Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › backfireklep en soms slecht starten C30NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2012 om 11:20 #17252219
Hallo,
Ik heb een Opel D Rekord met een C30NE motor op LPG. Benzine zit ook niet meer aangesloten, dus hij rijdt alleen op LPG. Sinds ik hem in januari gekocht heb, heb ik al aardig wat problemen met de motor en de afstelling gehad. De verdamper heb ik ondertussen gereviseerd en een aantal slangetjes waar ie valse lucht lekte zijn vervangen. Ben ook al 2x bij een garage geweest om hem af te laten stellen. Heb wel het idee dat het steeds beter wordt, maar het is nog niet optimaal.
Tegenwoordig heb ik eigenlijk alleen nog af en toe problemen tijdens het starten. Soms begint ie met een knal (backfire) en soms wil ie gewoon helemaal niet aanslaan. Vd week startte ik hem en toen gooide ie er met een knal het (sport)luchtfilter af. Deze er weer op gezet en hij startte en liep vervolgens prima. Maar ik heb vd week ook al 2x gehad dat ie gewoon helemaal niet wilde aanslaan. Met aanslepen lukte het dan wel. Wat betreft de backfires wil ik er een klep op zetten. Deze klep leek me wel wat
http://www.ebay.nl/itm/LPG-Backfire-Valve-Shutter-Protector-65-70-80-mm-NEW-/320976201534?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Other_Vehicle_Parts_Accessories_ET&hash=item4abbac273e#ht_500wt_923″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar de werking van zo’n backfireklep is me nog niet helemaal duidelijk. Als ik het goed begrijp laat zo’n klep de lucht en lpg-damp wel het inlaatspruitstuk in, maar bij een backfire in het inlaatspruitstuk sluit de klep. Verdwijnt die overdruk dan weer in de cilinders als de kleppen openen of begrijp ik dit verkeerd?
Verder is het sportfiltertje dat er nu op zit ook niet echt nieuw meer, dus ik wil er een ander open filter opzetten voor niet al te veel. Is het dan beter om een filter van schuim er op te zetten, zoiets http://www.ebay.nl/itm/Pipercross-Alloy-Top-Rubber-Neck-Universal-Air-Filter-60mm-Neck-Foam-Top-/310429154519?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item484704fcd7#ht_1825wt_1271″ onclick=”window.open(this.href);return false; , of is zo’n type net zo goed? (zoiets zit er nu op)
http://www.ebay.nl/itm/UNIVERSAL-HIGH-PERFORMANCE-RED-CAR-INDUCTION-KIT-CONE-AIR-FILTER-/180968985215?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a2297927f#ht_1116wt_906″ onclick=”window.open(this.href);return false;Wat betreft het soms niet willen starten gaf gister iemand me de tip dat dit kan komen doordat ie verzuipt, dat er bij ff misstarten dus al teveel gas in de cilinders zit. Zou dit kunnen? en is dit op te lossen door de ontsteking te verstellen of moet ik ergens anders naar kijken?
Hoop vragen, maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen om m’n auto wat betrouwbaarder te maken king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.