Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g opc vs eaton m45 compressor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2012 om 11:54 #17251716
Beste mensen hier,
ik ben al een tijdje lid van t forum, maar nooit echt meer gedaan dan alleen lezen en info hier vandaan halen.Maar nu wil ik toch een beetje van jullie hulp gebruik maken!
Ik rij een astra g opc ( X20XER ) en heb een eaton m45 compressor gekocht en wil deze hierop zetten.
Ik heb voordat ik deze kocht al heel wat topics doorgelezen en info gewonnen maar ik kom toch nog wat te kort.
Zo moet ik zelf een steun maken voor de compressor, ik wil deze boven me uitlaatspruitstuk gaan hangen, t uitlaatspruitstuk tape ik in met hitte tape, en ik wil hier een hitte schild boven maken. Ik heb een foto van een astra opc voorbij zien komen die hem hier ook heeft. Een andere plaats is haast onmogelijk.
Maar voordat ik de steun zelf kan maken, moet ik eerst de juiste poelie erop hebben voor de juiste maten.
Ik wil op een druk van 0,4 bar gaan rijden, en nu schijnt hier een formule voor te zijn om dit uit te rekenen. Is iemand hier bekent mee?Verdere reacties en tips zijn welkom!
Maikel
26 augustus 2012 om 12:26 #18060811hoi hcmaikel, ik heb een aantal jaren geleden ook seriueze plannen gehad voor een eaton m45 compressor voor mijn OPC 1. als laatste heb ik EDS gebeld of hun de sofware konden inregelen.
ik had al een fase 1 chip van hun en draaide 180pk/209nm. EDS vertelde mij dat ik met de comressor ruim boven de 200pk uit zou komen en dat de motor dan Stuk zou draaien. kortom het werdt mij afgeraden. ik weet niet op welke km stand je OPC nu staat maar die van mijn plofte bij 122dkm al met 180pk26 augustus 2012 om 12:42 #18060812hmm dit klinkt niet zo motiverent om verder te gaan..
t ligt er natuurlijk aan op welke druk je ga rijden, mij is door meerdere mensen verteld dat als je op 0,4bar ga rijden t veilig is en alles heel blijft. ik zal dan zo rond de 200 pk uit komen ( afwachten wat daar van waar is en hoeveel t uiteindelijk word ) verder weet ik wel dat de staat van mijn motor goed is, ondanks hij wel wat meer heeft gelopen! wat is er bij jou stuk gegaan?26 augustus 2012 om 12:47 #18060813Mijn mening is de auto verkopen en een OPC II of een coupe turbo :vertag kopen. Leg €2000 bij
en je hebt dan een veilige 250pk. Voor ombouw naar compressor wil je het goed doen ben je denk ik het dubbele kwijt.26 augustus 2012 om 12:49 #18060814daar is het jammer genoeg al te laat voor, de compressor is nu al in huis :oops:
26 augustus 2012 om 12:56 #18060815@hcmaikel wrote:
hmm dit klinkt niet zo motiverent om verder te gaan..
t ligt er natuurlijk aan op welke druk je ga rijden, mij is door meerdere mensen verteld dat als je op 0,4bar ga rijden t veilig is en alles heel blijft. ik zal dan zo rond de 200 pk uit komen ( afwachten wat daar van waar is en hoeveel t uiteindelijk word ) verder weet ik wel dat de staat van mijn motor goed is, ondanks hij wel wat meer heeft gelopen! wat is er bij jou stuk gegaan?eerst mijn koppakking(gerviseerd) en 500km later kwam de drijfstang distrubutie kant buiten spelen.
nu staat hij in de tuin als stille getuige :(26 augustus 2012 om 14:41 #18060816En vergeet niet dat wat er onder de motorkap komt te liggen , dat dit ook op papier moet staan.
En vanaf bwj 1998 is het niet goedkoop meer,Koop dan indd beter een OPC turbo , ben je in 1 x klaar.
26 augustus 2012 om 14:51 #18060817maar als je wil doorzetten: Haasje17 even een PM sturen.
die heeft het op een 1.6 gebouwd.
die kan je qua opbouwen dus wel vertellen waar je op moet letten. ;)26 augustus 2012 om 15:44 #18060818de compressor kun je weer doorverkopen. Maar als je doorgaat hoef je niet naar de rdw, pas bij >40% vermogens stijging,
dus alles tot 224pk hoeft niet. maar zolang het originele blok erin ligt maakt het niet veel uit. Maar informeer goed bij mensen
die het gedaan/ geprobeerd hebben. Want wat ik heb gelezen komt er veel meer bij kijken dan ombouw naar turbo die op lage druk draait.26 augustus 2012 om 16:07 #18060819ik had inderdaad haasje17 al een pm gestuurd! en ook ben ik in contact met chargertech, ik dacht dat er mischien nog meer mensen waren die zoiets gedaan hebben en mij mischien wat advies konden geven.
26 augustus 2012 om 16:29 #18060820x20xer zijn zwakke k*t blokken.
26 augustus 2012 om 17:14 #18060821@Baas J. wrote:
x20xer zijn zwakke k*t blokken.
je moet niet vergeten dat de basis van een xer een xev is en die draait 136pk.
dus xer is al gekieteld door Opel Performance Center. naar 160pk.
als je dan 200pk gaat draaien is dat 68% meer vermogen.26 augustus 2012 om 18:55 #18060822@Basgsi wrote:
de compressor kun je weer doorverkopen. Maar als je doorgaat hoef je niet naar de rdw, pas bij >40% vermogens stijging,
dus alles tot 224pk hoeft niet. maar zolang het originele blok erin ligt maakt het niet veel uit. Maar informeer goed bij mensen
die het gedaan/ geprobeerd hebben. Want wat ik heb gelezen komt er veel meer bij kijken dan ombouw naar turbo die op lage druk draait.Mij is verteld door een RDW test monteur van het teststation in Lelystad dat die 40% niet meer aan de orde is.
Heeft met het bouwjaar te maken vanaf 1998 doen ze een europese toelatingstest.Alles vanaf bouwjaar 1998 moeten ze allemaal aan die testen voldoen. Zelfs al is het motorvermogen niet veranderd maar wel de motorcode hoor je dit te laten doen anders kan de rdw hem alsnog bij een controle innemen.
Alle autos daarvoor worden vrijwel niet getest ook met stijgingen van mee rdan 20%. Enkel bevestigin van het blok en motorcode. Uitlaat (iets mee rdan eenn apk)
Heb die van mij ook moeten laten keuren ivm een aanhouding en zware boete.
Als ik het niet zou doen , dan konden ze de auto zo in beslag nemen.26 augustus 2012 om 19:42 #18060823zover ik weet is de datum van voor 1997 helemaal vrij tot 40%. Ga je over dat vermogen heen of verander je de motor dan moet je gaan keuren bij een willekeurig rdw station, die niks voorstelt als het netjes is ingebouwd. Vanaf 1998 geld de 40% regeling en moet je naar lelystad voor de testen als je eroverheen gaat. blijf je eronder zou ik me er niet druk om maken, of het aantal cylinders veranderd dan ook naar een willekeurig rdw station.
voorbeeld, mijn coupe turbo is van 192pk naar 248 pk gegaan, dezelfde motor, alleen een andere turbo. Blijft onder de 40%, dus hoef er niet mee naar de rdw.
en ook al zou ik met 300pk gaan rijden en er dus overheen ga, kunnen ze dat nooit zien…. Het gaat vooral om bmw e36 die van een 316 naar een 328 gaat bv.
Als je de kap open doet ziet iedereen dat dat niet klopt.26 augustus 2012 om 19:57 #18060824klopt idd tot 40% kan je gewoon gaan,
verder is de x20xer op de compressie, en balans assen na, het zelfde als een z20let.
tot 0.4 bar kan je ook gewoon normaal draaien,
en je kan makkelijk voor onder de 2500 de boel compleet maken,
als je op standaard compressie blijft rijden !
( zelf namelijk ook bezig met een charger project )26 augustus 2012 om 20:22 #18060825hier bij mij in de stad rijdt ook een opc rond met een compressor erop!
zeer dikke bak, weet er alleen niks vanaf van hem…zal eens opzoeken of ik iets kan vinden daarover.
26 augustus 2012 om 20:39 #18060826gevonden!
ik kem hem niet persoonlijk maar zie hem wel eens rijden,
hij rijdt zo te zien met een,: eaton m62 van gm lsj -1 motor
ik stuur je ff een pm, kan je mischien contact met hem opnemen..
succes! :thumb26 augustus 2012 om 20:54 #18060827RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motor
Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om de wijziging van:de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-nstallatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.
Deze verplichting om het voertuig te keuren is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De regeling voertuigen kunt u bekijken op http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Eisen waarop de RDW toetst
Het voertuig wordt getoetst aan de eisen zoals die golden bij de eerste toelating van het voertuig. Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 dan toetst de RDW de zogenoemde permanente eisen. Dit zijn eisen betreffende de verkeersveiligheid en milieuaspecten. In de volksmond de eisen voor de APK, aangevuld met een aantal extra eisen, zoals extra donker gemaakte ruiten, geluidsproductie en gebruikerseisen. De permanente eisen maken deel uit van de Regeling Voertuigen. Deze kunt u nalezen in hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen, zie http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Heeft uw motorvoertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW de toelatingseisen (dit zijn eisen die Europees zijn vastgelegd in EU-richtlijnen) en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen.
Complete motor met versnellingsbak ingebouwd.
Als u een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem gebruikt uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring van hetzelfde merk en type, dan zijn er minder testen nodig. In deze situatie gaat de RDW er vanuit dat is voldaan aan de emissie- en geluidseisen. U moet wel kunnen aantonen dat de gebruikte motor uit een gekentekend donorvoertuig komt.
Bovenstaande is niet van toepassing bij een brandstofwijziging naar LPG of aardgas, of wijziging naar elektrische aandrijving. In deze gevallen worden de toelatingseisen die gelden op de dag van de wijzigingskeuring getoetst.
KeuringslocatiesU kunt terecht bij één van de keuringsstations van de RDW als:
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1998, of
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van na 31 december 1997 en een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem is gemonteerd uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring.Voor het maken van een afspraak zie: keuringsafspraak maken of annuleren.
In overige gevallen zijn er diverse testen noodzakelijk, zoals remtesten, geluidstesten en weggedrag testen. De keuring moet dan plaatsvinden op het RDW testcentrum te Lelystad. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.
Kosten van de keuring
Voor een keuring op één van de keuringsstations van de RDW is het tarief maximaal € 80,00.
Moet de keuring op het RDW testcentrum te Lelystad uitgevoerd worden, dan zijn de kosten afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden. U kunt voorafgaande aan de keuring een opgave van de totale kosten opvragen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.Dit staat op de site van het RDW,
26 augustus 2012 om 20:58 #18060828Zolang de motorcode hetzelfde blijft en je enkel tuning toepast op het blok zou ik me niet zo druk maken om dat omkeuren.
Omdat je hetzelfde orginele blok als op kenteken staat behoud. Maar dan met compressor, vermogen wat op papier staat word niet gemeten als je aangehouden word. En daarbij kan het motorvermogen zo;n 20% afwijken van af fabriek door de verschillend eomstandigheden per land en regio.26 augustus 2012 om 21:23 #18060829Ze zijn tegenwoordig niet meer zo gek bij de Politie , Als ze onder de motorkap wat zien en ze niet vertrouwen het niet, dan ben je wel het haasje.
En je kan wel het vermogen gaan verhogen , maar vergeet dan niet dat ook het rem systeem daarop moet worden aangepast.Bij mij vroegen ze me ook of ik de motorkap even wilde openen, terwijl daar totaal geen aanleiding voor is geweest.
Maar er lag wel een ander blokkie in en dat had die agent wel in de gaten.26 augustus 2012 om 23:20 #18060830owkee is dat weer veranderd. Ze blijven bezig haha.
Ga je idd een turbo of iets dergelijks toevoegen, kom je er bij de klpd niet meer weg, die hebben meestal wel genoeg kennis.
Toen ik de astra V6 nog had wilde ze wel ff onder de kap kijken, omdat met opvragen ze V6 hoorde. Waren liefhebbers en vonden
het wel intereressant, dat ik vlak ervoor 220+ reed op de A18 heb ik maar niet gezegd haha.Gelukkig zag ik ze in de verte.Heb zoals mij al een coupe turbo kunnen ze nooit bewijzen dat je over die 20% heen gaat, aangezien ze geen testbank hebben.
met de volvo ga ik straks stijgen van 220pk naar hopelijk 300 dat is 36% en koppel van 320NM naar 500NM maar ga er toch zeker niet
mee naar de RDW aangezien de motorcode hetzelfde blijft. Maar bedankt voor de info, toch goed om te weten.27 augustus 2012 om 07:56 #18060831@Basgsi wrote:
owkee is dat weer veranderd. Ze blijven bezig haha.
Ga je idd een turbo of iets dergelijks toevoegen, kom je er bij de klpd niet meer weg, die hebben meestal wel genoeg kennis.
Toen ik de astra V6 nog had wilde ze wel ff onder de kap kijken, omdat met opvragen ze V6 hoorde. Waren liefhebbers en vonden
het wel intereressant, dat ik vlak ervoor 220+ reed op de A18 heb ik maar niet gezegd haha.Gelukkig zag ik ze in de verte.Heb zoals mij al een coupe turbo kunnen ze nooit bewijzen dat je over die 20% heen gaat, aangezien ze geen testbank hebben.
met de volvo ga ik straks stijgen van 220pk naar hopelijk 300 dat is 36% en koppel van 320NM naar 500NM maar ga er toch zeker niet
mee naar de RDW aangezien de motorcode hetzelfde blijft. Maar bedankt voor de info, toch goed om te weten.sorry voor -offtopic
Die volvo is dus van jou. Mooi ding. :thumbup
Zag hem al een tijde bij jullie op de oprit staan.27 augustus 2012 om 09:03 #18060832misschien heb je hier wat aan
ik wil ook graag een eaton op mijn auto ( mits het haalbaar is )
helaas zit er bij een probleem wat eerst opgelost moet worden
hij rookt namelijk terwijl kop volgens de garage niet kan zijn omdat hier alles nieuw in zit volgens de garage ( geloof er helaas weinig van )
heb je de eaton overgenomen van dit forum ??? ( die had ik namelijk ook op het oog ) helaas eerst het roken weg zien te krijgen27 augustus 2012 om 11:23 #18060833@Basgsi wrote:
owkee is dat weer veranderd. Ze blijven bezig haha.
Ga je idd een turbo of iets dergelijks toevoegen, kom je er bij de klpd niet meer weg, die hebben meestal wel genoeg kennis.
Toen ik de astra V6 nog had wilde ze wel ff onder de kap kijken, omdat met opvragen ze V6 hoorde. Waren liefhebbers en vonden
het wel intereressant, dat ik vlak ervoor 220+ reed op de A18 heb ik maar niet gezegd haha.Gelukkig zag ik ze in de verte.Heb zoals mij al een coupe turbo kunnen ze nooit bewijzen dat je over die 20% heen gaat, aangezien ze geen testbank hebben.
met de volvo ga ik straks stijgen van 220pk naar hopelijk 300 dat is 36% en koppel van 320NM naar 500NM maar ga er toch zeker niet
mee naar de RDW aangezien de motorcode hetzelfde blijft. Maar bedankt voor de info, toch goed om te weten.Vond het toch wel belangrijk om dit even door te geven , want een gewaarschuwd mens telt voor 2.
En mochten ze je toch pakken , dan kunnen ze de auto in beslag nemen en volgt er een boete op van +/- €226,-
En zal je er alsnog mee naar het RDW moeten waar ze dan ook alles gaan controleren naar de toelatingseisen
(dit zijn eisen die Europees zijn vastgelegd in EU-richtlijnen) en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen. En dat zijn hele zware keuringen met 160 km op de testbaan ineens op de rem en dat 5 tot 6x achtereen.Ze geven je dan een ultimatum op van 6 weken voor de RDW keuring.
Mocht je na die 6 weken nog niks op papier hebben staan , krijg je een belletje van de agent in kwestie.
En kunnen ze als nog je auto in beslag nemen , en krijg je hem niet meer terug.Ik heb het toen niet zover laten komen , ben de volgende daggelijk naar het RDW gegaan in Zwolle.
En van daaruit werd er een afspraak gemaakt met RDW station Lelystad.Ps: Je kunt dan bij het RDW een 1 dags kenteken aanvragen om er naar toe te kunnen rijden.
Want doe je dat niet dan ben je in overtreding.27 augustus 2012 om 15:17 #18060834het ging maikel niet om omkeuren ! maar om wat vragen om zn eaton !,
maik, ik ben vandaag ook weer wat wijzer geworden, en help je wel ff opweg betreft die berekening.gr
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.