Dpf filter vervangen moet dit???

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Dpf filter vervangen moet dit???

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252315
    mike hammer
      Lid sinds:
      7 November 2009

      De garage zegt dat bij 90000km het roetfilter vervangen dient te worden.
      Klopt dit???
      Want dat is volgens mij een heel duur geintje.
      Wie weet hier iets van????

      #18066746
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Als ie goed werk, nee..

        Willem

        #18066747
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Is de grootste onzin die ik een dealer ooit heb horen vertellen. Pas als ie kapot is dien je ‘m te vervangen. Dit hoeft overigens pas van af 2007 (ben niet helemal zeker, kan ook 2008 zijn ) modellen want van af die bouwjaren valt ie onder de nieuwe apk uitlees methode, via de obd. Van voor dat bouwjaar kun je ‘m bij niet functioneren verwijderen zonder apk gvolgen. Maar aangezien het hier over een 2009 model gaat, niks aan doen en niks vervangen tot ie echt kapot is en niet meer regenereerd.

          Groet Jraaf.

          #18066748
          Robke1
            Lid sinds:
            2 November 2010

            Mijn DPF is pas rond de 190dkm vervangen, wellicht zat hij er iets naast.
            Wat vaker voorkomt is dat het regeneren niet werkt om reden x (wordt hier en daar over gesproken defecte sensoren etc.)

            #18066749
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              En mocht je hem moeten vervangen , doe dit dan niet bij de dealer voor 1400 euro , maar kijk op ebay.de. Net over de grens bij Bad Bentheim ( Enschede ) zit een bedrijf die de zelfde verkoopt voor 499 euro !

              #18066750
              mike hammer
                Lid sinds:
                7 November 2009

                oke bedankt jongens voor alle tips en adviezen.
                Ik ga hem nu naar de dealer brengen voor de zoveelste stotter diagnoze.
                Ik denk dat ze dit nooit gaan oplossen dit is nu al 3 jaar.

                #18066751
                mike hammer
                  Lid sinds:
                  7 November 2009

                  Auto is terug van de garage.
                  Ik had het verkeerd begrepen het BRANDSTOF filter moet vervangen worden bij 90000km.
                  Alles gecheckt en alle waardes zijn goed dpf filter was 0% dus prima in orde.
                  Fiat toepassing zat er ook tussen.
                  De garage kan verder niks meer doen.
                  En ja hoor op de terugweg weer stotteren.
                  En vandaag gereden en niks aan de hand(tot nu toe dan).
                  Hopen dat het maar weg blijft.

                  #18066752
                  jraaf
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2008

                    Rare VOD. Het brandstoffilter dien je om de 25.000 km te vervangen. :vertag
                    Is een belangrijk onderdeel van het heel houden van je inspuitrail etc.

                    Een vraag over dat stotteren;
                    Wat is je rijstijl? Rijd je veel kleine stukjes?
                    Rijd je veel snelweg kilometers in de 6de versnelling bij een snelheid van max 120 km per uur?
                    Met andere woorden, ben je een rustige rijder?

                    Zoja, gooi er dan eens 500 ml Forte voor Diesel in je tank en ga in de avond naar Duitsland, rijd ‘m warm en ga dan eens flink dat blok in z’n toeren gooien. Stief een dik uur gas op de zuigers. Met andere woorden eens flink schoon blazen. Als dat niet baat weet ik ‘t ook ff niet meer.

                    Groet jraaf

                    #18066753
                    mike hammer
                      Lid sinds:
                      7 November 2009

                      Wij rijden echt wel door met die auto.
                      Ik heb er vorig jaar aaok al 2 bussen forte in gegooid.
                      en nu zit het er weer in.
                      Ja ff naar duitsland dat is ook weer zoiets ben 3,5 uur aan het rijden heen en terug naar de grens.
                      Maar de auto heeft 3 weken geleden nog flink op z’n donder gehad met de caravan(1500 kg) erachter.
                      Wij weten het ook niet meer.
                      Dus we kijken het wel aan.

                      #18066754
                      jraaf
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 January 2008

                        Maar max 100 met de caravan er achter in z’n 6(1900 toeren) Dan krijgt ie niet echt op z’n donder. Lage toeren met hoge belasting (berg op met 1500 kilo erachter) is juist funest voor het blok. En met de caravan er achter eerder in z’n 5 of zelfs 4 bij meer toeren die berg op. Ik heb het over bij WARME MOTOR flink door trekken naar de 5 duizend toeren in z’n 2, 3 en 4 etc. en goed door schakelen en trappen.

                        Groet jraaf

                        #18066755
                        mike hammer
                          Lid sinds:
                          7 November 2009

                          En als je dan bijvoorbeeld een tijd met 5 duizend toeren in z’n 3 blijft rijden op de snelweg?

                          #18066756
                          jraaf
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 January 2008

                            @mike hammer wrote:

                            En als je dan bijvoorbeeld een tijd met 5 duizend toeren in z’n 3 blijft rijden op de snelweg?

                            Dat zou ik niet doen. Wat ik bedoel is dat als je de snelweg op gaat je ‘m flink moet intrappen van af 2. en dan helemaal door trekken in 3,4 en 5.
                            Dit proces een paar keer herhalen. Wel natuurlijk zorgen dat ie goed WARM is :angel

                            Ik laat ‘m na zo een invoeg actie echter wel rustig een tijd in z’n 5 staan bij 4000 toeren.
                            Let wel, dit zijn acties die ik al geruime tijd doe na dat ik roet problemen op het gehele inlaat traject en dpf traject heb gehad. Tot op heden heb ik geen last meer van dat dichtslibben. Ik kan en ga geen verantwoordelijkheid nemen voor de hier boven beschreven handelingen.

                            Groet jraaf

                            #18066757
                            speaker
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 March 2007

                              4000t/m is wel erg veel raafie !!

                              king:

                              #18066758
                              mike hammer
                                Lid sinds:
                                7 November 2009

                                Ja en dat in z’n 5 dan loopt hij al door de 200 km/u.
                                dat zal ik maar niet doen hier in nederland.
                                Je zegt elke 25000km filter vervangen maar de auto moet om de 30000km een beurt volgens het schema van de vod.
                                Ik dacht dat het alleen bij een grote beurt moest ofzo.

                                #18066759
                                RISL
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2011

                                  @jraaf wrote:

                                  @mike hammer wrote:

                                  En als je dan bijvoorbeeld een tijd met 5 duizend toeren in z’n 3 blijft rijden op de snelweg?

                                  Dat zou ik niet doen. Wat ik bedoel is dat als je de snelweg op gaat je ‘m flink moet intrappen van af 2. en dan helemaal door trekken in 3,4 en 5.
                                  Dit proces een paar keer herhalen. Wel natuurlijk zorgen dat ie goed WARM is :angel

                                  Ik laat ‘m na zo een invoeg actie echter wel rustig een tijd in z’n 5 staan bij 4000 toeren.
                                  Let wel, dit zijn acties die ik al geruime tijd doe na dat ik roet problemen op het gehele inlaat traject en dpf traject heb gehad. Tot op heden heb ik geen last meer van dat dichtslibben. Ik kan en ga geen verantwoordelijkheid nemen voor de hier boven beschreven handelingen.

                                  Groet jraaf

                                  Wat is het verschil tussen een aantal keer flink doorstampen in derde versnelling of in vijfde versnelling? Lijkt me toch dat je bij beide de motor lekker warm stookt en schoon brandt.

                                  M’n ouders hebben een Vectra C1 met Z22YH, rijden soms enige tijd korte stukjes met als gevolg sludgevorming. Als ik dan de Vectra ‘s avonds een keer warm rijd en een uurtje flink stamp in de polder (lees tweede, derde en vierde versnelling), dan is alle sludge weg en is de uitlaat ook weer mooi schoon gebrandt.
                                  Als de uitlaat lekker tikt zodra je klaar bent, heb je je Vec (mijn inziens) lekker warm gereden :thumb

                                  #18066760
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Doorstampen in 3e gang, = Zinloos!!!
                                    – dan gaat ie trekken (Piek roetuitstoot, dus interne vervuiling motor, door Turbogat, en tegen de tijd dat ie dan lekker op druk is, moet je weer schakelen.

                                    Voordeel met doorhalen in 5 is dat je langer Volle druk rijd en dan de boel wel warm rijdt.

                                    Mooiste is lange stukken toppen, daar word de motor echt schoon van, maar dat kan dan alleen bij de oosterburen en het lieftst s’nachts.

                                    Willem

                                    #18066761
                                    jraaf
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 January 2008

                                      Ik rijd ‘m de snel weg op in Duitsland als ie warm is na een ritje Utrecht Enschede:
                                      2 de versnelling 4000 toeren en schakelen, 3 de versnelling 5000 toeren en schakelen, 4de versnelling 5000 toeren en schakelen en dan in 5 bij 4000 toeren idd in Duitsland lekker knallen, boven de 200 KM per uur. Zit overigens op 221 op de navi. Weinig turbo gat hoor. Vec zit lekker vlot weer in z’n toeren. Maar zo houd ik ‘m wel schoon.

                                      @mike hammer wrote:

                                      Ja en dat in z’n 5 dan loopt hij al door de 200 km/u.
                                      dat zal ik maar niet doen hier in nederland.
                                      Je zegt elke 25000km filter vervangen maar de auto moet om de 30000km een beurt volgens het schema van de vod.
                                      Ik dacht dat het alleen bij een grote beurt moest ofzo.

                                      Ik ga der speciaal voor naar Duitsland. s’nachts alleen ff opletten waar je rijdt Willem. Dit i.v.m. de Lärmschutz :jerry
                                      In mijn handboek staat brandstoffilter verwisselen om de 25K (of ontwateren)Ik verwissel ‘m.

                                      @ Speaker, :jerry Gas op de zuigers he.
                                      Groet jraaf

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.