Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Dynamo problemen met de calibra, Help!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2012 om 16:56 #17252128
Sinds 3 weken geleden heeft mijn dynamo het begeven, het acculampje ging netjes aan en toen de dynamo vervangen.
Vervolgens is de nieuwe dynamo kapot gegaan, zonder dat het lampje ging branden, dit heb ik gemeten en dynamo was overleden.
Nu 3 dynamo’s verder blijf ik het probleem houden, de dynamo’s gaan allemaal stuk en mijn accu word loei warm. Nu heb ik de plus kabel van mijn versterker erafgehaald omdat ik dacht dat mijn dynamo de amperage niet aankan maar dat mocht ook niet baten. Ik heb een dynamo van 55a en een accu van 60A.Iemand enig idee, ik kom er niet uit :cry
9 september 2012 om 17:23 #18065182Mijn eerste gedachte is massaprobleem waardoor hij zichzelf frituurt als het ware?
9 september 2012 om 18:30 #18065183Ja dat is inderdaad een goeie, massapunten zagen er goed uit maar eraf halen opnieuw schuren is nooit verkeerd en desnoods nieuwe massakabels leggen is ook een optie uiteraard, daar ga ik morgen mee verder.
Ik heb zojuist de kabelboom gecontroleerd op zichtbare breuken, en alle plus kabels van de startmotor en dynamo erafgehaal. Het enige wat mij opviel was dat de krukassensor er niet meer fris uitzag. Vandaag reed ik op de snelweg en begon de auto te haperen, motormanagement ging aan en uit. Dus kan dit misschien ookk een boosdoener zijn? Gelukkig had ik nog een reserve krukassensor.
Fotos van de oude krukassensor,het plastic was heel erg poreus:
By re2flex at 2012-09-09
By re2flex at 2012-09-09
By re2flex at 2012-09-09De kabels van de oliesensor, startmotor en dynamo dit zag er goed uit:
By re2flex at 2012-09-09En heel toevallig ben ik erachter gekomen dat er iets niet klopt met een massakabel van de dynamo:
Zo hoort de massakabel te zijn aangesloten:
By re2flex at 2012-09-09En zo is het bij mij aangesloten van de steun naar de kleppendeksel in plaats van naar de dynamo, kan dit kwaad?
By re2flex at 2012-09-09
By re2flex at 2012-09-0910 september 2012 om 06:47 #18065184Krukassensor vervangen.
Overal mooie nieuwe massakabels monteren..
Willem
10 september 2012 om 08:10 #18065185@iedereen thanks voor de reply, dat ga ik straks zeker doen en ik houd jullie op de hoogte of het is gelukt.
Gr. Reda
11 september 2012 om 18:21 #18065186Daar heb je je probleem al, je massakabel zit verkeerd. Die moet contact maken met het huis van de dynamo, dat kan ie nou niet omdat die bout waar je de spanning van je V-snaar mee afstelt door een rubber gaat. Even op die andere bout doen dus, dan moet het probleem weg zijn.
11 september 2012 om 18:38 #18065187Thanks, allemaal het probleem is opgelost. En inderdaad het ziet er naar uit dat dit mijn probleem heeft opgelost. Voornamelijk te maken met de massakabel; van de dynamo. Nu kijken of dit goed gaat. Gr.Reda
12 september 2012 om 09:54 #18065188Waarom doe je de calibra nu weer weg? Je had tog grote plannen?
12 september 2012 om 10:59 #18065189@Maurice89 wrote:
Waarom doe je de calibra nu weer weg? Je had tog grote plannen?
klopt, misschien iets te grote plannen. Wil namelijk een omega 2.5 v6 aanschaffen.
En de calibra is voor mijn gevoel klaar. Met mijn nieuwe baan blijft er ook weinig tijd over voor de hobby en dat is nooit in te schatten.
Maar als de calibra niet word verkocht dan gaan we door met de grote plannen king:12 september 2012 om 13:58 #18065190Ga nou gewoon door met die grote plannen dan want een Omega 2.5 V6 is een veel te groot slagschip en bovendien minder mooi.
16 september 2012 om 15:30 #18065191kan je beter een calibra 2.5 halen. omega te groot en te zwaar
16 september 2012 om 16:11 #18065192Ja dat is idd waar en ik dit is nu mijn 3e calibra, maar een goeie calibra 2.5 v6 kost makkelijk 1500? En waar moet ik op letten bij de 2.5 v6? de meeste hebben 200.000 km gelopen.
Zelf ben ik deze advertentie tegengekomen: http://link.marktplaats.nl/588150267″ onclick=”window.open(this.href);return false;, zou dit wat zijn?16 september 2012 om 16:35 #18065193zou die cali lekker laten staan daar ga je op leeg lopen
want heeft onderhoud nodig dus distrie en zomaar waarom geen omega
want als je even goed zoekt heb je een goede voor weinig geld en met meer luxe dan je op een calibra ooit zult vindenik heb zelf ook een omega b mv6
dus met alle opties zoals xenon, bose geluid systeem,automatische nivo regeling , leer met elektrische stoelen met memory , navi , alarm en nog veel meerkijk ander hier eens rond http://www.opelomegaportal.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
16 september 2012 om 16:56 #18065194Ja het is een moeilijke besluit tussen sportief rijden en luxe met meer ruimte. Ik denk zelf dat ik de calibra niet kwijtraak en dat voor 650 euro, is toch geen geld. Alle kopers komen niet opdagen of haken op het laatste moment af. Dan hou ik de auto liever zelf. En als het kan koop ik dan alsnog een omega.
Het is een moeilijke beslissing. Hier de link naar mijn calibra die te koop staat: http://link.marktplaats.nl/591915058″ onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.