Forumindex › Forums › Modellen › Manta › juiste thermostaathuis bij gebruik dubbele carbs.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2012 om 08:59 #17251393
Beste Heren,
Ik heb een probleem met de koeling van m’n motorblok… c24ne op dubbele carbs. Er zit het oude thermostaat huis op van vluggejaapie viewtopic.php?f=4&t=165373&start=25 die had dit topic. Nu kan je bij krause / risse thermostaathuizen kopen voor gebruik van dubbele carbs.
http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Motorenbereich/CIH/Wasserkreislauf/2%2C2-2%2C4l-CIH-Thermostatgehaeuse?source=2&refertype=1&referid=81″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Motorenbereich/CIH/Wasserkreislauf/Schlauchanschluss-Thermostatgehaeuse?source=2&refertype=1&referid=81″ onclick=”window.open(this.href);return false;deze twee dus.
Maar volgens mij is dit thermostaathuis in feite niet anders dan dat ik nu heb. (het afgezaagde huis). Bovenste slang radiateur zit nu op de thermostaat en onderste slang van de radiateur zit op de waterpomp.
Als nu de thermostaat nog dicht is kan het water in m’n blok niet rondpompen en eer dat de thermostaat open gaat staat het blok al zowat te koken.
Wie kan mij vertellen wat nu het beste is om te doen. waarschijnlijk een huis van een 2.4, maar ik ben bang dat ik dat niet kwijt kan.
gr Bas
5 oktober 2012 om 11:14 #18056338Met hoeveel graden opent je thermostaat dan nu?
5 oktober 2012 om 11:23 #1805633792, maar de bedoeling is toch om een 82 graden thermostaat te kopen. Maar beetje afhankelijk of ik toch met dit huis kan blijven rijden ja of nee
5 oktober 2012 om 12:37 #18056336Dat huis is wel degelijk anders dan zo’n afgezaagd huis, er zit een extra aansluiting op die via de kachel gaat.
Je kan deze kopen, je kan ook een oude gebruiken van een 1.6-1.9-2.0S/N en die iets anders monteren (nieuw gat boren en draad erin tappen)
voorlopig kan je je probleempje even oplossen door een gaatje van 3mm in je thermostaatklep te boren.
5 oktober 2012 om 12:54 #18056335Ik neem aan dat je dat kleine pijpje bedoelt henk? Zo 1 zit er ook op mijn huis alleen deze heb ik tijdelijk afgedopt omdat ik nog zonder kachel rij… of deze wel bedoelt is voor de kachel is een tweede.
Dit een tijdelijk middel begrijp ik? de 15e heb ik een afspraak om de carbs te laten afstellen bij beek auto racing, dus daarvoor wil ik het probleem graag opgelost hebben. Vanavond ga ik even langs vluggejaapie ( is een vriend van me) om te kijken naar dat 2.4 huis of ik dat eventueel kwijt kan. Mocht ik het nou niet kwijt kunnen is er dan nog een alternatief behalve een 1.9s thermostaathuis erop bouwen ( heb ik nog liggen), dat is wel het laatste waar ik zin in heb boren en draadtappen.
5 oktober 2012 om 13:07 #18056334En deze set http://www.copeparts.nl/nl/images/3866.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; dan kan de slang ipv direct op m’n waterpomp toch eerst op het thermostaathuis en vanaf het thermostaathuis met een slang weer naar de waterpomp? Of is de aansluiting van de cilinderkop het zelfde als van de 1.6-1.9-2.0s/n motor en past dus niet rechtstreeks?
edit: hoor net dat de aansluiting ook anders is… kwam wel dit nog tegen op het forum : viewtopic.php?f=22&t=112811&start=25
deze heeft een risse huis erop. Hij heeft dan toch ook geen koeling als de thermostaat nog dicht staat?5 oktober 2012 om 15:12 #18056341Dat je geen kachel hebt, betekend nog wel dat de aansluiting wel door moet stromen, beter had je de slangen aan elkaar kunnen verbinden dan beide slangen dichtmaken.
5 oktober 2012 om 15:26 #18056340Bij de bovenkant van de waterpomp staat een pijpje naar boven gericht en dit is als het goed is de aanvoer naar de kachel? en de retour gaat aan de achterkant weer het blok in toch? Maar dit betekent dan toch ook gelijk dat ik de gewenste circulatie door het blok ook heb als de thermostaat nog dicht staat.
nogmaals bedankt henk voor de antwoorden8 oktober 2012 om 12:44 #18056339probleem is waarschijnlijk opgelost, danny had nog een thermostaathuis voor liggen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.