[BIJNA OPGELOST] Astra C1.4NZ Lekke uitlaat, maar…

Forumindex Forums Modellen Astra [BIJNA OPGELOST] Astra C1.4NZ Lekke uitlaat, maar…

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251249
    Lancer
      Lid sinds:
      26 March 2012

      Nou beste mensen, het zit niet mee!

      Ik heb een Opel Astra uit 1994, eerste cylinder tikt, koppaking vervangen, en zowel alle onderdelen die nodig zijn om het rijdend te houden.
      (Koppaking, toerentalsensor, bobine sensor, bougy kabels etc etc…)
      Kleppendeksel pakking bestaat uit vloeibare pakking.

      Het probleem:
      Ik rijd vanochtend naar m’n werk, uit alle 4 de ventilatie roosters rook…
      Dit gebeurde niet toen ik terug reed!
      Het ruikte echt als puur uitstoot, maar niets raars kunnen ontdekken.

      Koelvloeistof blijft op pijl, vin slaat aan, lekt geen koelvloeistof, olie of andere substanties.
      Doek op het uiteinde van de uitlaat gehouden, ik hoor gesis onder de auto vandaan komen.

      Daarbij, beslaan mijn ruiten met een dikke laag condens, en ook een bruinachtige condens.
      Het trekt niet weg, en als ik mijn kachel voluit zet, wordt het erger.
      Ik heb geen airco.

      Als ik de motorkap open doe, komt daar geen rook uit, maar het stinkt wel naar uitstoot.

      Ik heb eigenlijk bijna nooit bijrijders, maar vanavond lag er een heel klein beetje water (3 druppels) bij mijn bij rijderskant, precies bij m’n middenconsole.

      Wie-o-wie heeft een idee, waar ik zou kunnen beginnen…
      Ik moet sowieso een nieuwe uitlaat, maar uitlaat pakking is allemaal rond de 75000 vervangen, en hij staat nu 76000.

      Iedergeval harstikke bedankt voor het meedenken…
      Ik wil er alles aan doen om mijn geliefde astra te houden… ook na alle problemen!

      Ik heb een subwoofer geinstalleerd in mijn auto, daarvoor heb ik een gaatje geboord, maar de problemen begonnen pas een week later(nu dus), en ben door het metaal gegaan, zonder iets te raken!

      #18054958
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        uitlaat spruistsukpakking lek, of lek op verbinding spruitstuk > Voorpijp..

        >> Kan ook olie zijn wat uit de vrijwel altijd lekker klepdekselpakking naar beneden loopt, dan loopt het zo het spruitstuk op, en vernaderd daar in olierook..

        Willem

        #18054959
        Lancer
          Lid sinds:
          26 March 2012

          Beste wim,

          Olie lekt hij minimaal, zeker geen druppels, wij hebben expres voor vloeibare kleppendeksel pakking gekozen, dit omdat mijn 2 kurken pakkingen scheurde…

          Ik zal morgen even een nieuwe uitlaatspruitstuk pakking halen, en de uitlaat demonteren.
          Ik heb een soort van hitteschild voor de uitlaat zitten, deze was vastgelast door een garage, dit omdat we dachten dat dat tikte (wat de eerste cilinder blijkt te zijn, maar geen oplossing.)
          Deze las is losgeraakt, het schild zit nog wel vast, moet deze trouwens ervoor blijven zitten, of kan deze permanent eraf?

          Daarbij is de lek in mijn uitlaat, nog voor mijn achterwielen in het midden (daar komt het gesis vandaan).

          Iedergeval bedankt voor uw hulp, ik hoop dat dit het is!

          #18054960
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Ik sluit me bij Wim aan.
            Het spruitstuk en omgeving nazien.

            Rik :D

            #18054961
            Gerrit78
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 December 2010

              Lijkt mij een lekke kachelradiateur

              #18054962
              Lancer
                Lid sinds:
                26 March 2012

                Beste Gerrit,

                Hoe kan ik dit onderzoeken?
                Ik heb gelezen dat een gedeelte, of heel het dashboard eruit moet.

                Of is dit onderdeel het “gaas” met de vin voorin de motorbak?

                Hoe kan ik uitsluiten dat dit het niet is?
                En is er mischien een handleiding, of een foto/video die de plek van de radiateur in het interieur aanwijs?

                Het is een Opel Astra uit 1994, met het type motor: C1.4NZ.

                Vriendelijke groet,
                Christiaan.

                Edit:
                Als ik de kachel op koud deed, bleef deze warm, als ik het warm deed, voelde deze te heet (zelfs als ik hem centraal zet.)

                Ik weet niet of dit mag maar:
                http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=92642″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                Dat je veel vocht/condens aan de binnenkant hebt zitten en je reservoir van je koelvloeistof altijd leeg wil zeggen dat je kachelradiator defect/stuk is.
                De kachelradiator zit binnen in je auto laag onder in je middenconsole. daarom zijn je matten ook nat en de condens die voor tegen je ruiten zit is ook vettig.

                Nu heb ik nog niet echt gechecked of na gisteren mijn koelvloeistof leeg is.
                Maar het is wel vochtig aan bijrijderskant, en de condens is inderdaad geen water, maar een vettig substantie.

                Sowieso eerst even de voorkant bekijken, wat willem heeft gezegd.
                Lek van de uitlaat dicht maken, mocht dit het niet zijn dan gaan we onder het dashboard!

                Zou het handig zijn om hierover een How-To te maken?

                #18054963
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  je kachelradiateur zit achter je dashbord, hoe maar eens in de gaten als het daar nat blijft lekken.
                  je dashbord er uit slopen om ff te kijken als ie daar lekt lijkt me onnodig, aangezien je zegt dat er maar eenheel klein beetje lag denk ik niet dat je het lek makkelijk zal vinden dan.

                  hitteschild kun je er trouwens gewoon afhalen, kan geen kwaad.

                  #18054964
                  Lancer
                    Lid sinds:
                    26 March 2012

                    Toppie!

                    Bedankt, zal het zeker even in de gaten houden ;)
                    Ik ga strakjes even klussen aan de voorkant en onderkant, even laten lopen, proefritje maken.

                    Als het aanblijft, dan zal ik wel het dashboard uit elkaar moeten knutselen!

                    #18054965
                    Lancer
                      Lid sinds:
                      26 March 2012

                      Nou jongens, denk dat ik het probleem heb!

                      Met de subwoofer inbouwen, zijn er 2 kappen waar het water doorheen loopt.
                      Deze zaten niet goed in de gleuf…alles liep dus mijn interieurfilter in…enorme stank in het filter, en het ziet er niet goed uit!

                      Foto van het filter

                      Zou de vocht Foto 1Foto 2, en het rook hier door kunnen komen?

                      De vocht smaakt niet naar koelvloeistof of water…smaakt goor! haha :-)
                      Even zonder filter aangehad…heerlijke frisse lucht, en koude lucht was koud, en warm bleef warm.

                      Ik heb niks kunnen ontdekken aan de uitlaat bij mijn motor, de uitlaat blijft lek achterin het midden, onder de auto.

                      Bedankt voor het meedenken iedergeval ;)!

                      #18054966
                      Christiaan Hummel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 February 2011

                        Ik heb ook dat de lucht die de auto ingeblazen wordt behoorlijk veel warmer is dan de omgevingslucht, zal ook eens naar het interieurfilter willen kijken, maar waar zit dat? Heb ook een c14nz, maar wel een station.

                        #18054967
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          Waarom ga je dan ook boren in je schutbord bij je intrieurfilter?? :thumbdown
                          Stroomvoorziening voor een sub kun je makkelijk naast de kabelboom leggen die uitkomt bij je zekeringkast
                          Instaplijsten even losmaken en hup naar achter :D

                          #18054968
                          Lancer
                            Lid sinds:
                            26 March 2012

                            @trashmetal wrote:

                            Waarom ga je dan ook boren in je schutbord bij je intrieurfilter?? :thumbdown
                            Stroomvoorziening voor een sub kun je makkelijk naast de kabelboom leggen die uitkomt bij je zekeringkast
                            Instaplijsten even losmaken en hup naar achter :D

                            Ik hou nou eenmaal van trashmetal! :D
                            Nee, dit zit dichtgekit ;) En aangezien dat bij mij dichtgekit zit met een witte pasta, was dat geen optie!
                            En ik heb uiteraard daarna wel de instaplijsten gebruikt :)

                            @Christiaan Hummel wrote:

                            Ik heb ook dat de lucht die de auto ingeblazen wordt behoorlijk veel warmer is dan de omgevingslucht, zal ook eens naar het interieurfilter willen kijken, maar waar zit dat? Heb ook een c14nz, maar wel een station.

                            Beste christiaan,

                            Zie foto:
                            http://img502.imageshack.us/img502/905/imag0497b.jpg

                            Daar, onder het plastic (met het gele logo) zit het bij mij!
                            Eerst de voorkap eraf halen, zeer simpel werkje (gele logo)
                            Dan komt het wat moeilijkere gedeelde, begin links, trek dat eruit, en dan rechts eruit trekken, dan weer naar links, en rustig om omdraaien.
                            Dat moet het eraf zijn, beetje forceren mag wel :)

                            LET WEL OP, plaats hem in de NAAD terug!
                            Je zag wat het met mijn filter deed (die nooit vervangen is..)

                            Ik krijg nu nog wel wat “water/condens” beneden het console, maar zo erg dat mijn ramen beslaan is het niet meer.
                            Ik krijg nu trouwens wel koude lucht, in plaats van 3/4 warme lucht wat koud moet zijn :jerry

                            We zullen het zien aankomende week!
                            Iedereen bedankt! :thumbup

                            #18054969
                            trashmetal
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 February 2007

                              Haha :thumb

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.