Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › mijn ascona 2.0n 1979 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2012 om 20:21 #17252012
ik heb vandaag een asconatje gekocht welke ik de komende maanden grondig aan ga pakken. foto’s volgen wanneer ik de auto op heb gehaald. hij is nog niet mooi maar wel kogel hard dus goed te doen lijkt mij
6 september 2012 om 08:45 #18063702Ben benieuwd naar de foto’s :thumb
6 september 2012 om 21:10 #18063703maandag ga ik mijn ascona ophalen en zal hier sávonds meteen foto’s plaatsen en een fotoboek bijhouden
8 september 2012 om 09:23 #18063704:kewlpics :kewlpics :kewlpics
9 september 2012 om 15:13 #18063705vandaag de ascona opgehaald met de aanhanger en hem de eerste keer laten lopen in een aantal jaren. nu kan het echte werk beginnen hier een to do list voor de komende 2 weken.
-luchtfilter vast zetten
-motor en remmerij voorzien van nieuwe vloeistoffen
-remmerij losmaken en goed werkend krijgen.
-begin maken met het laswerk.minimaal beetje werk wat er in zit.9 september 2012 om 17:22 #180637069 september 2012 om 17:25 #18063707Precies de zelfde als de mijne toen ik m kocht.
Ziet er nog goed uit zo! :thumb9 september 2012 om 17:30 #18063708op een paar bekende plekjes na echt nog knetter hard en het is beginnende roest dus goed aanpakken en dan hebben we direct geen last weer
11 september 2012 om 11:43 #18063709gister de wielremcilinders varvangen en rond om de remmen los gemaakt.daarna alle remleidingen nagekeken en schoon gemaakt.
vandaag verder gegaan met de remtrommels spuiten en de remmen nogmaals ontlucht. zo even de stuurhuisrubbers ophalen en dan gaat ie al weer mooi richting apk waardig.dan zit ik alleen nog aan een uitlaat demper en een setje bandjes.17 september 2012 om 20:52 #18063710De Ascona is vandaag gekeurd maar afgekeurd. Reden, een rot plekje op de koker. Een lampje stuk Co te hoog en een los zittende accu. Dit alles gefixt in een uurtje en weer bij het keuringsstadion gebracht.verder zoek ik een setje redelijke ats cup velgen liefs in originele kleurstelling
25 september 2012 om 19:17 #18063711Leuk ding, en natuurlijk een 2-deurs ! :)
Komt volgens mij uit dezelfde maand als die van mij.. 02-’79?
26 september 2012 om 17:06 #18063712haha nee hij is van 10 mei.
hier weer een kleine update.
ben bezig met twee dingen voor mijn ascona, een setje ats cup velgjes(15 inch) en rondom koni’s met 40 mm verlaging.verder is de apk een feit en ben ik er mee naar de hellendoornrally geweest samen met een kamaraad die een kadett c coupe 2.4 heeft.27 september 2012 om 20:41 #18063713Leuk ding zeg, de onze is een DZ en van 7 juni dus vlak achter elkaar.
Wat zijn je verdere plannen misschien kwa motorisch zeg maar.Mvg Patrick
28 september 2012 om 13:46 #18063714mijn oude ascona was DX-97-GN :D
1 oktober 2012 om 04:54 #18063715De eerste tijd blijft ie motorisch standaard. Mocht de motor stuk gaan komt en een 2.4 of 2.0 16 v in. Verder zullen deze week een update met foto volgen van de velgen en men dempers en veren.
Kan iemand mij vertellen hoe stug de stugste stand van gele koni’s is
1 oktober 2012 om 16:20 #18063716Best wel stug, zo heb ik ze ook onder mijn manta en dat is bij hobbel weg of drempels niet altijd even fijn, stuurgedrag is wel rete strak!
4 oktober 2012 om 20:05 #18063701vandaag en gister mijn schokdempers en veren vervangen, was even werk maar daar heb je ook wat voor.morgen waarschijnlijk mij ats cup velgen er onder en dan word het tijd om het eerste plaatwerk aan te pakken fotos volgen zsm
25 oktober 2012 om 19:54 #18063700een beetje laat maar hier dan toch een foto van de opel met de verlaging en atsjes.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=359747377445345&set=pcb.359747397445343&type=1&theater” onclick=”window.open(this.href);return false; later meer fotos ivm mijn andere hobby, otr ritten rijden12 november 2012 om 20:00 #18063717hmm, vorige week men dagelijkse auto(fiesta bj 2009)uit geleend aan men zus dus een goede reden om de ascona maar eens mee te nemen naar het werk. daar aangekomen alle colega’s van 40 plus dol antosiast van,zo een heb ik ook gehad tot waar heb je hem nog gevonden. alleen de terug weg ging niet volgens plan. rij terug van men werk in wierden naar enter zit een een traag rijdend omatje voor mij schakel ik terug ploft opeens men motor. dus nu zoekende naar een andere motor.
nu wel begonnen met het kaal maken van de voorkop en de motorruimte. dan kom je toch meer tegen dan je lief hebt. maar morgen gaan we vrolijk verder met het kaal maken en miss het eerste stukje er inlassen.
hier een paar plaatjes bij de praatjes
13 februari 2013 om 18:52 #18063718maar weer eens wat posten. ivb met drukte met van alles en nog wat weinig met de ascona bezig geweest.
nog wel een setje dubbele 40 mm dellorto’s gekocht maar die moeten toch weer plaats maken voor webers. en het eerste laswerk zit er is maar is nog lang niet klaar. morgen ff op pad voor een nieuw binnenschem en koplamp brilletjes.binnenkort volgen er wel een keer foto’s van het laswerk.28 april 2013 om 13:30 #18063719na een aantal zaterdagen in de ascona te hebben gestoken schiet het al weer mooi op. grootste laswerk zit erin. nog een paar kleine dingen afwerken en dan kunnen de schermen er weer op. hier een paar foto’s van het laswerk en hoe hij er nu bij staat.
roest
weg roest
gaatje
en weer op opgevult met plaatwerk.
en ik de roestwerende primer gezet
en een ander stuurtje gekocht
dinsdag en woensdag maar een beginnen met alle oude bitumen uit de binnenschermen halen en de rest in de zelfde primer te zetten. fotos volgen wel weer een keer
20 mei 2013 om 11:09 #18063720van de week maar weer eens wat aan het opeltje gedaan.
de carburateur begon te lekken dus maar even deze oplossing gevonden dat ik in ieder geval weer kan rijden.er werd mij verteld dat het zo makkelijker ging maar dat viel best tegen
en ze passen mooi
voor dat ze niet van een opel motor komen loopt ie al behoorlijk netjes. van de week even de filters ophalen bij meijers en dan kijken hoe dat gaat. ook ben ik te koop op een set grotere remmen en schijven met klauwen achter.
20 mei 2013 om 13:12 #18063721lange inbusbout nemen eentje met een gedeelte waar nog geen draad zit en daar dan de juiste draad op snijden metrisch fijn zo even uit het hoofd?
27 juni 2013 om 17:16 #18063722Mijn motor heeft de geest gegeven, geen compressie op 2 cilinder en zoop meer koelwater als benzine en dat met de dellorto,s. direct via via een 2.0 s met snelle nokkenas gekocht. Nog een week werken en dan mooi twee weken de tijd om hem over te bouwen en af te laten stellen. Foto,s volgen na inbouw
27 juni 2013 om 19:21 #18063723Ben benieuwd! :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.