Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › motor word warm…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2012 om 13:15 #17251238
hallo
ik heb een probleem..
ik heb nu ondertussen 2 week geleden me koppaking laten vervangen(heeft wel een maand geduurd voor ze eraan begonnen :???: )..omdat er drap in me koelsysteem zat ..
dat was dus daadwerkelijk de koppaking tussen olie koel kanaal :(
nu heb ik de auto trug gekregen na een reperatie van bijna 800euro(gaat om een astra gsi C20XE)
en me auto word dus nog warm,en stond de 1e keer al bij 100graden te koken :wtf (ze hadden een koelslang niet goed aangedraaid :fy1 )maar me fan sloeg ook niet aan :hmmz
anderhalve week geleden heb ik um trug gebracht naar de garage en die zeggen dat er steeds lucht in me koelsysteem komt..
na anderhalve week zijn ze er nog niet achter hoe of dat erin komt..die man van de garage denkt voor 80% dat er een scheurtje in me cilinder wand zit..wat ik denk dat het niet het geval is.
ze hebben de kop wel afgeperst en gevlakt ect.
wat miss ook zou kunnen wat we denken is dat de kop niet goed gevlakt is…maar stel dat er een scheurtje in zit..dan zouden me lager schalen er tog ookk uit liggen?of had ik dat tog wel moeten merken?
ik zal miss wel wat vergeten zijn..maar ik word er een beetje gek van :???: ik wil er wel weer eens in kunnen rijden ipv dat hij iedere x maar stil staat..heb er bijna 800euro voor betaald en ik heb er nog niks vor trug gekregen..
Mvg8 augustus 2012 om 17:48 #18054771scheurtje in het blok heb ik nog nooit mee gemaakt bij een Opel (maar wel eens gelezen dat het wel eens voor komt)
opent je thermostaat uberhaupt wel?
doet je fan het nu wel?of je thermostaat opend kun je controleren door te voelen of alle koelslangen warm/heet worden
of demonteren en in een pan met heet water gooien, dan moet hij open gaan8 augustus 2012 om 17:54 #18054772Terug naar de garage. Vraag om een nieuwe thermostaat en laat ze zoiezo een koelvloeistof test doen.
Ik heb het op het werk ook liggen, speciale vloeistof in een buisje, met een warme motor kun je hem dan testen. De koelvloeistof verkleurt als het uitlaatgas “ruikt”
En dan weet je dus dat je koppakking lekt.Een te grof gevlakte kop kan ook een oorzaak zijn van je problemen.
Afpersen van de kop is ook gebeurt? Zegt niet altijd alles (miniscule scheurtjes kunnen later nog roet in het eten gooien)
8 augustus 2012 om 18:01 #18054773indd ff goed punt van Fearless (was ik je vergeten te zeggen)
zowiezo terug gaan naar die garage ja.
dik 800 euro lichter en nog niet goed, dat moet je niet pikken.als hun niet zo’n buisje hebben voor te testen, kan dat ook met de uitlaatgastester. dat kun je ze best zeggen ;)
8 augustus 2012 om 19:02 #18054774dat ben ik miss vergeten te zeggen hij staat al anderhalve week trug bij de garage..hij is nog niet trug uitelkaar geweest na de reperatie..me thermostaat is goed dat is een nieuwe die ik zelf besteld en gecontroleerd heb…
me ven slaat idd niet aan omdat er iedere x lucht in me systeem komt..(dit is de 2e nieuwe thermoschakelaar)
@fearless ik denk dat dat wel het geval is met het vlakken..het zit teminste zoiezo in de kop..
maar hun wetn het nog steeds niet maar blijven wss bij dat er een scheurtje in cilinderwand zit..8 augustus 2012 om 19:06 #18054775Je radiateur is verstopt met drap. Radiateur vervangen en klaar!
8 augustus 2012 om 19:10 #18054776dat kan ook nog indd!
loopt de fan wel als ze de stekker doorverbinden dan?
8 augustus 2012 om 19:11 #18054777@Arjen wrote:
Je radiateur is verstopt met drap. Radiateur vervangen en klaar!
die is vervangen met de reperatie…
samen met thermostaat
thermoschakelaar
distributie set
koppaking
kopbouten
ect8 augustus 2012 om 19:11 #18054778Arjen heeft wel een heel goed punt indd!!
8 augustus 2012 om 19:13 #18054779ven draait netjes op 2 standen als ik um door verbind zo ben ik trug naar de garage gereden
8 augustus 2012 om 19:13 #18054780lucht in het systeem kan ook komen omdat hij gaat koken he!
is een gesloten systeem dus ;)8 augustus 2012 om 19:14 #18054781laat ze dan maar eens met zo’n uitlaatgastester in het koelvloeistoftankje snuffelen
als het co dan omhoog gaat weet je genoeg8 augustus 2012 om 19:18 #18054782maar hij is meerdere malen ontlucht…dus dan kan/mag hij niet gaan koken…thermostaat gaat netjes open weet ik zeker…maar ven slaat niet aan omdat er lucht in zit…lus ik um door zodat hij continu koelt geen problemen en blijft hij 90 graden…en er zitte al 2nieuwe thermoschakelaars op
8 augustus 2012 om 19:19 #18054783@GSI Racer wrote:
laat ze dan maar eens met zo’n uitlaatgastester in het koelvloeistoftankje snuffelen
als het co dan omhoog gaat weet je genoegzal morgen eens vragen of ze dat is willen doen..
8 augustus 2012 om 19:20 #18054784je kunt het ook zo bekijken:
ven slaat niet aan omdat er een ander probleem is, hierdoor gaat hij koken en komt er lucht in het systeem ;)
zit er wel de juiste schakelaar in dan?8 augustus 2012 om 19:24 #18054785ja ik mag hopen van wel ja…ik kan eventueel nog ff x kijke met de oude schakelaar…
8 augustus 2012 om 19:32 #18054786je kunt de schakelaar ook doormeten he ;)
weet alleen ff niet uit het hoofd welke pinnetjes je moet hebben
8 augustus 2012 om 19:39 #18054787owkee maarja mij lijkt dat je dat als garage zijnde allang naar gekeken heb toch?teminste na anderhalve week daar weer te staan
8 augustus 2012 om 19:41 #18054788dan ga ik daar wel van uit ja.
maar bij SOMMIGE garages weet je het maar nooit :vertag
8 augustus 2012 om 19:48 #18054789ik zal morgen nog wel een x naar toe gaan..oa vragen voor uitlaatgastester en zal wel ff zien morgen..
8 augustus 2012 om 19:56 #18054790prima!
9 augustus 2012 om 20:38 #18054791@GSI Racer wrote:
of je thermostaat opent kun je controleren door te voelen of alle koelslangen warm/heet worden
of demonteren en in een pan met heet water gooien, dan moet hij open gaanLijkt wel of je geen circulatie hebt…
Zoals al gezegd door GSI Racer worden je slangen wel warm?
Is je radiateur niet verstopt?
Is je waterpomp nog wel goed?9 augustus 2012 om 20:41 #18054792radiateur en waterpomp waren al vervangen ;)
9 augustus 2012 om 20:46 #18054793@GSI-RF93 wrote:
ik zal morgen nog wel een x naar toe gaan..oa vragen voor uitlaatgastester en zal wel ff zien morgen..
Cilinderkop lekkage tester heet het apparaat in de boekjes,
je vult 2 potjes met vloeistof, en je knijpt in het balletje om de damp van de kvs op te zuigen.
Vloeistof verkleurd als er andere dingen dan kvs woren op gesnoven.Dus een lekkage van iets heb je zo gevonden.
Vloeistof na elke test weggooien. Dat raakt besmet.
Elke garage zou dit in huis moeten hebben, maar lang niet iederen investeerd in goed gereedschap ;)
10 augustus 2012 om 11:01 #18054794Elke garage zou dit in huis moeten hebben, maar lang niet iederen investeerd in goed gereedschap ;)
haha.
Zou idd tot de standaard uitrusting moeten behoren -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.