uurtje mee bezig geweest).Succes!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.