Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › x20xev inlaatspruitstuk.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2012 om 20:50 #17251872
He mensen.
Ik ben bezig om een x20xev in mijn astra te bouwen omdat mijn x18xe in de soep is gelopen.
Nu heb ik hem er bijna in en loop tegen een aantal problemen aan.
Een heleboel red ik zelf wel, omdat ik dingen over moet bouwen van mijn x18xe.Maar nu de vraag:
Achterop het inlaat spruitstuk zit een klep met een kastje.
en volgens mij loopt er een facuum slang van de klep naar het kastje en dan heb ik nog een aansluiting.
Waar moet deze aansluiting naar toe??
kan geen aansluiting meer vinden of ik kijk er over heen.Wie kan me helpen en zorgt er voor dat ik weer rond kan rijden in de cabrio.
Groetjes Jurrian
1 september 2012 om 21:02 #18062246Als je nou wat foto’s plaatst , kunnen we het zien. ;)
1 september 2012 om 21:14 #18062247Probleem is dat ik geen foto heb gemaakt omdat ik er pas 2 tel voordat de garage van een vriend van me dicht ging er achter kwam.
Je weet wel nog net voordat je weg gaat nog even je werk bewonderen.
Is mijn eerste ombouw en gaat best lekker.Maar wat zitten er veel verschillen in 2 dezelfde blokken.
1 voorbeeld:
bij de x18xe gaat de uilaat langs de distrubutie kant, bij de x20xev langs de versnellingsbak kant.
gevolg weer een nieuw sport uitlaatspruitstuk kopen en aanpassen op mijn groep A uilaat.
En dan heb ik het nog niet eens over alle sensors die ik heb moeten omwisselen.Groetjes jurrian
1 september 2012 om 22:24 #180622482 september 2012 om 07:58 #18062249Naar een vacuun aansluiting van de motor…
willem
2 september 2012 om 21:22 #18062250Yep, heb er zelf ook mee zitten puzzelen. Zit onder aan het spruitstuk ook nog een aansluiting voor een vacuumslang. Heb eeb t-stukje bij de klep gemonteerd. 1 op de klep, 2 op de de onderkant en nummertje 3 op het motorvacuum. Werkt hier zonder problemen. Spruitstuk heeft te maken met het al of niet hebben van balansassen in je blok. Je zou deze weg kunnen halen en je oude carterpan kunnen gebruiken en volgens mij past je spruitje dan ook weer.
2 september 2012 om 21:32 #18062251Moet je alles uit de X18XE overzetten in de X20XEV motor.. je hebt kans dat de oliepomp trouwens anders is..
De een is een C20XE oliepomp, de ander een X20XEV / Z20LET oliepomp
Willem
12 september 2012 om 15:46 #18062252ok de motor loopt, maar met een nokkenas sensor storing (geen of verkeerd tijdstip).
ik heb de nokkenas sensor moeten overbouwen, omdat het blok een ronde had en mijne een vierkante aansluiting.
had ik ook het nokkenas wiel over moeten bouwen of is bij toeval de nokkenassensor overleden?verder krijg ik het niet voor mekaar met de vacuum leiding.
ben nu bezig met foto’s te uploaden en zal zometeen een foto reportage maken hoe ik ze nu heb zitten.Groetjes Jurrian
12 september 2012 om 16:34 #18062253Ligt eraan, als je de kabelboom van je eigen motor hebt gebruikt zou ie geen melding mogen geven.
als je de zwik hebt overgezet, niet toevallig een draadje verkeerdom zitten??
Willem
12 september 2012 om 16:56 #18062254ik heb de motorkabelboom gewoon in de auto laten zitten en de sensoren met afwijkende stekkers vervangen door die van mijn oude motorblok met dus de goede stekkers.
Aan draadjes heb ik niks gedaan, alleen stekkers los en vast geklikt.Maar een nieuwe nokkenas sensor is besteld, komt morgen of overmorgen binnen en gelijk vervangen.
Bedacht me alleen dat misschien de nokkenaswiel misschien anders was waardoor de storing gekomen is.
Blok komt namelijk uit een astra G en zit in een astra Fgroetjes jurrian
13 september 2012 om 07:19 #18062255dus je hetbt nu weer 2 gelijke wielen, dat zoiu ik weer terug maken naar 2 verschillende wielen.
dat is minder sotirngs gevoelig, en ook de rede van opel geweest 2 verschillende wielen te plaatsen..
De sensor kan storen op het 2e sensorwiel als deze er zit.
Willem
13 september 2012 om 15:24 #18062256OK hier hoe ik vermoed dat de vacuumleidingen lopen.
We beginnen bij het gasklephuis, hier zitten 2 leidingen.
1 gaat er naar het kleppendeksel.
De ander gaat denk ik naar een elektrice klep die bij de bobine zit.
vanaf daar heb ik hem nu lopen naar een onluchting gebeuren bij het pagagiers wiel.
Dan zitten er nog 3 op de inlaat zelf.
De 1 gaat eerst naar een soort t-stuk en dan door naar de rembekrachtiger.
Vanaf het t-stuk gaat die dan naar de vacuum leiding van de recirculatie klep.
Dit is de andere slang vanaf het inlaat spruitstuk.
Die gaat naar de egr klep, maar die heb ik afgedopt omdat ik alle egr spullen er af heb gehaald.Dan loopt er nog 1 van de onderkant naar allerlei vermoedelijke klepjes en komt dan uit bij de klep in de inlaat (lange en korte weg luchtstroom)
Dan komt hij hier uit, maar heb niks meer over. waar moet deze naar toe.
Je ziet hem ziiten als je vanaf boven kijkt langs de rembekrachtiger en het blok.Kan iemand mij vertellen of ik ergens een fout heb gemaakt en zo ja waar of kan iemand me een schema geven hoe het er wel had uitmoeten zien.
Alvast bedanktGroetjes Jurrian
13 september 2012 om 20:01 #18062257Ok weer een update.
Nokkenas sensor vervangen voor dezelfde vierkante stekker, nog steets nokkenassensor foutcode.
Ronde nokkenassensor met kabelboompje gemonteerd nog steeds motorstoring.Morgen haal ik de oude nokkenastandwielen op van mijn oude blok en ga kijken of ik deze er weer op kan zetten.
Distrubutie kan er dus weer af na 30km test gereden te hebben.
Gelijk maar weer contoleren of alles nog op tijd staat.kan iemand me nog helpen met mijn vacuum probleem?
Staat dat toevallig in tis 2000 of hoe dat programma ook heet.
Kan iemand me ook uitleggen waar ik het kan downloaden en hoe het werkt.Groetjes jurrian
13 september 2012 om 21:14 #18062258De laatste 2 foto’s: Op het inlaatspruitstuk, helemaal aan de onderkant zit een rubber tuitje. Vandaar uit gaat een slangetje naar dat rubberen L-stukje. Misschien ben ik mis (heb het blok zelf niet gedemonteerd), maar zo zit het bij mij aangesloten. Heb geen last van foutmeldingen…
13 september 2012 om 21:15 #18062259Storing nokkenassensor kan ook je krukassensor zijn…
13 september 2012 om 21:24 #18062260dat klopt wat je zegt, zo zit het ook bij mij maar hij gaat bij mij ook weer weg laat maar zeggen.
dat slangetje mis ik.
Als ik de auto aan zet zit er ook een vacuum op, dus dat klepje staat open.En hoe bedoel je het kan ook krukassensor zijn?
Opcom geeft echt aan dat de nokkenas sensor de fout geeft.
Zelfs de code is van de nokkenas sensor.
Maar ik zal er morgen naar kijken als ik de distrubutie los gooi.zal ook proberen een foto te maken van de onderkant van het inlaatspruitstuk.
dit omdat de auto verlaagt is en ik er niet onder kan komen, zonder dat hij op de krik staat.groetjes Jurrian
13 september 2012 om 22:36 #18062261Wacht ff met de distributie. Nokkenassensor fout is altijd 2 eenheid met de krukassensor. M.a.w. als de krukassensor stuk is geeft hij een foutmelding nokkenassensor. 1 van de 2 heeft hij nodig om te kunnen starten. Dus trek de stekker eens los van of je kruk- of je nokas-sensor. Wil hij dan niet starten bij het loshalen van je krukas- of nokas-sensor is die andere dus defect(of beide)…..
13 september 2012 om 22:55 #18062262@JHR wrote:
OK hier hoe ik vermoed dat de vacuumleidingen lopen.
We beginnen bij het gasklephuis, hier zitten 2 leidingen.
Groetjes JurrianIn dat metalen plaatje, zit een rechthoekige uitsparing. Daarin hoort een stekker te zitten. Volgens mij ligt hij bij jou los (en niet aangesloten :shock: ) precies onder dit plaatje (hij vertakt uit het stukje kabelboom, de dunnere kabel)…Zie de borgclip van de connector zitten…
Ed
14 september 2012 om 15:19 #18062263Ed heel goed gezien.
Echter is die wel aangesloten, maar heb de route van de kabel denk ik niet goed.
Want de kabel komt er nu niet.OK heb de stekkers er af gehaald, nokkenas er af en hij loopt.
krukas sensor er af en helemaal niks, 10seconde of zo geprobeerd maar helpt niet.dus toch mijn nokkenas wielen maar vervangen en hopen dat die dan wat doet.
14 september 2012 om 18:07 #18062264Kan je er wel mee rijden .?
Ik woon in Voorthuizen is niet zover van Epe af, en je mag gerust is hier komen vergelijken.
Is wel een x20xer maar geloof dat daar geen verschil inzit.14 september 2012 om 19:28 #18062265Hoi JHR, ik heb wat foto’s geschoten van mijn x20xer inlaatspruitstuk gemaakt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt :hmmz
15 september 2012 om 19:57 #18062244bedankt.
Helaas heb ik er niks aan, het systeem is anders bij de astra G.Maar het goede nieuws is dat het motormanegement lampje uit is.
da astra g gebruikt de zelfde inlaat nokkenastandwiel, maar de uitlaat nokkenastandwiel is anders.
hij krijgt dan ongeveer een halve centimeter eerder zijn signaal wat dus niet klopt bij de astra f.Dit zal ongetwijveld komen dat ik met een sim 56.5 heb en ik meen de astra G een sim 70 als ik me goed heb laten inlichten.
Dus nu alleen nog een astra F vinden met een x18xe of x20xev om daar de vacuum slangen volgorde te bekijken.
Liefst in de buurt van epe, zwolle, apeldoorn, harderwijk15 september 2012 om 21:07 #18062243Zoals op de foto’s van NoFear ligt het er bij mij ook voor. Blok(van mij) is van 1997 en de ECU een Simtec 56.5
20 oktober 2012 om 08:31 #18062245ok mensen een update.
Het slangetje waar ik niet van wist waar die naar toe ging gaat naar de klep van de secundaire lucht inlaat.
Mijn blok heeft die niet en vandaar dat ik hem niet kon vinden.
Bij toeval had een collega op de bouw zijn auto mee en daar zat een x18xe in en heb het dus na gelopen.Groetjes jurrian
6 november 2012 om 21:23 #18062266ik bezit een opel astra g met een x20xev blok erin
eventueel maar je die ook van boven en onderen bekijken als je dat zou willenvgr marijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.