Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra 1.6 16V 1999 Aankoop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2012 om 07:33 #17251371
Goedemorgen mensen,
Ik zal me eerst even voorstellen:
Ben Steven kom uit Leeuwarden, 19 jaar en een liefhebber van auto’s.
Heb in 1,5 jaar tijd al bijna 2 auto’s doorheen gehad en ga nu aankomende week bij een Astra kijken die te koop staat waarbij ik mijn Saxo inruil aangezien ik een enorme fan ben van de Astra’s.http://www.autowereld.nl/opel/astra/1.6-16v-sport-3019677/details.html” onclick=”window.open(this.href);return false; De KM stand even bij NAP laten checken en dat schijnt te kloppen. Zou inmiddels wel wat hoger zijn gezien de foto’s.
Hij hoeft ook niet super in orde te zijn zolang die technisch maar goed is. APK krijg ik erbij als ik evt. tot een deal zou komen.Bedenk erbij dat ik nu in een Saxo rij uit 1997 en een beetje investeren in verloop van maanden heb ik niks op tegen zolang er onder de motorkap maar niet veel mis is.
Mijn vraag hierbij,
Wat zijn de hoofdpunten om op te letten bij een aankoop van dit model Opel, ik weet dat er vast 100en topics op dit forum staan maar voor mij was dit een makkelijkere manier waarbij ik mezelf even voor kon stellen.
Verkoper heeft daar een autobrug aanwezig en mocht iemand meenemen die hem zou doorlopen, maar heb geen flauw idee of iemand van een garage hiertoe in staat is. We kunnen allemaal wel een lijstje afwerken maar het blijft een 2e hands aankoop.
(Misschien zijn er mensen die zich hier aanbieden :angel )Vriendelijke groet!
19 augustus 2012 om 01:07 #18056145Ik verbaas me altijd over hoeveel standaard zaken de verkopers als optie neer durven te schrijven, deze maakt het wel erg bont, gordelspanners als optie, die ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Kwa auto, een proefrit zegt vaak een hoop over de auto, het aantal kilometers is niet heel veel voor een uit 1999, met een beetje geluk heb je een liefhebber gehad als vorige eigenaar, over pak hem beet 50.000 moet de distrubitieriem vervangen worden dus dat zou veilig moeten zijn.
roeten doen ze niet zo heel snel omdat de carresorie gegalvaniseerd is, mijn 1999 stationwagon had na 200.000 km geen roest.
enige wat ik zou kunnen bedenken is olieverbruik, maar dat merk je niet snel tijdens een proefrit.Misschien dat Willem nog iets weet.
Mark
19 augustus 2012 om 06:24 #18056146Ik neem ook aan dat als er echt wat mis is je dat wel zou moeten horen. Mbt. Koppeling, schakelen of getik in de motor. Maar we gaan zeker even rijden en hij gaat de brug op. Misschien dat we ook wel ff langs een garage rijden misschien. Zaken als riem heb ik minn connecties wel voor dus dat is niet echt mn belangrijkste punt. Kleine dingendie vervangen moeten worden in verloop van tijd is mijn zorg niet echt. Zolang hij in het algemeen maar in orde is. Motorisch/technisch.
19 augustus 2012 om 09:30 #18056147Dat van die verkopers is zowiezo altijd een mooi verhaaltje.
er staat een Vectra-B te koop op het moment:
1.6 16V CDX: 1.6 16V is nooit als CDX geleverd geweest.
en mist de volgensde CDX opties:
– CDX kappen motorruimte
– CDX strips achterdueren
– Climate Control
– Hout paneel Dashboard
– Utgebreide board computer
– Leeslampen en zonnekleplampen
– electrische ramen Achter
– Smoke achterlampen
– Cruise control
– Fabrieks alarm
– etc etc haha..Je reinste naaierij, die handelaren, Kunnen het mooi vertellen.
keertje bij een Astra-F Caravan wezen kijken, zou airconditioning hebben, en een CD uitveoring zijn, Bleek een Kale GLS, zonder airco..
toen heb ik maar een Astra-F Caravan gekocht in CD uitvoering, met Airco, en Schuif – kanteldakMaar waar op letten:
Zowiezo 1e indruk.
Kijk even naar de uitlaat, staan de koolresten erin, zal de motor olie doen verbruiken..rijden:
Goed letten op geluiden en aanvoelen stuurinrichting en onderstel.Motor moet rustig en mooi draaien.
Laat m warm een minuut of 5 stationair draaien en geef daarna een keer GOED gas, Blauwe rook is olieverbruik..Willem
19 augustus 2012 om 09:43 #18056148@opel-mark wrote:
Ik verbaas me altijd over hoeveel standaard zaken de verkopers als optie neer durven te schrijven, deze maakt het wel erg bont, gordelspanners als optie, die ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Kwa auto, een proefrit zegt vaak een hoop over de auto, het aantal kilometers is niet heel veel voor een uit 1999, met een beetje geluk heb je een liefhebber gehad als vorige eigenaar, over pak hem beet 50.000 moet de distrubitieriem vervangen worden dus dat zou veilig moeten zijn.
roeten doen ze niet zo heel snel omdat de carresorie gegalvaniseerd is, mijn 1999 stationwagon had na 200.000 km geen roest.
enige wat ik zou kunnen bedenken is olieverbruik, maar dat merk je niet snel tijdens een proefrit.Misschien dat Willem nog iets weet.
Mark
roeten doen ze niet zo heel snel :hmmz
die van mij zit vol met roestblaasjes op de achter wielkast en, die van me vader ook zelfs na het weg schuren en overspuiten kwam het weer terug.
staat die van jou onder een carpoort of zo?
19 augustus 2012 om 10:02 #18056149Er zullen best Astra G’s zijn die wel een roest probleem hebben.
Ik begin me een beetje af te vragen of er een lijn in te zien is b.v. de productie locatie ?Maar mijn Astra van Maart 1999, heeft ook totaal geen roest en
slaapt dus al 13 jaar buiten op een openbare parkeer plaats.19 augustus 2012 om 12:33 #18056150roesten komt door steenslag en slijtage in de wielkast.
ook door slecht schoonmaken.mijn astra had toen slecht 1 roestblaasje van 1mm groot. is nooit verder gegaan.
wielrand die roest komt vanaf de achterkant.
keertje schoonmaken en in de tectiel smeren werkt ook goed.over de G.
-wagen ziet er zo aardig uit, beschadiging op de voorbumper zag ik wel.
-kijk of je koplampen helder zijn. zijn ze erg aangeslagen: apk afkeur)
-check of je verwarming naar behoren werkt, net zo als je resiculatie stand (gaat wel eens kapot)
-verder het gebruikelijke, veren, dempers, remmen (blokjes en schijven) uitlaat lijn allemaal na kijken. orginele uitlaat systeem van opel gaat niet lang mee. dus kijk er even goed naar.ondanks het olie verbruik wat deze blokjes hebben, zijn ze wel betrouwbaar, er staan er zat op marktplaats boven de 2ton die nog prima lopen.
als je gevoel goed is, en bovenstaande puntjes, dan kan het al bijna geen miskoop zijn. model G is vrij goed gebouwd. echt zware mankementen hebben ze volgens mij niet. heb er zelf ook 1 3 jaar gehad.
als je airco heb, kijk dan of je condensor nog heel is. deze zit voor je radiateur. als de lamellen doorgezakt zijn, is je condensor eerdaags aan de beurt, die dingen zijn wel aan de prijs.
19 augustus 2012 om 17:49 #18056151mijn 1999 astra G stationwagon heb ik een jaar geleden verkocht met 200.000+ op de teller, stond altijd buiten, wel op eigen inrit, maar gewoon in de open lucht, werd wel redelijk goed schoongemaakt voor het wassen, even de wielkasten uitspuiten e.d. kleur donkerblauw metallic, en geen roest.
ik moet er wel bijzeggen dat het een 1.6 8 klepper was en die verbruikte bijna geen olie.Misschien heb ik geluk gehad ?
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;19 augustus 2012 om 17:54 #18056152AnoniemLid sinds:
1 January 1970Op mn werk al diverse Astra G’s gezien met zeer grote roestplekken!
19 augustus 2012 om 18:32 #18056153Bedankt voor de vele hulpzame reacties! Opel is voor mij een hele nieuwe weg en dus is het handig als ik wat van de ”ervaren” mensen hoor. Kleine plekjes mag de auto hebben want ik ben er niet vies van om wat te investeren met zo`n kilometerstand. Ik ga de punten opschrijven die ik hier lees en hopelijk is het allemaal wat positief. Het verhaal over handelaren ken ik, maar ik kan het altijd een poging wagen aangezien ik nu in een leuke Saxo rij maar mij toch wat te ”licht” is.
En over de koplampen, daar komen een stel angel eyes voor in natuurlijk dan. ;)22 augustus 2012 om 15:57 #18056154Vandaag gekeken, was snel weer weg. Binnenkant waren de stoelen verscheurd, er zat een houten opzetpookje op. Beetje sjonnie achtig. Dus niet gedaan.
Wordt even doorzoeken.Is het trouwens een ramp als je er een koopt met bijv. 180.000km op de teller? Of kunnen deze auto’s wat hebben?
22 augustus 2012 om 16:31 #18056155De mijne heeft nu 201000 km gelopen en rijd nog prima, heb alleen regulier onderhoud gehad en een gebroken achterveer.
En olieverbruik is een halve liter op 5000 km ik vind dit nog best netjes.22 augustus 2012 om 16:43 #18056156Ik rij minder als 10.000 in het jaar, dus op zich is het niet zo`n probleem
22 augustus 2012 om 17:59 #18056157Er is er een bij ons in de club die een astra G op benzine heeft met 426.000 km, dus het is maar net of je hem goed onderhoud
23 augustus 2012 om 07:32 #18056158Ik moet zeggen dat het nog aardig lastig is een nette 1.6 16v te vinden op MP en dergelijke.
Én voor een prijs rond de 2000.- waar niks aan gedaan is. Iemand nog tips? Liefst met inruil maar heb mijn eigen wel te koop staan.Edit:
http://link.marktplaats.nl/585979687″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is toch een 8V? Er staat 16V in de Titel maar RDW geeft heel wat anders aan..
23 augustus 2012 om 10:44 #18056159Na het vermogen kijkend moet het een 16V zijn en wel een X16XEL of een Z16XE
23 augustus 2012 om 14:31 #18056160Maar op rdw staat 55kw. Ik neem aan dat dit klopt toch? Dan kan er nog zoveel in de advertentie staan lijkt me.
23 augustus 2012 om 15:04 #18056161Is een 8kleps.. 75 pk.. rijd niet leuk in een G.
Overigs wel nette G met weinig kms.
23 augustus 2012 om 15:48 #18056162Gewoon een auto na je wensen kopen… er staan genoeg mooie astra’s op voor een leuke prijs en dan heb je ook zeker wel iets.
Ik heb een astra g 1.8 automaat gekocht met 101xxx op de teller en ben er mee op vakantie geweest in oostenrijk en alles is prima verlopen zoals het hoort :thumb
Er staan er genoeg :hmmz23 augustus 2012 om 15:50 #18056163http://link.marktplaats.nl/1001995267″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Van deze astra’s met bijv deze stand staan er genoeg23 augustus 2012 om 16:40 #18056164@astraTD wrote:
Is een 8kleps.. 75 pk.. rijd niet leuk in een G.
Overigs wel nette G met weinig kms.
ik heb jarenlang met de 75pk stationwagon rondgereden, in de vakantie zelfs met aanhangertje erachter, niks mis mee en komt goed vooruit, het is natuurlijk niet zo dat je de tegels eruit trekt maar traag is hij zeker niet.
24 augustus 2012 om 15:57 #1805616575 PK lijkt mij niets in een Astra.. Ik heb nu een Saxo met 88 dus als ik straks nog groter rij met maar 75pk is dat niet echt een goed gevoel.
Deze staat voor morgen op het programma: http://www.autobedrijfduinkerken.nl/?p=occasions&auto_id=650″ onclick=”window.open(this.href);return false;24 augustus 2012 om 16:22 #18056166Wel beetje aan de prijs…
24 augustus 2012 om 16:28 #18056167Maar deze voldoet wel aan bepaalde eisen. Heb nog een zwarte gezien in dezelfde plaats maar die had scheuren in de stoel, kapot stuur, kras op de bumper. Deze kost ietsje meer maar staat er wel goed bij zo op eerste gezicht.
24 augustus 2012 om 17:31 #18056168@StevenH wrote:
75 PK lijkt mij niets in een Astra.. Ik heb nu een Saxo met 88 dus als ik straks nog groter rij met maar 75pk is dat niet echt een goed gevoel.
Deze staat voor morgen op het programma: http://www.autobedrijfduinkerken.nl/?p=occasions&auto_id=650″ onclick=”window.open(this.href);return false;De pk’s zeggen niet zo veel, de 75pk astra G heeft 128nm, de 90 pk astra H heeft maar 125nm, met andere woorden de astra G met 75 pk komt sneller van zijn plek als de 90pk astra, helemaal omdat de G met zijn 8 kleppen de trekkracht veel eerder beschikbaar heeft dan de 16klepper.
Dus staar je niet blind op pk’s, het is de trekkracht en bij welk toerental het beschikbaar is dat belangrijk is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.