Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Baba’s bak, Verkocht :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2012 om 11:42 #17252463
Beste forum genoten,
In navolging van enkele andere forum leden start ik bij deze ook mijn eigen topic zodat ik jullie kan vermaken :) en input krijg op mijn vragen. Wij rijden sinds juni 2012 een Vectra C2 SW executive 2.2-16V DGI uit 2008. Op dit moment met zo’n 80.xxx op de teller.
Wat is er tot nu toe aan gedaan:
De achterkant is gecleaned op het Opel logo na;
Distributieketting vervangen bij 74.xxx :shock:;
Rubberen mattenset erin gelegd;
Xenon setje 6000K en 3400K blue vision stadslicht (de 6000k stads leds knipperen i.v.m. canbus);
Interieur en exterieur reiniging;Motorisch weet ik vrijwel niks van auto’s af. Je moet ergens olie induwen en brandstof als ik me niet vergis… Aangezien dit stukje zelfkennis aanwezig is wil ik mij richten op enkele visuele aanpassingen zodat de auto in ieder geval blijft rijden.
Wat wil ik nog graag gedaan hebben, in volgorde:
Achterlichten vervangen door gerookte units;
Koplamp units vervangen door zwarte units;
Remmen, schijven en blokken, vervangen rondom;
18″ opel speedline velgen regelen;
Verlagings veren (zover de schokdempers nog in orde zijn);
Voorbumper en motorkap laten spuiten ivm krassen en steenslag;De ondersteuning door pics (lees het vermaak stukje :) ):
Bij aanschaf:
Mattenset:
De xenon en stadsverlichting:
voor:
Na:
De exterieur reiniging, het resultaat:
Dan nu meteen al enkele vragen:
Na de reiningsbeurt leek de auto helemaal top uit te zien (zie foto’s). Als de auto echter in de zon staat en je kijkt er vanuit een bepaalde hoek in dan komen opeens behoorlijk lelijke strepen inzicht (schuur/polijst strepen?). Ik ben hiervoor terug gegaan naar het bedrijf die de reiniging hebben uitgevoerd. Deze geven echter te kennen dat deze strepen reeds aanwezig waren. Zie hier wat ik precies bedoel:
Deze strepen zijn over de volledige auto terug te vinden. Hoe kom ik hiervan af, kom ik hier uberhaupt wel vanaf zonder de auto te laten over spuiten? De auto is gepolijst en in de was gezet. De was is een eigen merk wat zij gebruiken afkomstig uit engeland conform adres gegeven.
Vraag over de achterlicht units. Ik zit nu al enkele weken rond te surfen naar een volledige ” gebruikte” set gerookte achterlichten. Ik vind tot op heden alleen losse units of volledige nieuwe units, welke ik lichtelijk te duur vindt. Mocht iemand tegen deze units aanlopen laat me dit dan even weten.
Voor de koplampen heb ik al enkele units kunnen vinden. sommige units hebben echter geen motortje erinzitten. kan ik deze eenvoudig uit mijn huidige units omwisselen of zeggen jullie, niet aan beginnen?
Dit was het tot nu toe. Als de bovag garantie volledig is afgelopen ga ik kijken naar de andere aanpassingen. Ik hoor graag jullie reacties :)
Ben nog iets vergeten. Ik wil tevens een andere luchtfiter erin zetten en het kapje verwijderen. Ik heb hier onangs een topic over gelezen viewtopic.php?f=6&t=164518&hilit=luchtfilter. Graag tevens hierover jullie input. Is het zinvol en zoja welke filter (heb merken green en k&N terug zien komen op het forum) kan ik dan het beste pakken voor mijn blok?
23 september 2012 om 12:51 #18068633Hoi Baba,
Nette vec met een prachtig interieur :thumb
Voor die krassen heb ik niet 123 een oplossing. Ik heb een paint restoration kit van Meguires en ben daar wel tevreden over.Tinted achterlicht setje is idd moeilijk te vinden. Heb de mijne uiteindelijk in GB kunnen scoren.
Stel motortjes van de koplampen kun je zo overzetten, mag geen probleem zijn.Groet jraaf
23 september 2012 om 16:26 #18068634Hey,
knappe wagen!
Mbt de hologrammen die aanwezig zijn na de poetsbeurt is het een kwestie van of niet de juiste manier van poetsen of niet de juiste middelen, of het poetsresidu niet weggehaald.
Wellicht dat je met een goede wasbeurt (2emmer methode) al wat resultaat kan behalen.
Mocht dit niks uithalen kan je altijd even contact met me opnemen, wellicht dat ik wat kan uithalen.23 september 2012 om 16:44 #18068635Thx voor de reacties heren.
@Jeroen, de emmer methode helpt niet. Het lijkt ook onder de waslaag te zitten. Als ik de auto nu opnieuw laat polijsten zou dit dan opgelost kunnen worden?23 september 2012 om 16:48 #18068636De autopolijsten, als laatste de anti-swirl pakken. Deze haalt eventuele hologrammen/strepen weg zonder dat het de lak verder aantast. Doe ik zelf altijd mijn autootje mee als er geen beschadiging zijn maar toch hard wil laten glimmen! :thumb
Koplampen kan je zelf wellicht zwart maken door glas eraf te halen, er is een how to hier op het forum voor de vec C1 koplampen. C2 koplampen zal wel een beetje hetzelfde zijn.Maar mooie bak hoor, zeker ook het interieur. Welk audio systeem ligt erin? king:
23 september 2012 om 16:55 #1806863723 september 2012 om 17:13 #18068638@Sander, op dit moment de cd70 met alles, blauwetand, gesproken wegenverteller etc ;) Denk dat ik daar ook bij laat aangezien dit lekker werkt in combo met de stuurwiel bediening. Ook de combo met mijn telefoon gaat lekker ophalen bellijsten etc. Mogelijk andere speaker set maar dat staat heel erg laag op het verlanglijstje.
@Jeroen, jij bent retesnel kerel. Je hebt er ook al eentje terug :)23 september 2012 om 18:33 #18068639kijk hier een voor de achterlichten
http://www.schadeautos.nl/demontageautos.php?pageNum_result=1&totalRows_result=136&merk_demontage=opel&type_demontage=vectra” onclick=”window.open(this.href);return false;
zwarte koplampen: http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=329364&from=120#” onclick=”window.open(this.href);return false;
verder een mooie vectra :thumb
23 september 2012 om 18:42 #18068640Thx voor de site, die ga ik zekers in de gaten houden, mooi man :thumb
Edit: die koplampen zijn voor linksrijdende auto’s :(
24 september 2012 om 12:27 #18068641Die vlekken doen me denken aan mijn vorige auto. Die had wat plekken van vogelschijt in de lak. :swear
24 september 2012 om 14:47 #18068642AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi man ook een eigen topic veel mooier dan overal wat posten. :kewlpics :kewlpics :thumb
24 september 2012 om 14:49 #18068644Jeps dank voor de tip :)
24 september 2012 om 14:51 #18068643het is dat je er zwarte matten in hebt zitten, anders moest je elke keer als je instapte je voeten vegen :P
wel een bloedmooie wagen! :thumb
24 september 2012 om 17:07 #18068645Beste forummers (raar woord dit, niet?),
Ik ben per ongeluk tegen update 4 aangelopen (18″ opel speedline velgen regelen)en heb daar enkele vragen over. Ik kan aan een set opel speedline velgen komen van een sloop/demontage auto. Nu wil ik voordat ik daadwerkelijk ga kijken graag jullie mening over waar ik op moet letten bij 2e hands velgen.
– Geen scheuren?
– Hoe kan ik controleren of de velg krom is?
– Kan ik controleren of dit daadwerkelijk orginele opel velgen zijn?
– Tot welke mate van beschadiging is eventueel repareerbaar?
– Wat kan ik visueel nog meer controleren aan de velg?
Alle tips zijn welkom.Dan nog de volgende “domme” vraag: ik heb op dit moment 17″ velgen waar de winterbanden met de volgende maat op gaan komen 225/45 R17. Ervanuitgaande dat ik de 18″ velgen aanschaf, welk bandenmaat moet ik hier dan op laten leggen zodat de zomer en wintervelg (compleet met band ;) ) uitwisselbaar zijn zonder problemen? Of kan dit niet en dien ik ieder seizoen de auto te laten uitlijnen of iets dergelijks? De vraag wordt gesteld met de achterliggende gedachte om zelf de velgen te wisselen per seizoen ipv iedere keer naar de garage te rijden en daar de velgen te laten wisselen.
Ik zie graag jullie reacties!24 september 2012 om 17:28 #18068646Hey Baba, volgens mij zal het niet zo veel uitmaken als je de zomers op 225X40X18 zet of 225X45X18 in verhouding tot je winterbanden. Kunt dit zelf met de opcom instellen.
Uitlijnen raad ik toch wel aan 1 maal per jaar maar da’s een keuze. Vooral achter merk ik ieder jaar weer dat het nodig was en dat heeft niks met banden wisselen te maken.2de hands velgen zou ik persoonlijk niet van een demontage auto overnemen. Is toch een heel essentieel belang z’n velg voor je veiligheid king:
Groet jraaf.24 september 2012 om 17:36 #18068647Ligt eraan waarom hij gesloopt is dan ;) Als de wagen in elkaar ligt zou ik er ook niet aan beginnen inderdaad.
24 september 2012 om 20:05 #18068648Je kunt bij de bandenboer de velgen laten nakijken,ik heb eens ‘n pietje precies ‘n set velgen verkocht,en hij liet dit ook doen.
Weet je direkt alles….Sent from my iPhone using Tapatalk
11 oktober 2012 om 13:25 #18068625Beste medeforummers,
Na wat mensen te hebben lastig gevallen ben ik eruit, ik ga vanavond een K&N (inleg/paneel) luchtfilter bestellen. Niet vanwege de discussieerbare “performance” winst maar meer vanwege het gemak om niet iedere keer dat papieren ding te hoeven vervangen (liever lui dan moe, heb niet voor niks een kantoorbaan ;) ).
Ervaringen over K&N of andere merken luchtfilters zijn welkom (ondanks dat dit al regelmatig is besproken). Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen als ik hem met een beetje geluk van het weekend erin heb zitten.
P.S. Dat velgen verhaal is niks geworden. Eerst de winter door daarna zien we wel verder :)
11 oktober 2012 om 16:43 #18068621Prima ervaring met K&N :thumb
Lul verhalen over vervuiling van LMM door vettigheid is weerlegt door K&N op de SEMA van 2009.
Hebben ze 5 dagen lang een blok laten lopen met achter ‘t filter output een wit papierendoek, totaal geen vervuiling na de ‘run’ .Heb in mijn dbilas nu ook een K&N en had hiervoor een Courtenay (zelfde principe)
Of ‘t meer pk’s geeft, geen idee :hmmz Merk wel dat ‘t blok gretiger oppakt en beter op toeren komt maar ook dat gevoel ben je na een week kwijt.Groet jraaf
13 oktober 2012 om 17:59 #18068618Mensen,
Vandaag de K&N paneelfilter ontvangen en geplaatst. Daarnaast heb ik ook het kapje verwijderd zoals besproken in de eerste paar posts van dit topic: posting.php?mode=reply&f=6&t=169690. Na een 100 kilometer te hebben gereden valt mij op dat de motor met deze filter een stuk rustiger is. Daarnaast pakt hij eerder op, reageerd beter, in de lage toeren. In de hoge toeren merk ik totaal geen verschil. Daarnaast is het verbruik tot nu toe iets gestegen naar 9.3 op de 100 waar ik normaal rond de 8.8 op de 100 zit.
Graag hoor ik jullie reacties of jullie ook deze “voordelen” of “nadelen” ervaren bij het vervangen van de standaard filter.
Tot nu toe ben ik tevreden over de aanpassing (filter optie opgelost) :).
18 oktober 2012 om 05:36 #18068624Een vraag,
De vec van ons staat regelmatig enkele dagen stil. Wat mij na enkele weken steeds meer begint op te vallen is, dat als ik ga rijden dat ik veel trillingen in het stuur heb boven de 100km/h. Met name tussen de 120 en 140 km/h hij lijkt dan zoekende naar een goed spoor? Na enkele minuten wordt het getril minder. Als ik vervolgens meerdere dage achter elkaar rij heb ik minder last van het trillen (trillen blijft wel).
De auto staat bij ons op de oprit op een lichte helling. Daarnaast zijn in juni alle banden vervangen en gebalanceerd (zomer banden). Iemand enig idee wat dit kan zijn, of hier al eens van gehoord?
18 oktober 2012 om 05:44 #18068623Even over je filter, die moet je ook af en toe schoonmaken ;)
trillingen kan zijn wiellager gaar, onbalans in de wielen of slechte uitlijning
18 oktober 2012 om 05:58 #18068622@Baba wrote:
Een vraag,
De vec van ons staat regelmatig enkele dagen stil. Wat mij na enkele weken steeds meer begint op te vallen is, dat als ik ga rijden dat ik veel trillingen in het stuur heb boven de 100km/h. Met name tussen de 120 en 140 km/h hij lijkt dan zoekende naar een goed spoor? Na enkele minuten wordt het getril minder. Als ik vervolgens meerdere dage achter elkaar rij heb ik minder last van het trillen (trillen blijft wel).
De auto staat bij ons op de oprit op een lichte helling. Daarnaast zijn in juni alle banden vervangen en gebalanceerd (zomer banden). Iemand enig idee wat dit kan zijn, of hier al eens van gehoord?
Dat is normaal je banden zakken in als je auto lang stil staat.
Door het rijden wordt het rubber warm en neemt de band de oorspronkelijke vorm weer aan.
Vaak is de oorzaak te lage banden spanning.Verhoog de banden spanning met 0,2 a 0,3 bar.
18 oktober 2012 om 06:43 #18068620@trashmetal, dat is de gedachte achter het vervangen, schoonmaken en terugzetten ipv verwisselen :). Ik heb tevens een reinigingskit met reiningingsspul en olie van K&N erbij gekocht. Zijn er nog andere manieren om de zaken die jij aangeeft te controleren? Met name het lager? Het balanceren zal over enkele weken opnieuw gebeuren als ik de winterbanden erop laat leggen. Het uitlijnen hoor ik vaker terugkomen bij de C vecs, is dit een “bekend” kwaaltje?
@Arjontje, thx voor de info dat inzakken is nieuw voor mij . Aan de banden spanning heb ik wel al gedacht. Ik heb ze allemaal op eco gezet volgens het boekje 2,5 bar. Dat heb ik een week of 3 geleden gedaan. De trillingen blijven idem aan het begin erg en naar verloop van tijd tijdens het rijden minder maar ze blijven wel aanwezig.P.S. met enkele dagen bedoel ik hooguit 4 dagen…
18 oktober 2012 om 07:07 #18068617Ik zou je voorbanden nog een keer laten balanceren. Zeker omdat de trilling ook na verloop van tijd blijft.
Trillingen rond de 130km/u is toch vaak een teken van onbalans.
Ik balanceer mijn banden meesal 2x per jaar ! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.