Niet meer starten bij warm worden 1.9 cdti 150 PK 2005

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Niet meer starten bij warm worden 1.9 cdti 150 PK 2005

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252048
    djtaybo
      Lid sinds:
      26 May 2012

      Beste forumleden,

      Helaas problemen met de Vectra C station uit 2005.
      Als het warm wordt, start de auto niet meer en tijdens rijden slaat het af.
      volgende foutcodes volgens OPCOM;

      P0271- Cil 4 ing. sig. op circ. injector te hoog
      P0180 Circuit brandstoftemparatuur sensor ingangssignaal hoog.

      Brandstoftemperatuur waarde te hoog ?
      kan het vervangen van deze sensor het probleem oplossen? (is volgens mij complete brandstoffilterhuis)

      Tevens volgende Cilinder afwijking hoeveelheid, ik kan hier niets in zien;

      Cilinder 1; 0.18
      Cilinder 2; 0.02
      Cilinder 3; 0.91
      Cilinder 4; -1,12 , oplopend tot -2.01 in het begin.

      Ik hoor graag iets,

      Alvast bedankt!

      #18064134
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Op de cilinder afwijking kan je niks zien. Die schommelen bij elke z19dt? motoren die ik inmiddels gezien heb.

        Het ingangsignaal van de sensor is te hoog , dus niet je brandstoftemperatuur.
        Misschien een piekspanning oid.
        Mss dat er een probleem is in je ECU, maar ik heb Opel-TIS niet bij de hand dus kan je niet precies vertellen wat je probleem is, maar mss iemand hier die wel ff is TIS kan kijken (JRaaf ??)

        #18064135
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Geen TIS ter beschikking momenteel. Maar het moge duidelijk zijn dat er een te hoge spanning wordt gemeten zowel op de brandstof temp sensor als op de 4de injector.

          Ik weet zo even niet wat de oorzaak/oplossing is :hmmz
          Groet jraaf

          #18064133
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Ff gezocht op het ‘diesel stroke’ forum :thumbup
            Code P0271 is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects a high voltage in the Fuel Injector 4 Circuit. During normal conditions the ECM turns the Fuel Injectors ON and OFF in the Fuel Injection System.

            – Fuel injector 4 harness is open or shorted
            – Fuel injector 4 Circuit poor electrical connection
            – Plugged Fuel Injector 4
            – Dirty Fuel Injector 4
            – Faulty Fuel Injector 4

            Clogged or partially clogged fuel injector can cause this code. Start by performing an injector flush before replacing the injector.

            Lijkt er op dat of je bedrading niet meer goed is naar de nummer 4 maar denk eerder aan een verstopte injector als ik ‘t zo lees. Ik zou een vod om een diagnose vragen :agent

            Groet jraaf

            #18064136
            djtaybo
              Lid sinds:
              26 May 2012

              Hey halo,

              De gehele brandstoffilter (dus niet alleen filter maar ook omhulsel) vervangen..
              probleem opgelost!

              bedankt iedereen!

              #18064137
              jraaf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2008

                @djtaybo wrote:

                Hey halo,

                De gehele brandstoffilter (dus niet alleen filter maar ook omhulsel) vervangen..
                probleem opgelost!

                bedankt iedereen!

                :thumb Voor de terugkoppeling. en een gouwe tip dus. Thanks. Dan was dus de brandstof warmte sensor op de filterbehuizing stuk. Die dient dan idd in z’n geheel vervangen te worden.
                Gelukkig geen verrotte injectoren.

                Groet jraaf

                #18064138
                Robke1
                  Lid sinds:
                  2 November 2010

                  Wat was je nu kwijt voor z’n filterhuis? (nieuwe / 2dehands?)
                  De mijne lekt nl diesel dus moet ook vervangen worden..

                  #18064139
                  speaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    @Robke1 wrote:

                    Wat was je nu kwijt voor z’n filterhuis? (nieuwe / 2dehands?)
                    De mijne lekt nl diesel dus moet ook vervangen worden..

                    Kijk eens bij http://www.kleingunnewiek.com voor een goede 2ehands !

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.