Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Spaghetti uitlaatspruitstuk. airco word dan niet koud!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2012 om 14:45 #17251313
Met koude motor werkt de airco prima, maar zodra de motor op temperatuur is dan blaast die warme lucht?
Dit komt volgens mij omdat ik er een 4/2/1 spaghetti uitlaatspruitstuk op heb zitten, deze geeft wel zoveel warmte af dat daardoor de leidingen van de airco ook warm worden.
Er zit een afdekplaat/hitteschild boven het spaghetti uitlaatspruitstuk maar die houd de warmte ook niet tegen.Is hier misschien een oplossing voor . :hmmz
15 augustus 2012 om 15:57 #18055604En waarom zou dit spruitstuk meer hitte onder de kap genereren als een normaal spruitstuk??
Ik krijg meer zo’n idee dat er te weinig koudemiddel in zit, dan zal deze minder of niet functioneren bij hogere temperaturen.
Bij mijn Z20let hangt er een turbo op die plaats welke ook erg heet word, dat is toch ook geen probleem..15 augustus 2012 om 16:29 #18055605en anders je uitlaat wrappen…
http://www.racewareshop.com/contents/nl/d32_heatwrap.html” onclick=”window.open(this.href);return false;15 augustus 2012 om 17:17 #18055606is het echt koude airco lucht , of gewoon buitenlucht?
dit heb ik namelijk ook net met mijn meriva gehad , koude motor koele lucht warme motor warme lucht.
daar was de thermostatische expansieklep kapot .
mvrg Rob
15 augustus 2012 om 17:25 #18055607laten afvullen gerrit, hoor je verder nog apparte geluiden?
heb niets met je spruitstuk te maken, deze wordt geen honderd graden warmer dan orgineel,
zat er standaard al geen spaghetti op?is je condensor nog heel?
moet je door je bumper heen kijken, of al die koelellementen nog recht hangen.
bij mijn g en corsa b hingen de laatste 2 rijen door, hierop gaat hij lekken.als je condensor lekt, moet je ook ergens groen vloeistof zien liggen. meestal op de binnenkant van je bumper.
15 augustus 2012 om 19:17 #180556082 weken geleden heb ik de airco laten vullen.
Ze hebben hem ook gecontroleerd op lekkage door druk op het systeem te zetten.
En dit was gewoon goed , bleef mooi op druk staan en koudemiddel zit er ook genoeg in.
Want dit doen ze via een lijst met gegevens , en stellen dit in op het apparaat.En met koude motor is het echt koude lucht wat die dan uitblaast.
En het word echt wel erg warm onder de motorkap, je hebt dan die dikke leiding vanaf de airco pomp,
deze word heel erg heet.Dit heb ik voor de motorswap (x18xe1) nog nooit gehad , en nu met de x20xer wel.
En er zijn verschillende spaghetti uitlaatspruitstuken.
En daarom heb ik het idee , dat het door de warmte van het spaghetti uitlaatspruitstuk komt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.