Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra GTS inruilen LPG of Diesel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2012 om 13:02 #17251643
Beste forum leden, we denken om onze vectra c1 gts te verkopen (of inruilen) en iets nieuwere model te kopen.
We rijden nu een vectra bj. 2003 1.8 LPG. We rijden dus zuinig.. voor 20 tot 30 euro hebben we de tank al vol (20euro in Belgie)
Wat adviseren jullie? op LPG te rijden of toch over te stappen naar diesel? aangezien er niet zo veel vectra c2 op lpg zijn gingen we ook op de diesel kijken.
Maarja diesel is duur en je betaald er paar maand meer voor de wegenbelasting.
Aangezien GTS toch heerlijk rijd, willen we niks anders dan GTS! :agent
Gr Mustafa
23 augustus 2012 om 13:41 #18059711Je kan ook overwegen je LPG installatie over te laten bouwen in de nieuwe auto of een nieuwe installatie te kopen.
Die kosten moet je dan wel meenemen in je berekening.23 augustus 2012 om 14:09 #18059712LPG!
23 augustus 2012 om 15:06 #18059713Ligt aan je aantal kms per jaar.
Ik zou zeggen diesel, rijdt toch een stuk zuiniger als lpg en rijd fijner.
24 augustus 2012 om 09:16 #18059714Op gas moet je koken :jerry
Ik zou zeggen diesel, veel sterker en betrouwbaarder24 augustus 2012 om 09:35 #18059715Precies.. en tussen diesel en lpg is het haast even duur per km.
Denk erbij lpg misschien 1op 7/9 en diesel 1op16/20.. scheelt toch hoor.
24 augustus 2012 om 09:35 #18059716Precies.. en tussen diesel en lpg is het haast even duur per km.
Denk erbij lpg misschien 1op 7/9 en diesel 1op16/20.. scheelt toch hoor.
24 augustus 2012 om 10:25 #18059717Koken jullie maar lekker op gas, ik rij er wel op king:
1x een diesel gehad, betaalde me kleurenblind aan die achtelijk hoge belasting,
en om nou te zeggen dat ik echt goedkoper uit was, neen..Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik zeg LPG. :thumb
25 augustus 2012 om 06:30 #18059718Ligt aan wat voor diesel, als je die heerlijke krent diesel in de Astra-G hebt (Y17DT 1.7DTi-16V) dan rijdt je bij een beetje normaal gedrag al gauw 1 op 20
@ Musti: de 1.8 16V motoren van de Vectra-C2 (dat is de Z18XER – 140pk) zijn niet geschikt voor LPG!!!
Willem
25 augustus 2012 om 10:39 #18059719Je hebt de 122/125pk versie van de 1.8 16v toch?
Heb 2 jaar geleden een 2e hands GTS 1.8 16v uit 2003 gekocht met een km.stand van 89.000km.
Zit nu na 2 jaar sturen op 133.000km. Dus maak rond de 22.000km per jaar.Ik durfde eerst geen LPG in te laten bouwen aangezien veel mensen roepen dat de latere Opel-motoren slecht met Gas te combineren zouden zijn.
Nu lees ik echter weer dat dit blok zeer geschikt is voor gas (m.u.v. de latere 140pk-variant).Dus zit nog een beetje te dubben…denk dat ik de GTS nog 3 jaar in het bezit zal hebben. Dan zou ik er nog 70.000km mee rijden.
Dus de vraag is of het dan nog lonend is om er voor 3500 euro gas in te laten bouwen, plus de evt. extra kosten die je dan kunt verwachten.Als je voor een Vectra C2 gaat zou ik niet voor LPG-gaan. Die 1.8 16v en 2.2 zouden slecht op gas lopen.
Ik heb de hoop een beetje gevestigd op de Insignia 2.0T.
Die dingen zakken relatief snel in prijs omdat niemand die benzineslurper wil hebben. En het schijnt dat de 2.0T in de Insignia & 2.8 V6 juist wel weer goed op gas lopen.25 augustus 2012 om 19:11 #18059720Ja klopt, van de C1 t/m 2005 inderdaad, daarna allemaal 140pk Z18XER.
De Topicstarter wil nieuwer, en denk ik gelijk voor een C2 gaan…
dan heb je dus alleen de Z18XER motor welke NIET geschikt is voor LPG.
Willem
27 augustus 2012 om 09:46 #18059721wim-v6 bedankt voor je informatie!
Dus word geen C2 met 140 pk op lpg rijden.. kwam eentje tegen op internet maar helaas ga ik toch geen moeite nemen voor een C2 met 140 pk.
Dan word het maar een zeer nette en gelieve met veel opties c1 op te zoeken bj. 2004 of 2005(?) op benzine. En daarna later een LPG G3 in te laten bouwen.
Gr Mustafa
27 augustus 2012 om 12:16 #180597223500 euro voor LPG inbouw…. 4 cilinders kosten hier allemaal rond de 2000 hoor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.