Toeren blijft rond de 3000hangen en zakt langzaam of niet

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Toeren blijft rond de 3000hangen en zakt langzaam of niet

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251815
    Briancorsa
      Lid sinds:
      1 August 2012

      Hallo mijn toeren van mij auto blijft de ene keer hangen op de 3000 toeren en zakt dan langzaam terug naar de 1200 loopt dus ook te hoog stationer heb me luchtfilter pijp al op lekkage onderzocht niks aan de hand heb de fsi vervanger er al afgehaald de gasklep schoongemaakt maar veranderd niks hebben jullie nog tips?

      #18061796
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Gasklepschakelaar en de bedrading daar van is zeeeeeeer verdacht, kan ook vuile stappenmotor zijn, of er gaat mechanisch iets mis met het gasklephuis…

        Scheelt ook als je er even bij zet of het een rotor of dis blok is…

        #18061797
        Briancorsa
          Lid sinds:
          1 August 2012

          Bedankt gaat om een rotor uitvoering gasklep is in orde zal de bedrading enzo hou je op de hoogte

          #18061798
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Trek eens aan de gaskabel en hoor eens of het dan klikt en als je hem loslaat nog eens klikt. Dit met de motor uit….

            Jeetje dit moet ook eens vast gezet worden, komt wel erg vaak voorbij!!

            #18061799
            Briancorsa
              Lid sinds:
              1 August 2012

              Geprobeerd zat los!!!bedankt voor de tip maar blijf het nog steeds doen!!best jammer kom echt teveel mankementen tegen stuurstang krom fuseekogels verrot :swear terwijl de dag dat ik hem kocht als en zonnetje liep gewoon blind verliefd op de Corsa geworden :cry

              #18061800
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Haal de slang aan de rechter kant van de SFI bak eens los (de dunne, rechts als je voor de motorkap staat) en blaas daar eens op. Beste is even de SFI bak er af te halen (of SFI vervanger) en dan moet er niet of nauwelijks lucht ontsnappen. Hooguit een piepklein beetje door de gasklep. Die kun je voor de test ook nog even extra dicht drukken. Ontsnapt er dan wel lucht ergens dan moet je dat eens even uitzoeken…

                -Gaskleppositiesensor/schakelaar
                -Luchtlek
                -Stappenmotor

                En uiteindelijk zou het bedrading nog kunnen zijn en in uiterste geval de ECU zelf.

                Meer kan er niet mis zijn als hij oploopt in de toeren.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.