voorontsteking 1200cc

Forumindex Forums Modellen Manta voorontsteking 1200cc

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252030
    manta1200
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 April 2005

      Hallo ik heb problemen met de ontsteking van mijn 1200cc blok heb alles al vernieuwd ik heb ook alles juist gezet contacthoek is 50 graden doch de wagen draaid niet mooi rond –ook heb ik de onderdrukdoos getest en deze doet zijn werk dus daar ligt het ook niet aan –de motor heeft precies ook geen kracht bij langzaam gas geven slaat deze over en grijpt niet onmiddelijk aan heb ook gezien dat de bougies wel zwart en licht aangekoekt zijn zou dit evt kunnen liggen aan mijn voorontsteking die niet goed staat ,?? – vraag — hoe moet ik de voorontsteking zetten zodanig dat die goed staat ook hoeveel graden voorontsteking moet die hebben alle info zeer welkom mvg :( :( :( :( :(

      #18063999
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        Ik heb m in mijn C Kadett zo staan, dat de contactpunten open gaan zodra de merktekens op de krukaspoelie en het distributiedeksel gelijk staan. Mooiste kun je dat zien met een stroboscoop. Dus eerst de contactpuntjes 0.4mm open laten gaan, daarna de timing afstellen.

        #18064000
        manta1200
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 April 2005

          Bedankt voor de info ik regel deze ook zo af eerst de 1 cil op hoogste punt zetten kijken of de merktekens overeen komen dan contacthoek afregelen met lamp en nadien met stroboscoop maar vraag me eigenlijk af hoeveel voorontsteking die 1200cc blokjes nodig hebben dus alle info zeeeer welkom gr :???: :???: :???:

          #18064001
          kadscona
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 April 2005

            Beetje late reactie dus misschien is het probleem al opgelost. Bij de 1200 komt het afstellen van de ontsteking wel heel precies. Met de stroboscoop lamp het ontstekingstijdstip afstellen bij stationair toerental waarbij de twee merktekens precies tegenover elkaar staan. Met een opening van de puntjes op 40 moet hij zo mooi lopen. Kunnen de twee centrifugaal gewichtjes vrij bewegen? Is het vacuumslangetje aangesloten en het kabeltje op de vervroeger? Heb je ook naar de carburateur gekeken? Is de stationaire luchtregelschroef juist afgesteld? Als deze licht draaid dan kan deze uit zichzelf dichtdraaien en als dat gebeurd loopt ie nog steeds stationair (wel wat laag) maar pakt ie niet lekker op en loopt ie wat schokkerig onder het rijden.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.