Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › olielekkage z20leh in de buurt van de oliepomp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2012 om 13:37 #17252197
Hebben mensen hier ervaring met een oliepomp loshalen van een z20let of z20leh met het blok gewoon in de auto??
Zo ja, is het te doen ook zonder subframe los te halen?Ik heb een zwaar frustrerende lekkage waar ik eerst van dacht dat die tussen me carter en onderblok vandaan kwam omdat daar het straaltje olie duidelijk liep.
Die pakking heb ik vervangen maar zag al niks raars aan de oude pakking en de motor begon direct weer te lekken na vervanging.
Daarna ben ik weer gaan kijken op de brug met lopende motor en toen viel het op dat het net iets hoger zat in de buurt van de oliepomp aan de achterkant van het blok.
Hoger is alles droog komt echt daar ergens vandaan.
Als je onder de auto kijkt naar het blok zie je waar de rand van oliepomp zit aan de kant bij je oliefilter en ernaast zit een uitstekend stukje onderblok met een rond gat erin, tussen die 2 delen komt de olie nu vandaan.
Het was ook een heletijd heel weinig paar kleine druppeltjes maar nu is het sinds paar weken een behoorlijk plek als ik stil heb gestaan na een stuk rijden.hopelijk kan iemand me helpen anders wordt het denk ik geen sprinten op super sunday aankomend weekend :swear
12 september 2012 om 20:14 #18065778Kan gewoon met ingebouwde motor,subframe kan ook gewoon blijven zitten.
Distributie demont, binnenste distr. deksel demont,carter demont.
Dan kan je de oliepomp zo dmv boutjes e.d. demonteren (oliepomp zit vast aan het oliepomphuis).
Alles weer in omgekeerde wijze monteren.
Vervang wel gelijk de krukaskeerring.Lekkage zal waarschijnlijk bij de oliepomppakking vandaan komen.
Succes Esox
12 september 2012 om 20:30 #18065779Thnx Exos!
Betere uitleg had ik niet kunnen krijgen. :thumb
Komt t helemaal goed.13 september 2012 om 19:38 #18065780Geen dank.
Tuurlijk gaat het goed komen.
Laat het even weten als je de oorzaak hebt gevonden.Succes Esox
17 september 2012 om 09:22 #18065781Tegenwoordig krijg je wel stalen pakkingen voor de oliepomp, ik heb deze ook al vaker gemonteerd. Mijn ervaring is er mee om toch even wat vloeibare pakking extra te gebruiken..
17 september 2012 om 11:26 #18065782en is het nog gelukt met de oliepomp ? ik zag je gisteren rijden over paddock in zandvoort. Mooie coupe en prachtig breed aan de achterkant :wors
17 september 2012 om 14:28 #18065783Nee ik heb de lekkage redelijk kunnen verstoppen haha.
Had nog niet alle onderdelen en ga ook gelijk distibutie alles vervangen.Thnx de 10j achter staan wel goed he haha
18 september 2012 om 11:45 #18065784Haha okee dan. Heb je zelf nog gesprint op zandvoort? ik ben pas later gekomen die dag
Lekker man 10 j achter. Op me cabrio destijds 8,5 j gehad en vond dat al breed :shock: :thumb
18 september 2012 om 11:58 #18065785Ja heb 2x maar kunnen rijden helaas :???:
Snelste was 13.5 maar had nog sneller gekunt.Ik heb voor 8.5j 205 40 17 en achter 10j 225 35 17 king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.