Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Wat kan dit zijn..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2012 om 08:18 #17252237
Hallo forum bezoekers
als ik met mijn Stigra over een drempel rij met 20-30km/h dan hoor je hem steeds achter Knoeken
net als of hij op het eind van de vering tiktiemand eenig idee wat dit kan zijn
alvast bedankt
14 september 2012 om 08:19 #18066063Gebroken veer?
Kapotte schokdemper?Je kunt even onder de auto kijken of je iets ziet.
14 september 2012 om 08:23 #18066064Donder bliksem wat zijn jullie hier toch altijd lkkr snel :D
nee ik kan niks zien denk zelf een kapot schokbreker want opt apk papier staat al dat er 1tje lekage vertoont
is dit makkelijk zelf te fixen ?
14 september 2012 om 08:44 #18066065Ja, daar zal een nieuwe schokdemper onder moeten (en dan gelijk links en rechts wisselen).
Gebroken veer is soms lastig te zien, dan kun je beter met je vingers langs de windingen van de veer gaan om te voelen of er ergens een scherpe kant zit.
14 september 2012 om 08:54 #18066066vertoont die lekkage of is het een adviespunt?
daar zit namelijk nog wel eens verschil tussen :P
14 september 2012 om 09:04 #18066067@dion87 wrote:
vertoont die lekkage of is het een adviespunt?
daar zit namelijk nog wel eens verschil tussen :P
het is een advies punt maar hij vertoont wel lekage dus goed doen zal hij het wel niet meer eens em kijken wat die schokbrekers kosten meteen maar allebij achter vervangen lijkt mij
14 september 2012 om 09:06 #1806606888 euro voor 2 stuks ex verzendkosten :(
14 september 2012 om 09:07 #18066069Tja….autorijden kost geld ;)
Je kunt het prima zelf doen, dan bespaar je nog steeds een hoop geld t.o.v. een garage.Wel uitkijken met de veren, dat die niet wegspringen als je ze van spanning afhaalt of op spanning zet.
14 september 2012 om 09:11 #18066070moet ik daar nog speciaal gereedschap voor hebben bijv iets wat de veren in knijpt of zo
14 september 2012 om 10:17 #18066071Ja, je hebt veerspanners, maar dat is niet superveilig.
Er is een veiligere manier, maar de exacte manier hoe je dat doet is me even ontschoten (ik gebruikte ook veerspanners).
We hebben het een tijd terug op het forum nog besproken, zal even kijken of ik het kan vinden :thumb14 september 2012 om 10:26 #18066072Gevonden:
Auto op bokken. Krik onder achteras waar de veer zit , schokdemper los draaien. Krik laten zaken hier door gaat de veer langzaam van spanning vsn spanning en kan je hem zo weg pakken.
En terug zetten het om gekeerde doen , dus veer op spanning zetten schokdemper vastzetten .
KlaarKomt uit dit topic: viewtopic.php?f=5&t=164096&hilit=veerspanner
Als je dat eens doorleest, ben je een heel eind voorbereid om veilig de veer er tussenuit te halen. Is wel bij een Astra G.En nog gemakkelijker, ik had eens een stel Engelse how-to’s. Ik had er een stel vertaald, een stel in het Engels geplaatst en Vertiligo heeft de laatste voor me vertaald en geplaatst: viewtopic.php?f=126&t=164049
Is wel een Astra G waar het over gaat, maar weer een stukje voorbereiding.14 september 2012 om 13:34 #18066074Standaard tigra dingetje.. Uitlaat klem die niet gedraaid is ;)
Deze komt tegen je bodemplaat aan bij drempels..14 september 2012 om 13:36 #18066073Dat kan ook…zat ook net te denken, zou je uitlaatrubber niet uitgerekt zijn waardoor deze de onderkant van je wagen raakt?
Maar goed, lekke dempers moet je sowieso vervangen.
14 september 2012 om 18:41 #18066075@Dominic ik ben laatst nog op de brug geweest om de uitlaat te fixen de flens(half weggerot) tussen de voorpijp en het deel met de Katalysator heb er een stuk pijp tussen gelast toen is mij niks opgevallen vond wel dat de gehele uitlaat vrij soepel/los in de rubber hing
misschien zijn de rubbers af ?
maar het is echt iets van de laatste tijd dat geknoeker/tik en het lijkt echt van achter te komen als ik rij maar ik rij 99 van de 100 alleen dus ik heb nog geen second opinion XD
14 september 2012 om 20:10 #18066076AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RISL wrote:
..de exacte manier hoe je dat doet is me even ontschoten..(ik gebruikte ook veerspanners).
Leuke woordspeling ook.. :thumb
Maar wat ik zeggen wou, het kan best zijn dat er tegen de uitlaat getikt wordt, toen ik mijn eerste uit 96 kocht.. had ik dat ook, maar dat was redelijk snel te verhelpen. Gebeurde alleen ook bij hobbels en oneffenheden in het wegdek.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.