Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Problemen Vectra Automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2012 om 11:52 #17252024
Hoi,
ik heb een probleem met mijn automaat, motortype C18NZ,
zodra hij warm is en in Drive staat, begint het lampje van de sportstand te knipperen en dan rijdt hij weg in zijn 3e versnelling.
Heb reeds de zgn pizzapunt schoongemaakt en ingevet, contacten zagen er goed uit, behalve van de Drive, dus of versleten
of toch een ander probleem?
Iemand nog een andere oplossing wat het kan zijn, daar als het de zgn pizzapunt is, hij het reeds koud ook zou doen volgens de diverse Engelse Vauxhall-forums.Mvgr Michel
5 september 2012 om 19:18 #18063926Denk toch de Pizzapunt, Wissel m eens met een Exemplaar van de sloop.
Van de meeste andere Opel (Saab) automaten past ie wel..
Willem
7 september 2012 om 10:12 #18063927ik ga in de loop van volgende week even de sloperijen af naar een goed exemplaar,
indien niet te vinden gaat er maar een nieuwe in, daar de vectra nog geen 125.000 heeft gereden en voor de rest
in goede staat verkeerd voor zijn bouwjaar.
En ik wil hem niet kwijt omdat hij heerlijk rijdt.7 september 2012 om 14:09 #18063928nieuw over de 300 euro bij de dealer. Tweedehands via bedo opeldemontage 75 euro.
9 september 2012 om 19:05 #18063929andere pizzapunt gemonteerd waarvan we zeker weten dat hij goed is (vorig jaar nieuw gemonteerd in de andere vectra),
maar het probleem blijft, zodra de auto op bedrijfstemperatuur is, begint de S te knipperen.
Nogmaals het oliepeil gecontroleerd bij warme motor en nu zien we dat deze 1.5 cm boven niveau staat.
1-1/2 maand geleden is er nl een nieuwe radiator gemonteerd en nieuwe bakolie ingedaan door de garage,
zou dit het probleem kunnen veroorzaken??9 september 2012 om 21:49 #18063930Dat probleem heb ik eens gehad met een Renault automaatbak.
Dat kwam toen door het kabelboompje in de bak. Het plastic omhulsel van de kabels was aangetast door de atf-olie, waardoor eenmaal op temperatuur de olie electrisch geleidend word en dus de storing gaat veroorzaken.
Of dit bij Opel ook zo is, durf ik niet te zeggen.
Misschien is dit uit te lezen met een OPCom?20 september 2012 om 08:31 #18063931We hebben besloten om hem toch weg te doen, daar we een mooie Subaru Legacy konden overnemen.
Inmiddels is de wagen naar iemand toe die hem wil ombouwen naar handbak, daar de carrosserie geen spoortje roest vertoonde
en die van hem op sommige plekken doorgerot was.20 september 2012 om 08:42 #18063932Goede keuze, een Legacy!
20 september 2012 om 08:57 #18063933Veel plezier met de Subaru!
20 september 2012 om 14:40 #18063934Legacy, lekker saai, maar degelijk en oerbetrouwbaar..
We hebben er een gehad hier voor de aftrap, maar dat wou niet opschieten, toen maar wegegeven.
Distri riem was al 130.000km en 7 jaar over zijn vervangings termijn heen, gewoon niet breken!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.