kan dicht!!!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum kan dicht!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252147
    mike hammer
      Lid sinds:
      7 November 2009

      kan dicht!!!

      #18065324
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Kitten / lijmen

        #18065325
        evertfisherman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 December 2009

          Hoi Mike,

          Dat probleem heb ik ook gehad met mijn C1.
          Eerst had ik de pookknop met Bison Polymax gekit.
          Toch liet de pookknop na enige tijd weer los. Vervolgens heb ik alles weer schoongemaakt en ontvet en de knop vastgelijmd met Bison twee componenten metaallijm.
          Nu zit hij al ruim 1 jaar vast zonder los te komen.
          Aangezien er een veer op de stang zit (onder de pookknop) heb ik na de lijm aangebracht te hebben een houtje/latje gebruikt welke ik op de pookknop en tegen de dakhemel (wel doekjes ertussen tegen het beschadigen) geklemd heb om te voorkomen dat de knop er afschiet gedurende het drogen.

          Verder denk ik dat je niet per se een nieuwe pookknop nodig hebt tenzij je dat zelf wilt.

          #18065326
          mike hammer
            Lid sinds:
            7 November 2009

            .
            .

            #18065327
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              De auto zelf is gewoon goed. Het zijn een paar kleine dingetjes die ze bij Opel niet onder controle hebben ( en bij Fiat aangezien dit een Fiat motor is ! )

              En het roetfilter is de dooddoener ! Deze zou goed zijn voor het milieu , maar daar geloof ik niks van. ( op het moment dat het roetfilter goed werkt en je hangt meetapparatuur aan de uitlaat is de uitstoot onder de norm, maar hang het app. er niet aan als ie moet regenereren , want dat slaat hij op tilt ! )

              Ik heb er eentje Zonder roetfilter en ik rij al 329.000km met hem in de rondte zonder dit soort problemen ( wel de gebruikelijke reparaties gehad natuurlijk )

              #18065328
              mike hammer
                Lid sinds:
                7 November 2009

                Peter zou je het roetfilter er tussen uit kunnen laten??
                Daar zit natuurlijk weer electronica/sensor in en aanvast en gaat de computer weer ophol denk ik.
                Zal mijn auto even uitlaten lezen of dat filter vol zit.
                Ik heb wel gehoord dat bij 90000km het filter vevangen dient te worden.
                Weet iemand toevallig wat dat kost???of is er een aftermarket ding te koop??

                #18065329
                rinus747
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 May 2010

                  Hier een lijmtip die ALTIJD werkt

                  Van de bouwmarkt: (Glas) vezel versterkte poly urethaan lijm. Zit in zilverkleurige tubes voor een kit-spuit.

                  Voorbeelden van zaken die nooit meer los hebben gelaten:
                  – Stenen blad van tuintafel op ijzeren franse stijl frame (15 jaar geleden)
                  – Nieuwe schoenzolen (2 jaar geleden….zitten nog steeds vast)
                  – Spegel op een deur
                  – Sierplaatje van pook op de rubber knop van een Ford Ka

                  Deze lijm lijmt echt ALLES, is super sterk, blijft een beetje flexibel en veroudrerd daardoor niet bij sterke temperatuuswisselingen, en heeft een klein beetje schuim werking en vult dus goed op zodat je goede hechting krijgt.

                  Enige nadeel: Kijk uit met je vingers. Als je op je vingers knoeit lost het je vel op. Binnen 20 seconden afvegen met lapje met terpetine of benzine.

                  Groeten Rinus

                  #18065330
                  speaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    @mike hammer wrote:

                    Peter zou je het roetfilter er tussen uit kunnen laten??
                    Daar zit natuurlijk weer electronica/sensor in en aanvast en gaat de computer weer ophol denk ik.
                    Zal mijn auto even uitlaten lezen of dat filter vol zit.
                    Ik heb wel gehoord dat bij 90000km het filter vevangen dient te worden.
                    Weet iemand toevallig wat dat kost???of is er een aftermarket ding te koop??

                    Ja die kan je er tussen uit halen. Lees dit topic eens : http://gtssignum.forumup.org/viewtopic.php?t=2684&mforum=gtssignum” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Een roetfilter kost je bij de VOD zo’n 1400 euro ! :shock: , Ik heb onlangs een roetfilter gehaald in Duitsland , net over de grens bij Enschede , voor 499 euro bij een bedrijf die alleen maar roetfilters maakt ( ook voor jou vec )

                    #18065331
                    Robke1
                      Lid sinds:
                      2 November 2010

                      @speaker wrote:

                      De auto zelf is gewoon goed. Het zijn een paar kleine dingetjes die ze bij Opel niet onder controle hebben ( en bij Fiat aangezien dit een Fiat motor is ! )

                      Grapje zeker? Vectra is een grote ellende wagen (voor mij ook NOOIT geen opel meer, laat staan een diesel..).
                      Ben er ook helemaal klaar mee…
                      230.000 km op de teller en de afgelopen 2 jaar dit vervangen (20k/km per jaar):
                      – Turbo 1200 euro
                      – Wervelkleppen 1600 euro
                      – Verstuivers 500 euro (zelf gedaan)
                      – DPF 800 euro
                      – Startmotor 600 euro
                      – EGR klep … euro
                      – Banden (volgens mij is een vectra vrijwel niet fatsoenlijk uit te lijnen, blijft ellende geven) zit onderhand voor 800 euro aan nieuwe banden onder
                      En het bovenstaande noem ik geen normaal onderhoud meer… (bekijk alle fora’s maar eens hoevaak de bovenstaande problemen bij een vectra voorkomen)
                      Normaal onderhoud: Filters / olie / spoorstangen / lager / schokbrekers / etc. / en wat ik nog vergeten ben.
                      Alles bij elkaar heeft die auto voor +- 6000 aan onderhoud gekost sinds ik hem heb.

                      Ieder keer als ik in de wagen rijd vind ik wel weer een nieuwe rammeltje of ander ding wat mijn irriteert en waarvan ik weet dat het geld gaat kosten (zoals nu weer een lekkende dieselfilterhuis).

                      Maar goed al bij al (om toch nog enigsinds positief te blijven), is het een comfortabele wagen met genoeg vermogen en heeft hij mij nog nooit laten staan (hij is tot nu toe nog altijd rijbaar gebleven).

                      #18065332
                      jraaf
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 January 2008

                        @speaker wrote:

                        @mike hammer wrote:

                        Peter zou je het roetfilter er tussen uit kunnen laten??

                        Ja die kan je er tussen uit halen. Lees dit topic eens : http://gtssignum.forumup.org/viewtopic.php?t=2684&mforum” onclick=”window.open(this.href);return false;)

                        Dat kan wel maar met de APK krijg je dan een afkeur! Je vec is van 2009 en valt onder de nieuwe regeling.
                        Nieuwe methode is namelijk het uitlezen van de DPF waarde en kat waarde via de OBD poort.
                        Als je ‘t DPF verwijderd moet je ‘m ook uitprogrammeren en dat constateren ze dan.

                        En dan is het afkeur.
                        Wat is je rijstijl? Je dient echt flink te ‘gassen’ met dat blok. Dit om dichtslippen te voorkomen.

                        Groet jraaf

                        #18065333
                        Henkieo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 February 2011

                          @jraaf wrote:

                          Je dient echt flink te ‘gassen’ met dat blok.

                          Mooi gesproken :D :thumbup
                          Heb ook wel eens gehoord dat regelmatig fiks belasten het olieverbruik ook ten goede komt.

                          #18065334
                          jraaf
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 January 2008

                            @Henkieo wrote:

                            @jraaf wrote:

                            Je dient echt flink te ‘gassen’ met dat blok.

                            Mooi gesproken :D :thumbup
                            Heb ook wel eens gehoord dat regelmatig fiks belasten het olieverbruik ook ten goede komt.

                            In welke zin bedoel je dat Henk? Mijn Z1.9DTH verbruikt geen olie :agent
                            Krijgt om de 30.000KM 4.3 liter nieuwe olie en ik meet 1 maal per maand en heb in ruim 4 jaar tijd nog nooit een verandering in het olie pijl opgemerkt.

                            Groet jraaf

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.