Vage TID verlichting

Forumindex Forums Modellen Corsa Vage TID verlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252133
    McOlaf
      Lid sinds:
      3 January 2010

      Oke, ik heb een raar probleem met mijn ’97 Corsa B 1.7d

      Recent al mijn dash verlichting veranded naar LED
      Dat stond natuurlijk veel beter..
      Maar na een paar dagen deed 1 ledje in het TID het niet mer.
      Terug gegaan naar de persoon van wie ik ze had gekocht, en een nieuwe gekregen.. Kan gebeuren..

      Maar enkele dagen later weer hetzelfde,maar nu allenei binnen een uurtje ofzo.
      Gewoon maar even zo gelaten, dus even een donker TID gehad…

      Bij een ritje naar Apeldoorn vanuit Arnhem rook ik ineens een elektronica geur.. En werd echt een vieze scherpe geur… Dus gestopt, en de stekker uit het TID gehaald…

      Van de week toch nog maar eens gekeken, en de lampjes vervangen door gewone gloeilampjes… En met de lichten aan gaat het TID ook branden, en dat nu al 3 dagen.. D geur is er niet meer…
      Maar hij licht alleen maar op als de lampen aan zijn, en niet als je het contact aanzet…
      Ik heb niks veranderd (de vorige eigenaar heeft er wel goed huis gehouden, en alle draden doorgeknipt,zelf alles weer aan moeten sluiten en uit moeten zoeken) en verder werkt alles, zelfs als ik een originele Opel radio aansluit komt de radio info in het scherm..

      Maar geen licht als ik contact aanzet…
      Ik heb alle bedrading nagelopen, en heb alles aangesloten volgens onderstaand schema,en dat heeft altijd prima gewerkt…

      Hier het schema:

      TID Wiring

      Pinout

      Below is the Pinout for the TID

      1 – RED – Constant Live

      2 – BLUE – Temperature

      3 – BROWN – Ground

      4 – BLUE/WHITE – Also Temperature – thermasistor connect between this and pin 2

      5 – BLACK – Switched Live

      6 – GREY/GREEN – Headlights – Supplies 12v when the headlights are on

      7 – GREY/BLACK – Illumination wire

      8 – RED/GREY – Stock Head Unit control – 12v when stock headunit is on. Date disappears so station name can be displayed in its place

      9 – BROWN/RED – Serial Clock – Used for data, not a time clock

      10 – BROWN/GREY – Master Request – Used to tell the display the stock headunit wants to send data

      11 – BROWN/BLACK – Serial Data – Used to send data to the display from the stock headunit

      12 – BLUE/RED – Speed signal – Resistance varies depending on speed. Hold both buttons for several seconds to enter test mode. Display will then show the current speed

      #18065218
      BlackDevil
        Lid sinds:
        4 January 2009

        Heb je geschikte weerstanden vóór de LEDjes gezet en op de juiste polariteit aangesloten? Heb namelijk het vermoeden dat ze nu doorbranden en/of kortsluiting hebben.

        Voor wat betreft het donker blijven van het TID bij contact aan, zou ik de fout gaan zoeken bij pin 5 (Black – Switched Live). Eventueel aansluitingen nasolderen. Zijn niet de meest robuuste aansluitingen.

        In het slechtste geval heb je al een kabelbrand gehad met schade en dan wordt het lastiger. Dan zul je mogelijk nieuwe kabels moeten gaan trekken.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.