Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2012 om 10:14 #17252118
Hallo allemaal,
Sinds dat ik mn calibra weer terug heb na het fixen van het koelvloeistof probleem, heb ik nu het probleem dat de auto te warm word :(. Beide slangen worden ook hard. Heb dus de thermostaat vervangen want had het idee dat die dicht bleef staan maar dat was ook niet het geval. Ook heb ik gister een andere dop kunnen proberen maar dat is het probleem ook niet.. Alle slangen worden voor de rest ook goed warm.. Het enigste wat anders is is dat er een alu radiateur in is gekomen, de fan enzo zijn voor de rest hetzelfde.. Op de snelweg zakt de temperatuur netjes af maar zodra ik de snelweg af gaat stijgt de temperatuur als een malle..
9 september 2012 om 10:20 #18065021slaat de fan wel aan??
genoeg koelvloeistof erin?
geen lucht in de radiateur
zekeringen al gecheckt?anders de stekker ff doorverbinden en kijken of de fan aan slaat
9 september 2012 om 10:49 #18065022Fan slaat aan..
Genoeg kvs erin..
Meerdere keren de dop eraf gehad om te laten luchten..
Zekering van de fan neem ik aan?? Fan slaat aan dus dat moet goed zijn tog?!9 september 2012 om 11:03 #18065023waarom zelf zoeken? de bouwer zou hem toch repareren? dat is niet gebeurt, dus terug met die kar :thumb
9 september 2012 om 11:16 #18065024Dat is wel zo maar wordt er niet goed van elke x 3 kwart tank benzine kost t mij.. Zal em maandag eens bellen pfff
9 september 2012 om 13:24 #18065020Hoef niet perse een probleem te zijn,je thermoschakelaar zal je koelfan in zijn 1 ste stand ook pas na de 103 graden gaan aansturen en zijn 2de stand pas rond de 110 graden(volgens mij zitten er nl 2snelheden op)
Het kan zijn dat de tempratuur inderdaad hoger oploopt als voorheen.
Hou er ook rekening mee dat de buitentemp en rijwind nu ook hoger zijn.Kijk anders eens wat de daadwerkelijke temp is op het moment van inslaan en uitgaan van je koelfan.
Succes Esox
9 september 2012 om 14:22 #18065025dat zou ook nog een mogelijkheid zijn dat er een switch inzit die een hoge temp heeft met in en uitschakelen.
word de hele radiateur wel warm of blijft hij ergens koud??
10 september 2012 om 06:48 #18065026Hoe kom ik erachter dan dat die switch er zit?? En hele radiateur wordt warm kan niet goed voele door de hitte haha maar voelt goed..
10 september 2012 om 16:02 #18065027zat ff mee te lezen.. lijkt mij ook de schakelaar.. maaruh
blaast de ventilator wel de goeie kant op.. en hard.. ?? is wat ik zo snel kan bedenken..10 september 2012 om 17:04 #18065028Thermoschakelaar zit in de zijkant (rechtsonder=linksonder als je ervoor staat) zit een stekker op met 2 pootjes bij 1 stand en 3 pootjes bij 2 standen.
De koelmotor hoort mist hij goed is aangesloten (waar ik wel vanuit gaat, als je de originele stekker niet hebt gemodificeert/verklooit) de koele lucht door je radiateur heen te trekken, en dus via de achterkant weer je motorruimte in te blazen.Gr Esox
10 september 2012 om 18:59 #18065029als ik mij niet vergis, schakelt de thermostaat van een c20let toch onder de 100 graden.
zelfs nog eerder dan van een c20xe, (weet effe de temp graden niet).groeten.
10 september 2012 om 19:58 #18065030Thermostaat en thermoschakelaar zijn 2 verschillende componenten.
10 september 2012 om 20:32 #18065031als de slangen erg hard worden kan ook niet he.
maar weer terug gaan dan als ik jou was.
toch kans dat je een scheurtje in de kop hebt hoor (want het probleem met die kvs eruit duwen is er ook nog, of niet)?10 september 2012 om 21:02 #18065032Kvs blijft er nu wel in
Zit nu een thermoswitch in die eerder schakeltT probleem lijkt nu verholpen
11 september 2012 om 13:25 #18065033Gooit idd geen koelvloeistof er meer uit. Morgen maar ff goed stukkie rijden en dan kijken of die het nog steeds als eerst doet..
Groetjes Ram
15 september 2012 om 19:03 #18065019Ik heb het even niet meer onthouden maar is de standaard koelvin installatie nog aanwezig of is deze vervangen voor spullen met meer/eerdere pit?
16 september 2012 om 15:26 #18065034hangen 2 spall fans voor ( waarvan het er maar 1 doet…)
20 september 2012 om 15:43 #18065035Gister gefixed maar werd trouwens tog weer gewoon heet.. Ook met beide fans. Maar dat doet er nu tog niet toe nu de motor in tienen ligt…
20 september 2012 om 15:59 #18065036:( balen… Hopen dat de schade dan nog mee valt.
Was je cilinderkop ook bewerkt trouwens?
20 september 2012 om 16:24 #18065037Alleen buisje laten persen in t koelkanaal. Verder waren de klepseals al tot 2 x toe vervangen.. Maar geen dure mods ofzo
20 september 2012 om 18:47 #18065038hebben ze dat niet gedaan met de opbouw van de motor dan? :wtf
20 september 2012 om 18:53 #18065039@16VCalibra wrote:
Gister gefixed maar werd trouwens tog weer gewoon heet.. Ook met beide fans. Maar dat doet er nu tog niet toe nu de motor in tienen ligt…
Wacht heel ff hoor voor ik het weer verkeerd begrijp de motor is WEER in de soep gelopen?
20 september 2012 om 18:59 #18065040ja, helaas..
20 september 2012 om 19:06 #18065041Ik weet niet hoe Ram het vol kan houden maar mijn kalmte wat betreft de aanhoudende problemen zou nu goed op zijn :???:
20 september 2012 om 21:24 #18065042Gelukkig lost Niels altijd alles goed op :hmmz … Tenminste dat zeggen hij en zijn trouwe schare aanhangers elke keer weer. :puke
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.