Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra raakt de grond
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2012 om 18:16 #17251742
Beste Forum-leden,
Na een paar uur rond struinen op dit forum heb ik niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Vandaar dat ik toch maar zelf een nieuwe tropic aanmaak.Laat ik me even voorstellen, Ik rijdt regelmatig (lees vaak) in de Vectra GTS 2.2 16V uit 2008 van m’n ouders.
Echter hebben we met deze Vectra problemen met de vering.Op de snelweg is het een prima auto, Ook gisteren op de terugweg vanuit Oostenrijk een prima auto met lekker veel vermogen.
Echter de Tief-garage onder het appartement uitrijden was al een hele opgave. Eerst de voorkant over de grond, daarna de trekhaak.
Er lag voor 4 personen bagage in, echter stapte de personen pas boven in. Ook in Nederland gebeurd het vaak.
Een drempel die net te hoog is, varkens ruggen bij de suppermarkt, ect. Gewoon echt heel vaak.Normaal gesproken zit er ook ieder jaar een caravan aan de haak maar daarvoor zal toch echt iets aan de vering gedaan moeten worden.
Vorige auto was een vectra C 1.8 sedan, Deze had het alleen aan de achterkant als de caravan er achter zat, normaal gesproken niet.We hebben onder de GTS een standaard sport-onderstel, Nu weten we niet precies wat het in houd, (geen instelbare dempers).
De auto heeft net gisteren de 50.000km op de teller gezet, dus versleten lijkt me ook sterk.Wat zouden jullie adviseren om aan deze veren te doen? zouden ze op zijn, misschien al eerder vervangen voor een lager model,
of zijn er nog andere oplossingen om te voorkomen dat onze mooie vectra de grond blijft kussen??26 augustus 2012 om 18:34 #18061090De GTS is lager als de Sedan..
Dat aanlopen hier en daar heb ik al eens aan de voorzijde, en midden bodem van mijn Vectra-B2 Station 2.5 V6 van 1999..
Varkensruggen kom ik al helemaal niet over, dan rijdt ik de lip onder de bumper vandaan….
zo hangt ook mijn Bumperlip al los in de hoeken, evenals bij mijn Vorige Vectra-B V6.Denk je er weinig aan kan doen, hooguit de auto wat ophogen.. wat weer zonder voor het aangezicht is..
Mijn auto (niet heel laag lijkt me):
Willem
26 augustus 2012 om 18:39 #18061091Voor het aanzicht zou het inderdaad zonde zijn om de auto op te hogen.
Maar om alles onder de auto vandaan te rijden is ook niet alles. Dus moet er wat gebeuren.
Misschien is het mogelijk om hulp-veren te plaatsen.Maar als het ophogen de enige oplossing is, welke veren/schokbrekers zouden dan geplaatst moeten worden?
Waarin zit het hoogte verschil tussen een Sedan en een GTS?26 augustus 2012 om 18:41 #18061092Hulpveren zal m omhoog doen komen…
Voor zou je Voor kortere Zwaardere veren moeten kiezen, achter hetzelfde..
Ook een Schroefset zou mooi zijn, zelf rijhoogte instellen naar wens en dat een stuk stugger dan de boel nu is, zakken doet het ook minder bij beladen..Willem
26 augustus 2012 om 18:42 #18061093Welke banden zitten er onder.
Als er uit kosten oogpunt te lage banden onder zitten raakt hij ook sneller de drempels.
26 augustus 2012 om 18:47 #1806109426 augustus 2012 om 18:52 #18061095Dat kun je beter aan de C-rijders vragen hier.
Willem
26 augustus 2012 om 19:07 #18061096@ wim-v6 : iig bedankt voor de moeite.
26 augustus 2012 om 20:08 #18061097De GTS ligt 20 mm lager dan de ‘gewone’ C
Ik heb het ook altijd gehad bij net iets te hoge stoepen en dergelijke.
Nadat ik mijn vec nog eens 25mm heb verlaagd raak ik bijna elke stoep en zo’n 20% van de drempels schaaf ik lichtjes overheen.
Ik zou er een niet al te groot probleem van maken aangezien je rubberen onderlip erg veel kan hebben( ik kan het weten ;) )
Gr Tom
26 augustus 2012 om 20:40 #18061098@GTS Power wrote:
De GTS ligt 20 mm lager dan de ‘gewone’ C
Ik heb het ook altijd gehad bij net iets te hoge stoepen en dergelijke.
Nadat ik mijn vec nog eens 25mm heb verlaagd raak ik bijna elke stoep en zo’n 20% van de drempels schaaf ik lichtjes overheen.
Ik zou er een niet al te groot probleem van maken aangezien je rubberen onderlip erg veel kan hebben( ik kan het weten ;) )
Gr Tom
Ik wist dat de GTS lager ligt dan de sedan en station, dacht zelf dat het 30mm was. Maar dat zal ik fout hebben dan!
De vraag is echter waar dat in zit. Is de ophanging hoger of is de veerpoot alleen korter?
De voorkant is het probleem ook nog niet zo, die kan idd wel veel hebben, Maar aan de achterkant gaat de trekhaak over de grond,
die geeft de klappen door aan het chassis en dat lijkt me niet al te goed voor de auto, ook gaat de stekkerdoos voor de aanhanger ook over de
grond en die slijt aanzienlijk.Wij, (mijn ouders en ik) ervaren dit als ongemakkelijk. Heb je daar zelf geen last van dan?
26 augustus 2012 om 20:42 #18061099De std schokdempers en veren zijn idd niet fijn. Nieuwe schokdempers en veren is een oplossing.
26 augustus 2012 om 20:53 #18061100@Fearless wrote:
De std schokdempers en veren zijn idd niet fijn. Nieuwe schokdempers en veren is een oplossing.
Heb jij ook het probleem gehad dat hij over de grond ging?
en is dat nu volledig opgelost?27 augustus 2012 om 01:06 #18061101Ik heb daar ook lastvan maar doe er niet veel mee! Gewoon veel rustiger gaan rijden is ook een optie. Ik rij iedere dag van oprit af en op en raak daarbij altijd de weg of de oprit (alleen de voorkant) echter is weinig aan te doen, je vectra verhogen kan alleen zou het vast geen gezicht zijn.
Ander optie: vectra verkopen en Antara gaan halen :agent :jerry
27 augustus 2012 om 04:25 #18061102@richardo1992 wrote:
@yzf1kr: De originele banden en velgen van opel liggen er onder. Zitten nu michellin banden onder van de zelfde maat als zoals hij uit de fabriek kwam!
Dat zegt niets, Opel heeft bijvoorbeeld originel zijn C’s ontwikkeld voor 215/50/17, later zijn ze overgestapt op de goedkopere en lagere 225/45/17.
Maar als de auto al 50.000km gereden heeft met de originele dempers zijn die dingen gewoon versleten, originele dempers horen eigenlijk al bij 20k in de prullenbak naar mijn mening.
Laat de dempers rondom eens vervagen, liefst niet door de standaard, maar door een setje gasdempers van een goed merk. (Voor 220 euro heb je al een set Bilstein B4).Daarnaast heb je ook kans dat de veren versleten zijn, of misschien zelfs gebroken. Dat kan je zelf controleren door ja hand in de wielkas te steken en en de boven en onderkant te voelen.
27 augustus 2012 om 15:42 #18061103Ik had met mijn GTS en standaard veren (75000 km) eigenlijk het idee dat die best nog wel hoog stond en kwam eigenlijk nooit ergens mee in aanraking. Nu met een eibach verlagings veren raak ik soms met de rubber lip voor een drempel maar achter nooit een probleem. Zou dus best kunnen (zoals hierboven ook genoemd) dat er 1 of meerdere veren gebroken zijn.
Op mijn vectra had de vorige eigenaar trouwens wel hulpveren achter gemonteerd voor rijden met caravan dus ze bestaan wel.
Jaap27 augustus 2012 om 16:24 #18061104@richardo1992 wrote:
@GTS Power wrote:
De GTS ligt 20 mm lager dan de ‘gewone’ C
Ik heb het ook altijd gehad bij net iets te hoge stoepen en dergelijke.
Nadat ik mijn vec nog eens 25mm heb verlaagd raak ik bijna elke stoep en zo’n 20% van de drempels schaaf ik lichtjes overheen.
Ik zou er een niet al te groot probleem van maken aangezien je rubberen onderlip erg veel kan hebben( ik kan het weten ;) )
Gr Tom
Ik wist dat de GTS lager ligt dan de sedan en station, dacht zelf dat het 30mm was. Maar dat zal ik fout hebben dan!
De vraag is echter waar dat in zit. Is de ophanging hoger of is de veerpoot alleen korter?
De voorkant is het probleem ook nog niet zo, die kan idd wel veel hebben, Maar aan de achterkant gaat de trekhaak over de grond,
die geeft de klappen door aan het chassis en dat lijkt me niet al te goed voor de auto, ook gaat de stekkerdoos voor de aanhanger ook over de
grond en die slijt aanzienlijk.Wij, (mijn ouders en ik) ervaren dit als ongemakkelijk. Heb je daar zelf geen last van dan?
Ik heb een afneembare trekhaak.
Ik heb nog nooit iets geraakt aan de achterkant,zelfs niet met extreme drempels.
Ik zou de veren eens laten controleren op breuken.
Gr Tom
27 augustus 2012 om 16:38 #18061105@richardo1992 wrote:
@Fearless wrote:
De std schokdempers en veren zijn idd niet fijn. Nieuwe schokdempers en veren is een oplossing.
Heb jij ook het probleem gehad dat hij over de grond ging?
en is dat nu volledig opgelost?Ik werk in de garage…
heb al enkele vectra c’s gehad met gebroken veren en slappe schokdempers. Dus vandaar mijn reactie dat de std dempers en veren niet fijn zijn.We hebben al eens een koni set geplaatst met goeie veren. geloof dat die eigenaar van die vec dik tevreden is :thumbup
7 september 2012 om 20:36 #18061106Aangezien de Vectra nog in de garantie zit hebben we de garage opdracht gegeven om het probleem op te lossen.
De afspraak is gemaakt. Waarschijnlijk nieuwe veren en schokbrekers (origineel omdat het nog garantie is!)
Wel komen er hulp veren bij te staan. De auto word hooguit 1 – 2 cm hoger. Dit echter alleen aan de achterkant.
Auto word daardoor iets stugger, Qua uiterlijk denk ik dat het er wel mooier op word. De voorkant staat nu namelijk een
stuk hoger dan de achterkant, om de voorkant te verlagen kost ook weer zoveel geld, en dan is het probleem achter nog niet
verholpen.Dus denk ik dat dit de beste oplossing is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.